رئیسی به وعده های انتخاباتی عمل نکرد/ دوستی نزدیک مجلس با دولت اجازه استیضاح هیچ وزیری را نمی دهد

رئیسی به وعده های انتخاباتی عمل نکرد/ دوستی نزدیک مجلس با دولت اجازه استیضاح هیچ وزیری را نمی دهد

روز جدید گلمرضا نوری گزله نماینده بستان آباد گفت: دوستی و صمیمیت مجلس با دولت بسیار بالاست و این تعامل تا کنون مانع از استیضاح شده است. وقتی 230 نماینده مجلس یازدهم نامه ای را امضا می کنند که از آقای رییسی برای انتخابات ریاست جمهوری دعوت می شود، نمی توان انتظار استیضاح آنها را داشت.

ساختمان دولت سیزدهم در سال 1401 برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی بود. دولت نیز مدعی رشد بیش از چهار درصدی است. این گفتگو در حالی مطرح می شود که مردم همچنان از تورم بی سابقه رنج می برند که با عملکرد اقتصادی دولت تشدید شده است.

از سوی دیگر برخی معتقدند اکنون که حدود یک سال از عمر دولت می گذرد، بهتر است خود رئیس جمهور تغییراتی ایجاد کند تا شرایط به نفع مردم تغییر کند. گلمرضا نوری نماینده بستان آباد معتقد است اگر تغییری در دولت ایجاد نشود با مشکلاتی که دارد کار ادامه پیدا نمی کند. وی به رویداد۲۴ گفت: «بر خلاف برخی که معتقدند دولت حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار را به دلیل فشار مجلس برکنار کرد، باید بگویم که اینطور نیست.» خود دولت هم متوجه شد که کار در وزارت تعاون، کار و و مراقبت های اجتماعی سخت و نیازمند تعمیر است، چرا که تا به امروز مجلس حتی یک کارت زرد به وزیر کار نشان نداده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شایعه استعفا و استیضاح وزرای بعدی هم جدی است؟ گفت: به نظر من این زمزمه نیست، فریاد بلند است. برای انجام درست کارها، افراد شایسته و کارآمد باید پاسخگو باشند. اگر دولت این اراده را از خود نشان ندهد، اجازه نخواهد داد که چالش ها مسائل را سامان دهد.

بیشتر بخوانید: کسانی که از فرماندهی به فرماندهی رسیده اند فرق پادگان و نظام اقتصادی را نمی دانند

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: خود آقای رئیسی باید برای تغییر کابینه تلاش کند و در این زمینه منتظر پرداخت پول نمایندگان از سوی نمایندگان نباشید. دوستی و صمیمیت مجلس با دولت بسیار بالاست و همین تعامل باعث شده استیضاح تا کنون اتفاق بیفتد. وقتی 230 نماینده مجلس یازدهم نامه‌ای را امضا می‌کنند که از آقای رییسی برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری دعوت می‌کند، به سختی می‌توان انتظار استیضاح آنها را داشت، اگرچه نگرش‌ها کمی تغییر کرده است.

سخنگوی بستان آباد گفت: متاسفانه ضعف ها در دولت سیزدهم زیاد است و این مشکلات بیشتر خود را در تیم اقتصادی دولت نشان داده است که نیاز به تغییر را کاملا احساس می کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور رشد اقتصادی را بالای چهار درصد اعلام کرد، گفت: باید آمار رسمی در این زمینه را به تفصیل ارائه کنند. من نمی دانم این رشد 4 درصدی کجاست و نمی دانم این اتفاق افتاده است یا نه، اما برای اینکه افکار عمومی باور کنند باید آمار شفاف بدهند. به نظر من آقای رئیسی به شعارها و وعده های انتخاباتی خود عمل نکرده است و امیدوارم کل دولت زودتر به دنبال رفع مشکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید