جنجال مسئولان منجر به مردم شد/ برداشت آب از سد کالپوش; یک رویای برآورده نشده


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821499

متاسفانه با توجه به مشکل تامین آب از چاه های ناردین و چشمه های محلی، تناقض آشکاری بین اظهارات کارکنان در خصوص اعتبار و تامین آب چاه ها وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; یکی از دغدغه ها و گلایه های اصلی ساکنان ناردین تامین آب آشامیدنی است که در سال های اخیر با وجود بازتاب گسترده رسانه ای و اظهارات مسئولان برای رفع این مشکل حل نشده است و هیچ اقدام جدی از سوی مسئولان صورت نگرفته است. است.

اگرچه حوضه آبریز 165 میلیون مترمکعبی سد کالپوش از سال 92 آغاز شد اما پس از گذشت 9 سال متاسفانه برای نیازمندان منطقه مورد استفاده قرار نگرفته است.

تنها با آمدن و رفتن مسئولان و وعده های محقق نشده آنها، عملیات اجرایی انتقال آب از سد کالپوش به روستاهای کرنگ، کمردر و دشت شاد در قالب یک مجتمع بزرگ آبرسانی در قطعه کالپوش به پایان می رسد. و اولویت تامین آب سایر روستاها در نظر گرفته شده است.

اما در این میان داستان غم انگیز کمبود آب آشامیدنی در روستای نردین و فریاد تشنگی آنان سال هاست که گفته می شود و مسئولان استانی هر بار که به این روستاها سفر می کنند قول بهبود می دهند اما خط وعده کامل شده است. و مردم خسته و نیازمند هستند اقدامات جهادی برای حل مشکلات.

کمبود بودجه برای رسوب زدایی خطوط برق

علی سالاری دهجار نردین در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به مشکلات چندین ساله مردم نردین در تامین آب آشامیدنی اظهار داشت: بر روی سطح آنها. گرما باعث می شود مردم منطقه با بحران جدی تری مواجه شوند.

دهیار نردین در ادامه اذعان می کند: قبل از حفر این دو چاه; آب آشامیدنی ساکنان این منطقه از چشمه های سانجو و دشتیان تامین می شد که به دلیل رسوب گذاری خط لوله انتقال آنها و عدم اقدام جدی شرکت آب و فاضلاب برای حذف آنها از مقیاس، انتقال آب از این بهار عملا حذف شده است.

به گفته سالاری، ویک موضوع تامین اعتبار را به عنوان مانعی برای نمک‌زدایی از خط لوله این دو منبع مطرح کرده است، مشکلی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب از سد کالپوش به روستای نردین خاطرنشان کرد: آبرسانی از سد کالپوش به عنوان مجتمع آبرسانی از سال گذشته برای روستاهای دشت شاد، حسین آباد و باغچه و روستای نردین به دلیل دوری فاز 3 در دست اقدام است. .

سالاری حل مشکل روستای نردین را حفر دو طرفه چاه جدید یا تامین اعتبار و برداشت آهک از دو منبع می داند که نیازمند حمایت مسئولان است.

برداشت آب از سد کالپوش نیز در سال جدید انجام نمی شود

براتعلی بیات بخشدار کالپوس در گفت و گو با مرآت با اشاره به موضوع اخیر تامین آب شرب اهالی روستای ناردین گفت: در سال جدید با پیگیری های اداری و قضایی آب قطع نمی شود. از سد رها شود

بخشدار کلپوش نیز گفت: قطع شدن خط انتقال از دو منبع چاه ناردین دلیل بروز آخرین مشکلات ناردین است که رفع شده و به زودی آب شیرین کن خط انتقال از چشمه سنجو و دشتیان آغاز می شود. .

بیات حل مشکلات اداری و قانونی را تا رسیدن به اهداف در رأس فعالیت های روستایی و بخشداری می داند.


تناقض صریح / حذف چاه برای تابلوها کافی است

مجتبی عاشوری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب میامی در گفت و گو با خبرنگار مرآت عدم تامین آب چاه های محلی روستای نردین را تکذیب کرد. کمبود آب شرب در روستا وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان میامی گفت: آبرسانی این روستا هم اکنون از منابع محلی تامین می شود.

عسیری در خصوص تامین آب از چشمه های سانجو و دشتیان بیان کرد: خطوط لوله این دو چشمه کم عمق بوده و هر ساله در فصل سرد همراه با بارش باران و گل و لای تشکیل رسوب در فصل گرما حفظ شده و مجددا به عنوان منبع کمکی استفاده می شود. طول می کشد.

وی در خصوص آبرسانی از سد به روستای نردین گفت: انتقال آب مجتمع آبرسانی کالپوش به روستای نردین در این پروژه مطرح شده و طی مرحله و با توجه به اولویت آب انجام می شود. عرضه و فاصله به دلیل عدم زهکشی سد توسط وزارت نیرو، هیچ یک از روستاها از این طریق آبرسانی نمی شود.

متاسفانه با توجه به مشکل تامین آب از چاه های نردین و چشمه های محلی تناقض آشکاری بین اظهارات مسئولان در خصوص تامین اعتبار و تامین آب از چاه ها وجود دارد و وی نمک زدایی خط انتقال چشمه و فاضلاب میامی را تشریح کرد. همه موارد را رد کرده و وضعیت ناردین را از نظر میزان آب مناسب ارزیابی کرده است و در این بین باید دید مدیر عامل آب و فاضلاب چه پاسخی خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید