باید رویای 90 میلیون ایرانی در جام جهانی را برآورده کنیم/ وقتی مسابقات شروع می شود حقوق بشر برای کسی مهم نیست!


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912200

اگر به فینال برویم، می خواهم با پرتغال بازی کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مردم درباره موضوعات مختلف و حقوق بشر صحبت می کنند اما بعد از شروع مسابقات همه چیز را فراموش می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره وضعیت مهدی طارمی گفت: آیا طارمی به پرتغال علاقه دارد؟ می دانید معمایی در پرتغال وجود دارد، افراد کمی می دانند که من به جز منچستریونایتد کدام باشگاه را دنبال می کنم. در پرتغال، وقتی برای پورتو گل می‌زنید، به این معنی است که قلب 3 یا 4 میلیون هوادار بنفیکا یا 1.5 میلیون هوادار اسپورتینگ را لمس می‌کنید. وقتی برای اسپورتینگ گل می‌زنید، قلب دیگران را لمس می‌کنید. طبیعی است که بازیکنی که ناگهان در پرتغال آنقدر موفق شد و پس از چند موفقیت برای پورتو بازیکن بزرگی بود، برخی از مطبوعات در لیسبون او را بسیار دوست نداشتند. همیشه همینطور بوده و فکر نمی کنم تغییری کرده باشد.

وی در ادامه درباره اخراج طارمی در لیگ قهرمانان اروپا بیان کرد: یک بار بود اما پنالتی های دیگری هم بود که هیچ کس به آن اعتراض نکرد اما همه پنالتی ها درست است؟ در لیگ قهرمانان، او تنها کسی نبود که برای گرفتن پنالتی چنین رفتاری داشت، بسیاری از بازیکنان دیگر هم سعی کردند این کار را انجام دهند. اگر به گذشته برگردیم، بازیکنان دیگری داریم، این بخشی از بازی است و به همین دلیل فیفا قوانین پنالتی را تعیین کرده است. او در آن بازی رفتار تهاجمی داشت، همان طور که خودش اعتراف می کند جریمه شد، حالا نمی دانم در تمام بازی هایی که باشگاه برد جریمه شد یا نه.

کی روش در گفتگو با خبرنگاران پرتغالی درباره اینکه آیا ستاره تیم ملی در جام جهانی 2022 فقط طارمی است، تاکید کرد: نه، بازیکنانی داریم که خیلی مهمتر و بهتر از او هستند. یعنی کل تیم.

وی در خصوص بحث ها و جنجال ها در آستانه جام جهانی خاطرنشان کرد: من تا به حال اتفاقاتی در این سطح ندیده ام که پر چالش نباشد. تا زمانی که توپ در حال چرخش باشد (مسابقه شروع می شود). وقتی توپ در حال چرخش است، هیچ چیز دیگری مهم نیست. تا آن زمان مردم در مورد مسائل مختلف و حقوق بشر صحبت می کنند، اما بعد همه چیز را فراموش می کنند.

سرمربی تیم ملی ایران با تاکید بر اتفاقات اخیر کشورمان خاطرنشان کرد: بازیکنان تمرکز کاملی روی مسابقات دارند و تمرکز من روی آمادگی تیم است. البته اگر بفهمم یکی از خانواده یا دوستانم مریض است، چنین احساسی ندارم. با این حال، ما در عملیاتی هستیم که باید به صورت حرفه ای انجام شود.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: ما نماینده 90 میلیون نفر هستیم و اگر تمام تمرکزمان را بر شادی و افتخار آنها نداشته باشیم، هیچکس ما را نخواهد بخشید. ما به قطر آمدیم تا جام جهانی را جشن بگیریم. ما احساسات داریم اما برای کسب امتیازات لازم به صبر و درک بیشتری نیاز داریم. ماموریت ما تحقق رویاهای هواداران ایرانی و انتظارات آنهاست. ارائه نمایشی شایسته که باعث افتخار کشور باشد.

کی روش با بیان اینکه به نظر می رسد با سخت ترین چالش زندگی اش روبرو است، اذعان کرد: این احتمالاً بزرگترین چالش دوران حرفه ای من است، اما اکنون مهم ترین چیز در زندگی من انگلیس است. سپس ولز و سپس آمریکا.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که در صورت صعود شاگردانش به فینال جام جهانی 2022 دوست دارد با کدام تیم روبرو شود، گفت: پرتغال حریفی است که دوست دارم در فینال با آن بازی کنم (خنده). البته با احترام به دوستم پائولو بنتو (سرمربی کره جنوبی).

دیدگاهتان را بنویسید