جنگ در اوکراین و سود سرشار شرکت های تسلیحاتی آمریکایی


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883754

نگاهی به وقایع پیرامون بحران اوکراین نیز نشان می دهد که آمریکا یکی از کشورهایی است که به دنبال طولانی شدن جنگ در اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، بررسی وقایع پیرامون بحران اوکراین نیز نشان می دهد که آمریکا از جمله کشورهایی است که به دنبال طولانی شدن جنگ در اوکراین است. سیاست های اعمال شده و اعلام شده آمریکا در قبال جنگ اوکراین نشان از تلاش آمریکا برای حفظ جنگ بین روسیه و اوکراین دارد. در همین راستا، «کوئینسی اندیشکده» در گزارشی به سود سرشار و قابل توجه غول‌های صنعتی نظامی و شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا از زمان اوج جنگ در اوکراین اشاره کرد و به طور خاص به این نکته توجه کرد که سود واقعی این جنگ برای شرکت های مذکور نه تنها در قالب فروش مستقیم تسلیحات به اوکراینی ها، بلکه در افزایش چشمگیر بودجه نظامی کشورهای اروپایی، ناتو و ایالات متحده آمریکا در سال های آینده و در عین حال تقویت چین و روس هراسی در واشنگتن که در نهایت همه می توانند قراردادهای مجتمع صنعتی سودآور را برنده شوند – شرکت های نظامی و تسلیحاتی ایالات متحده را وارد کنید.

حتی قبل از شروع جنگ در اوکراین، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی آمریکایی بحث‌های گسترده‌ای را آغاز کردند که بر این موضوع متمرکز بود که چگونه تشدید تنش‌ها در قاره اروپا می‌تواند از منافع اقتصادی آنها محافظت کند.

شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی چشم‌انداز درگیری‌ها و درگیری‌ها در اروپای شرقی و سایر مناطق جهان را برابر با منافع اقتصادی بسیار خوبی برای خود می‌دانند. تنش در شرق اوکراین، تنش در دریای چین جنوبی و تنش های دیگر از این دست باعث افزایش بودجه نظامی جهان شده است. از این منظر برخی از مزایا و مزایای این پرونده نصیب شرکت های اسلحه سازی آمریکایی خواهد شد.

حتی در شرایط فعلی نیز شرکت های آمریکایی به دلیل کمک های نظامی مصوب وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و دولت این کشور به دولت و سازمان های نظامی اوکراین، مزایای قابل توجهی را پیش روی خود می بینند.

در واقع دولت اوکراین علاوه بر دریافت کمک های تسلیحاتی مستقیم از سوی آمریکا که منبع این تسلیحات است، غول های نظامی-صنعتی این کشور، نیز موظف است منابع مالی دریافتی خود را به سمت شرکت های آمریکایی هدایت کند.

از سال 2014 که کریمه از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست، دولت آمریکا پنج میلیارد دلار کمک امنیتی به دولت اوکراین ارائه کرده است که بخش قابل توجهی از آن به جیب شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی رفته است. از سوی دیگر، دولت بایدن از ابتدای جنگ در اوکراین، مبلغی در حدود چهار میلیارد دلار را در قالب کمک نظامی به دولت اوکراین اختصاص داده است و در این راستا شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی و ذینفعان اصلی آن بوده‌اند. مجتمع های نظامی-صنعتی

البته کمک های دولت بایدن به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور بسیار بیشتر از اعداد دیده می شود. از این منظر افزایش این میزان به دلیل فشار شدید قانونگذاران آمریکایی است. سوالی که مربوط به لابی گسترده شرکت های تسلیحاتی آمریکایی در بحبوحه جنگ در اوکراین است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید