زندگی حضرت فاطمه (س) سرشار از درس های بزرگ در پاسداری از امام و ولایت است.

ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798377

میرمهدی گفت: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از درس های بزرگ در پاسداری از امام و ولایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرمهدی، کارشناس فرهنگی و مذهبی در حاشیه سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با خبرنگار دیار آفتاب گیر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی حضرت محمد (ص) ثلث جمادی الثانی در یازدهم هجری کوتاه اما پر از درس های بزرگ در راه دفاع از امام و رهبرش به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که خلفا به خدمت امام علی (ع) وفادار آمدند، حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و امام در مقابل آنها ایستاد و اعتراض کرد که چرا عهدشکنی می کنند، اما متأسفانه عهدشکنی نکردند. به امام احترام بگذار و کاری کردند که حضرت زهرا مجروح و کشته شد.

میرمهدی افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) معیار خود را به طرق مختلف به مردم ارائه کرد: «فاطمه علیها السلام پاره تن من است»، «او مادرم»، «هر که او را عصبانی می کند، مرا عصبانی می کند و هر که مرا عصبانی می کند «کند خدا را عصبانی می کند و هر که او را دوست دارد مرا دوست دارد» و … همه این جملات نشان می دهد که همه مردم باید بدانند این شخصیت یک شخصیت معمولی نیست و معیار درست و غلط است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با دفاع از امام علی(ع) این معیار را ثابت کرد و برای همیشه در تاریخ نه تنها با سخنان خود بلکه با روح و اراده خود از امام علی(ع) دفاع کرد.

میرمهدی خاطرنشان کرد: امام نیز راهنمای کامل الهی است که خداوند می خواهد هدایت بین مردم کامل و کامل باشد و اختلاف برای همه پایان یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید