سند خونین حقوق بشر آمریکایی بهانه ای برای رویای آمریکایی است


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879454

این موضوع در میزگردی با کارشناسان و دانشگاهیان مطرح شد.

کارشناسان و محققان در یک میزگرد در مورد حقوق بشر در ایالات متحده مفاهیمی مانند سند آمریکایی حقوق بشر و حقوق بشر را به عنوان بهانه ای برای رویای آمریکایی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، اگر بخواهیم وقایع و اتفاقات ناگوار دنیا را بررسی کنیم، کمتر با حوادثی در سطح ملی مواجه می شویم که آمریکا در آن نقشی نداشته باشد; آمریکا را به عنوان پرچمدار ظلم و ستم در جهان، شیطان بزرگ می نامند که با امکانات فراوان جهان را به فساد و ستم می کشاند.

این وضعیت به حدی پیش رفته است که فعالیت ها و اقدامات امروز آمریکا در جهان مطابق با همان رفتار گذشته است و تغییری در آنها ایجاد نکرده است. غارت سرمایه کشورها، شورش ها برای سرنگونی دولت ها، جنگ و خشونت تنها بخشی از مشکلاتی است که آمریکا همواره به دنبال آن بوده و هرگز نادیده نخواهد گرفت.

نمونه ای از این نوع حقوق بشر آمریکایی را به راحتی می توان در تاریخ ایران اسلامی مشاهده کرد و جنگ هشت ساله و ایجاد قیام 1367 و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری تنها بخشی از این نوع است. اقدام در یک کشور


در میزگردی با حضور کارشناسان، موضوع حقوق بشر آمریکایی و موضوعاتی مانند «سند خونین حقوق بشر آمریکایی»، جنایات آمریکا فراموش نشده و… مورد بررسی قرار گرفت.


c22c35b4 3bf5 49e2 92f5 a70a1c834cff خبر خاکستری


حقوق بشر بهانه ای برای رویای آمریکایی است

علی اسماعیلی مدرس دانشگاه ادامه داد: در کشوری که خود مبنای همه اقدامات وحشیانه و حمایت از گروه های افراطی مانند داعش است، حقوق بشر اهمیت خود را از دست داده و دستاویزی برای اهداف استکبار شده است.

وی افزود: حضور آمریکا در هر کشوری قطعا ناامنی در آن کشور را به دنبال خواهد داشت و زیرساخت های آن کشور را از بین می برد و به جایی می رسد که نتواند از خود دفاع کند.

اسماعیلی ادامه داد: سیاست‌های استکباری آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است، اما آنها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن رسیدن به رویای آمریکایی است، رویایی که در کشورهای مختلف به سمت ویرانی کشیده شد.

وی گفت: آمریکا و متحدانش می خواهند از فضای ترس برای کنترل جهان استفاده کنند، اما امروز به زوال خود نزدیک شده و رویاهایشان به هدر می رود.


سند خونین حقوق بشر آمریکایی

«آمریکا پرچمدار حقوق بشر محسوب می شود که در همه موارد آن را نقض می کند و مشکل اصلی دنیا فقط همین کشور است و حامیان آن شامل اسرائیل می شود. حتی بر اساس گزارش جدید عفو بین‌الملل، ایالات متحده یکی از پنج ناقض بزرگ حقوق بشر است، البته قبل از اینکه آمریکا چهره واقعی خود را در جهان با انهدام یک هواپیمای ایرانی و نه یک هواپیمای نظامی نشان دهد.

وی افزود: این وضعیت از آن زمان تاکنون ادامه داشته و کشوری که مدعی پیشروی در راستای اهداف سازمان ملل و رعایت حقوق بشر است، هنوز به مهم ترین کنوانسیون های حقوق بشر نپیوسته و از پیوستن به حقوق بشر خودداری کرده است. به بهانه های مختلف قرارداد می بندد.

نیاصدق افزود: در حال حاضر ایالات متحده عضو کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون بین المللی حمایت از افراد است. خشونت ناپدید شدن و اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی.”، شامل کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان و کنوانسیون بین المللی حقوق بشر نمی شود.

او گفت: «منفرد نواک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه، موضوع نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا را یک «فرآیند سیستماتیک» توصیف می کند. نواک در گزارش خود نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در ایالات متحده از جمله شکنجه زندانیان، خشونت پلیس، تبعیض نژادی و نقض حقوق اقلیت ها به ویژه مسلمانان ابراز نگرانی کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار زندانیان ثبت نام شده، 2 میلیون و 200 هزار نفر در آمریکا در زندان هستند و 750 هزار زندانبان برای نگهبانی از آنها در این کشور وجود دارد. در سال 2010، دادگاه های ایالات متحده 110 حکم اعدام را صادر کردند. در ایالات متحده به دلیل وجود زندان های مخفی و ثبت نشده، این ظن وجود دارد که آمار دولتی بسیار کمتر از تعداد واقعی اعدام ها است.


نقض گسترده حقوق بشر در ایالات متحده

نیاسدی افزود: دولت آمریکا به تمامی مراکز بهداشتی این کشور اطلاعیه محرمانه ای صادر کرده است که هر زن هندی که به یک مرکز درمانی مراجعه می کند باید برای جلوگیری از شیوع هندی ها تحت عمل جراحی فوری قرار گیرد تا آن را استریل کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا در حال وقوع است، اما به دلیل فشار دولت بر سازمان های مستقل حقوق بشری، تحقیقات و گزارش ها به دلیل روحیه استکباری آمریکا حل نشده است.

وی گفت: حمایت از تروریسم در منطقه ما سال هاست که در دستور کار آمریکا قرار دارد و بیش از 10 سال است که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور دارد، اما اکنون به دلیل ناکارآمدی آن. او در حال مذاکره با تروریست ها است.

وی گفت: «دولت آمریکا به اندازه بودجه دولت ایران زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد و در عین حال فشار زیادی بر ایران برای انجام ندادن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز وارد می‌کند».

نیاصدق افزود: حتی این حقوق بشر بعد از برجام گسترش پیدا کرد و شاهد غارت 2 تریلیون دلار پول ایران از سوی آمریکا بودیم و این نشان می دهد که حقوق بشر آمریکایی حنای خود را از دست داده است.


cfdaeb4d 1bdc 4b41 8821 ab28f4e7bb8f خبر خاکستری


جنایات آمریکا فراموش نمی شود

حجت الاسلام مجید بامشاد استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آمریکا سرچشمه همه ظلم ها و ناامنی ها در سراسر جهان است که جنایات زیادی مرتکب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای می خواهند چهره آمریکا را توجیه کنند، افزود: کسانی که می خواهند چهره دولت آمریکا را توجیه کنند و آن را مهربان و حامی حقوق بشر جلوه دهند، خائن به ملت ایران هستند.

بامشاد با اشاره به سالگرد حمله موشکی آمریکا به هواپیمای ایرباس گفت: 290 کودک بی گناه ایرانی از پیر و جوان در جریان این حمله کشته شدند، اما دولت ایران هیچ گاه از کاری که کرد پشیمان نیست و متأسفم. “

این استاد دانشگاه گفت: حتی برای این کشتار به فرمانده این کشتی جنگی مدال شجاعت می دهند. آن وقت عده ای خائن از ما انتظار دارند که خون شهدا را بریزیم و آنها را جنایتکار ندانیم.

وی خاطرنشان کرد: خلبان جنایتکار این بمباران در جریان بمباران اتمی ناکازاکی، کشتار صدها هزار انسان بی گناه را به افتخار دولت آمریکا دانست.

بامشاد افزود: هشت سال جنگ، کشته شدن 17 هزار هموطن، تحریم های یکجانبه از ابتدای انقلاب تا کنون و هزاران جنایت و کارشکنی علیه ملت ایران چراغ سبز و مداخله آمریکا نشان داده شده است.

وی افزود: حامیان آمریکا در داخل و خارج بدانند که ملت ایران جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/ ر

دیدگاهتان را بنویسید