سختگیری شدید هیئت انتخاب در کارهای تقلیدی/خط قرمزهای اخلاقی اجازه حضور در هیچ فیلمی را نمی دهد.


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891433

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران مطرح کرد؛

مهدی آذرپندار، دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در نشست خبری جشنواره از سخت گیری هیات انتخاب در پذیرش کپی و آثار تقلیدی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست رسانه ای سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امروز یکشنبه 9 مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مهدی آذرپندار، دبیر جشنواره در ابتدای این نشست درباره آماده سازی امور جشنواره گفت: امسال سعی کردیم کمی زودتر از سال های گذشته امور جشنواره آغاز شود و به همین دلیل این جلسات را از سال گذشته آغاز کردیم. سال و در اولین قدم تا این لحظه تلاش کردیم تا جشنواره را بر اساس تقویم های بین المللی تایید کنیم که این جشنواره از 6 مهر تا 11 آبان برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزود: امسال فراخوان بخش‌های داخلی و بین‌المللی را به طور همزمان اعلام کردیم و توجه به بخش تنوع ژانر در اولویت فراخوان ما بود و بدون شک در 5 فیلم شاهد آثار درخشانی بوده‌ایم. ژانرها

آذرپندار با اعلام افزایش آثار ارسالی در جشنواره امسال گفت: امسال سایت جشنواره از 8 فروردین ماه برای ارسال باز بود و تا 14 مرداد ماه تعطیل بود و این تاریخ برای رشته های بعدی تمدید نشد. در بخش داخلی نیز هزار و 996 اثر دریافت کردیم که از این تعداد 1364 اثر در بخش فیلم بلند، 261 اثر در بخش مستند کوتاه، 264 اثر در بخش تجربی و 107 اثر مربوط به حوزه انیمیشن بوده است.

همچنین 5012 اثر از 131 کشور جهان در بخش بین المللی جشنواره حضور دارند که فرانسه، اسپانیا، هند، چین و آمریکا بیشترین آثار ارسالی را دارند که 25 فیلم کوتاه ارائه شده در رده A بین المللی در حال حاضر در جشنواره حضور دارند. جشنواره معتبر بین المللی

مهدی آذرپندار دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در ادامه این نشست با بیان اینکه امسال هیئت مشورتی جشنواره را به هیات انتخاب تبدیل کرده ایم، افزود: وجود هیات انتخاب هر گونه شبهه را نسبت به خیرین خود انجمن برطرف می کند چرا که 240 فیلم ، ارائه شده در سال جاری یکی از محصولات خود انجمن بود.

وی افزود: به هیات انتخاب جشنواره تاکید کرده ایم که در انتخاب آثار بسیار سخت گیرانه عمل کنند تا کمتر آثاری که در معرض کپی و تقلید از آثار دوره های گذشته یا آثار با اهمیت سینمایی هستند، سطح کیفی را بالا ببرند. از آثار همچنین موضوع کودک کشی و خشونت در بین کودکان از خطوط قرمز کمیسیون انتخاب برای پذیرش و انتخاب آثار است.

دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با تاکید بر اینکه جشنواره امسال به صورت حضوری برگزار می شود، افزود: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا، امسال پس از دو سال جشنواره به صورت حضوری و به صورت حضوری برگزار می شود. در مقیاس بزرگتر با حضور مهمانان و کارگردانان.

وی افزود: یک سری خطوط قرمز اخلاقی در جشنواره داریم که اجازه نمی دهیم هیچ فیلمی برای جشنواره انتخاب شود. موضوع دگرباشان و روابط همجنس گرایان جایی در جشنواره ندارد و متأسفانه با چنین فیلم هایی مواجه هستیم و افسوس برای موضوعات و موضوعات مهمی مانند مسائل کارگری، عدالت آموزشی و بسیاری از موضوعات مشابه که آثاری از این دست تولید می کنند. خالی است.

دیدگاهتان را بنویسید