حضرت فاطمه معصومه (س) در راه نشر و پاسداری از حرم ولایت جان خود را فدا کرد.


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908622

در گفتگو با کارشناسان دینی به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) مطرح شد;

کارشناسان دینی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوها برای زنان امروزی است، اظهار داشتند: حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از زنان بزرگ جهان اسلام است که در طول حیات شریف خود همواره به نشر و پاسداری پرداخته است. جان خود را برای دفاع از ولایت فدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حضرت معصومه (س) از زنان گرانقدر و والا مقام شیعه است و از مقام علمی بالایی برخوردار است. برای زیارت حضرت معصومه (س) ثواب بسیار بزرگی وعده داده شده است و آن ورود به بهشت ​​است. در این باره از امام جواد (علیه السلام) نقل شده است که فرمود: هر که عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت ​​از آن اوست.
حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) از نظر شخصیت و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر (علیه السلام) بعد از برادرش حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بالاترین رتبه را دارد. این در حالی است که طبق اسناد سلطنتی حداقل هجده فرزند دختر حضرت کاظم (علیه السلام) بوده و فاطمه از همه این بانوان گرانقدر برتر بوده است.
حاج شیخ عباس قمی در سخنانی در مورد دختران موسی بن جعفر (علیه السلام) در مورد فاطمه معصومه (علیها السلام) می نویسد: بر اساس آنچه به ما رسیده بهترین آنها سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی (ع) معروف است. (علیها السلام) و همچنین حضرت معصومه (علیها السلام).

910f2119 0596 4d52 8d45 e1cb0e9a47a2 خبر خاکستری

تمام شیعیان از برکات علمی و معنوی حضرت معصومه (سلام الله علیها) بهره مند شدند.
لذا حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جایگاه والای علمی و معنوی بانوی کرامت، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) دارای چنین است. عظمت و اقبالی که پدرش حضرت موسی بن در یک پرسش و پاسخ عالمانه از جعفر (علیه السلام) سه بار عبارت «قربان و ایثار» را به کار برد.
وی افزود: این عبارت معنادار امام کاظم (علیه السلام) ما را به یاد سخنان پیامبر اکرم (ص) در وصف دخترش حضرت فاطمه (س) می اندازد و اساساً یکی از نشانه هایی است که ما حضرت معصومه (س) را فاطمه (س) می نامیم. ) دوماً می گوییم مشکل همین است.
این دانشکده و استاد دانشگاه همچنین گفت: امام صادق (علیه السلام) به دلیل وجود چنین بانوی بزرگواری در شهر قم، این حدیث معروف را فرمودند که هرگاه شورش سراسر کشور را فرا گرفت، به قم پناه ببرید تا بلاها پیش نیاید. آمدن این شهر دفع شد.

حضرت معصومه (س) یکی از بهترین بت های زنان امروزی است
از سوی دیگر آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) از مقام و منزلت والایی برخوردار بود، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) دارای ویژگی های ارزشمندی در اخلاق، سیاسی و فرهنگی بودند. یکی از بهترین مدل های مو برای خانم های امروزی است.
وی گفت: این شخصیت بزرگ از مفاخر علمی و معنوی پدر، مادر و برادر خود بهره فراوان برد و در عصر خود به عنوان بانویی عالم شناخته شد.
این استاد حوزه در ادامه بر فضیلت عبادت این بانوی بزرگ تاکید کرد و گفت: روایات زیادی از اهل بیت علیهم السلام در مورد عبادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقل شده است و همین اهمیت کافی است. از عبادت او که پس از زیارت چهارده معصوم برای زیارت هیچ یک از انبیا و اولیاء الهی به زیارت این بانو تشویق نشدند.
وی تاکید کرد: شخصیت های مهمی در تاریخ مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در راه پاسداری از ولایت وجود دارند و می توان از فاطمه معصومه(س) نیز در این مسیر نام برد.
این استاد دانشگاه افزود: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نیز از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خود همواره در نشر و پاسداری از حریم ولایت جانفشانی کرد. در این مسیر با تأسیس کاروان تبلیغاتی به گسترش معارف امامت و ولایت پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید