جنجالی ترین بازی استقلال و سپاهان را حدس بزنید

جنجالی ترین بازی استقلال و سپاهان را حدس بزنید

دو تیم مدعی سپاهان و استقلال در رقابت های مختلف به مصاف یکدیگر رفته اند و تاریخچه جالبی از تقابل دو تیم ثبت شده است. 65 سال پیش دو تیم با نام های قدیمی به مصاف هم رفتند تا دیدار این دو تیم جذاب از تهران و اصفهان پیگیری شود. تقابل دو تیم در رقابت های مختلف را در زیر می خوانید:

بازی اول

از سال 1336 تیم های استقلال و سپاهان بازی های متعددی را در قالب بازی های لیگ، حذفی و دوستانه انجام داده اند. اولین بازی دو تیم در مسابقات قهرمانی فوتبال ایران در 21 شهریور 1336 در اصفهان برگزار شد و تیم تاج موفق شد با نتیجه دو بر صفر شاهین اصفهان را شکست دهد.

تیم تاج در شهریور در سفر به اصفهان با سه تیم از آن شهر از جمله شاهین اصفهان روبرو شد. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید. اولین دیدار رسمی این دو تیم در جام منطقه ای ایران 1350 در اصفهان برگزار شد که با برتری 4 بر صفر استقلال همراه بود. اولین برد سپاهان مقابل استقلال در جام تخت جمشید سال 1353 با برتری یک بر صفر در اصفهان بود. این دو تیم قبل از انقلاب شکوهمند ایران 10 بار (2 بار در جام منطقه و 8 بار در جام تخت جمشید) به مصاف یکدیگر رفتند که از این 10 بازی، 4 برد برای هر یک از دو تیم و 2 تساوی حاصل شد.

مبارزات کل

این دو تیم در مجموع 81 بار به صورت رسمی در رقابت های مختلف به مصاف یکدیگر رفته اند که 30 برد برای استقلال و 30 برد برای سپاهان بوده است. در رقابت تیم های تهران و اصفهان 21 دیدار با تساوی به پایان رسیده است اما جالب است بدانید که استقلال 105 بار دروازه حریف را باز کرده و سپاهان نیز 101 بار دروازه آبی پوشان را باز کرده است.

بهترین برد برای هر دو تیم

بهترین برد استقلال در 8 بهمن 1350 با پیروزی 4 بر صفر این تیم تاج سپاهان و بهترین برد سپاهان در 26 بهمن 1351 بود که آبی پوشان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

سریعترین و کندترین گلهای هر دو تیم

آرش افشین مهاجم سپاهان در هفته دوم سیزدهمین دوره لیگ برتر موفق شد در 60 ثانیه دروازه استقلال را باز کند و نام خود را در بین رکوردداران ثبت کند، اما در هفته بیست و پنجم هجدهمین دوره لیگ برتر، آیاندا پاتوسی. ، هافبک خارجی استقلال موفق شد در دقیقه 97 بازی با حرکتی زیبا دروازه سپاهان را باز کند تا آخرین گل در دیدارهای دو تیم به ثبت برسد.

دوپینگ، میخ و جاده کالسکه!

اما جنجالی ترین بازی دو تیم مربوط به 20 آذر 83 بود که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید، جنجال های زیادی در درخت استقلال وجود دارد. افسر کنترل دوپینگ قصد داشت از علیرضا منصوریان، هافبک آبی پوشان نمونه برداری کند اما این کار با ممانعت چند بازیکن انجام شد و به همین دلیل کار به خشونت فیزیکی تبدیل شد و ماموران کنترل دوپینگ مدعی شدند عده ای به دنبال اتفاقاتی هستند. برای منفی کردن دوپینگ و …

امیر قلعه نویی سرمربی استقلال به شدت از این اتفاقات ناراحت شد و گفت: ناموس از کسی محافظت نمی کند و پدر و مادر حاجی پیرمرد را می زنند، وقتی متوجه شدم دعوا شده وحشت کردم و بلافاصله به ورزشگاه برگشتم! ادل با همان شوخ طبعی گفت: اگر با جت شخصی برمی گشتی به این سرعت به استادیوم نمی رسید!

دیدگاهتان را بنویسید