پاکستان اجازه زندگی به هیچ اتباع بدون مدرک و ویزا در کشورش را نمی‌دهد

وزیر اطلاعات در دولت موقت اسلام آباد اعلام کرد که پناهجویان خارجی به ویژه اتباع افغانستان بدون مدارک و ویزا اجازه زندگی در پاکستان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری موج


مرتضی سولنگی، وزیر اطلاعات و صدا و سیما در دولت موقت پاکستان بیانیه در حال حاضر حدود 20 هزار افغان که در دو دهه گذشته با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری داشته اند در پاکستان زندگی می کنند.

وی افزود که از پاکستان اخراج شده است پناهندگان افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته است، اما آمریکا و متحدانش هنوز نتوانسته اند آن 20000 نفر را منتقل کنند.

از سوی دیگر، «انور حق کاکار» نخست وزیر کنونی پاکستان بار دیگر تاکید کرد که دولت اسلام آباد با پذیرش پناهجویان غیرقانونی امنیت این کشور را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد که گروه های جنایتکار مرتبط با سازمان های تروریستی فعال در منطقه از میان پناهجویان عضوگیری می کنند.

پاکستان برای اخراج اجباری پناهجویان افغانی با انتقاد شدید برخی کشورها و سازمان های حقوق بشری مواجه شده است.

افراسیاب خطاک، یکی از اعضای سابق مجلس سنای پاکستان، در نشستی در تاجیکستان گفت که اخراج پناهجویان راه جدیدی برای جنرال های پاکستانی برای اعمال فشار بر افغانستان است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت در کابل نیز به اظهارات «انور حق کاکر» نخست وزیر موقت پاکستان پاسخ داد و گفت که ما مسئول تامین امنیت کشور شما نیستیم و حکومت اسلام آباد باید در داخل کشور تصمیم بگیرد. مشکلات به تنهایی



آیا این خبر مفید بود؟