جنسیت نمی تواند مانعی برای حضور زنان در پروژه های دفاعی پیشرفته و حساس باشد


ساعت: 13:29
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919525

معاون منابع انسانی وزارت دفاع به مناسبت انتشار خبر افزایش ظرفیت پذیرش بانوان در ادارات راهبردی دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اصولا جنسیت نمی تواند مانعی برای حضور زنان در معاونت های دفاعی راهبردی وزارت دفاع باشد. مشارکت زنان در پروژه های دفاعی پیشرفته و حساس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ دوم سعید صادقی معاون منابع انسانی وزارت دفاع درباره خبر افزایش ظرفیت پذیرش بانوان در لشکرهای دفاع راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اصولا جنسیت نمی تواند باشد. مانعی برای مشارکت زنان در پروژه های دفاعی پیشرفته و حساس.

وی افزود: در تاریخ متمدن ایران، نقش زنان ایرانی در همه جا پررنگ بوده و در حساس و فراز و نشیب پیروزی ها و دفاع از ایران اسلامی همواره همرزم مردان و برابر رشادت های خود بوده اند. ” “

سردار سرتیپ صادقی با اشاره به حماسه آفرینی های زنان در تاریخ این سرزمین گفت: بیشتر فداکاری های زنان در ایران قبل از انقلاب اسلامی جنبه فردی و شخصی داشت و نقش و جایگاه زن در قالب سازمان و نهاد مستقل یا تکمیل کننده اختیارات زمین مطرح نمی شود.

وی با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جمهوری عزیز ایران موجب رشد و توسعه عرصه فعالیت زنان این سرزمین در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، اجتماعی و… شده است، تصریح کرد: این پیروزی انقلابی در عرصه های مختلف به شمار می رود. انقلاب اسلامی و پس از آن دوران 8 ساله حراست مقدس بیش از پیش نمایان شد و ماهیت جمهوریت و مردم سالاری دینی ایران اسلامی فضا، بستر و زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق ظرفیت ها و توانمندی های زنان ایرانی را گسترش داد.

معاون منابع انسانی وزارت دفاع ادامه داد: نمونه عینی آن رتبه بندی علمی بانوان در المپیادهای نجوم، فیزیک و ریاضی و همچنین روی سکو شدن در مسابقات جهانی و المپیک در اماکن ورزشی است. شما قبل از انقلاب اسلامی نخواهید دید.

سردار سرتیپ صادقی در ادامه با اشاره به سیاست های جذب بانوان نخبه در حوزه های حساس پدافند زیستی، پزشکی، بیوتروریسم وزارت دفاع و همچنین لیزر و علوم شناختی با رعایت شأن، منزلت و منزلت بانوان، تصریح کرد: امروز زنان و دختران ایران اسلامی در وزارت دفاع مسئولیت دارند. طرح ها و پروژه هایی در دست دارند که حضورشان را به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع در عرصه های مختلف که برخی از آنها از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسیده است، گفت: در بسیاری از این کارها و دستاوردها، نقش متخصصان، مؤمنان و فداکاران ایفا می شود. زنان وزارت دفاع را نمی توان نادیده گرفت. بانوان مجرب و علمی که علیرغم داشتن تخصص علمی و فنی و سطح بالا، به دلیل حساسیت بالا و رعایت مسائل امنیتی، در زمینه های تحقیقاتی، برنامه ریزی، الکترونیک، برق، فضا، نرم افزار، پرسنل و رشته های پزشکی، طراحی، گمنام می مانند. تولید و تولید محصولات و سامانه های دفاعی و نظامی کشور جسورانه ظاهر شد و به معنای واقعی کلمه خوش درخشید.

معاون منابع انسانی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز بیش از 50 درصد جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرایط کار در این زمینه فراهم شده است. در وزارت دفاع بازنگری شد و انشالله با تصویب قوانین مربوط به جذب و استخدام زنان در وزارت دفاع، شاهد افزایش درصد زنان در وزارت دفاع خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید