جنگ نرم علیه جایگاه زن و خانواده/ دشمن به دنبال الگوهای غربی برای زنان ایرانی است

ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802588

دشمنان در جنگ نرم فرهنگی که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند به دنبال تضعیف جایگاه زن در خانواده هستند و به بهانه های مختلف سعی در زیر سوال بردن شخصیت و جایگاه زن و جایگاه زن دارند. محور خانواده های ایرانی-اسلامی تکان دادن و معرفی الگوی غربی برای زنان ایرانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، امروز سالروز ولادت سیده طاهره دختر پیامبر اسلام همسر امیرالمومنین حضرت علی (ع)، ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است. ) روزی که در تقویم کشورمان به نام مادرش نامگذاری شده است.

این که سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز مادر و روز زن نامیده اند، نشان دهنده اهمیت جایگاه و جایگاه مادر و زن در اسلام است و شاید بتوان روزی را روز مادر نامید یا روز زن. روزی بهتر و ارجمندتر از میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که گل سرسبد تمام زنان عالم و تنها زنی است که پدرش معصوم و شوهرش معصوم و او معصوم است. پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «ام ابیها» داده است.

در دین مبین اسلام، جایگاه زن و مرد مساوی است و تمام تکالیفی که برای مرد وجود دارد، برای زن یکسان است، اما در وظایفی که اسلام بر دوش هر زن و مردی گذاشته است، تفاوت هایی وجود دارد و از سوی دیگر، اسلام زنان حقوق و امتیازاتی هستند که در هیچ دین و نظام قانونی دیگری از آن برخوردار نبوده است.

اما در حالی که اسلام نگاه معنوی و آسمانی به زن دارد، غرب به کالا و ابزار برای زن نگاه می کند و در این راستا دشمنان در جنگ نرم و فرهنگی که علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند به دنبال تضعیف جایگاه زن در خانواده هستند. سعی دارند شخصیت و جایگاه زن را زیر سوال ببرند و جایگاه زن را که محور اصلی خانواده هستند متزلزل کنند و الگویی غربی برای زنان ایرانی معرفی کنند.

دشمنان برای تخریب ارزش های دینی و اسلامی برنامه ریزی می کنند

امام جمعه میاندوآب در این خصوص به خبرنگار ما گفت: امروز دشمنان تمام نقشه های خود را برای تخریب ارزش های دینی و اسلامی ما به کار گرفتند و برای این منظور با استفاده از جنگ نرم وارد کارزار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: بانوان باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند و سیره بانوان ما باید سیره فاطمی باشد.

وی با اشاره به اینکه چتر برترین حجاب و مظهر عزت، اسلام و حمایت و تسلیم زنان در برابر حضرت زهرا (س) است، گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی وارد شد و سعی دارد به تدریج توسعه یابد. برنامه ها و اهداف «در بین خانواده های ایران اسلامی اعمال شود.

حجت الاسلام حسن زاده وظایف زنان را بر اساس دین مبین اسلام و آموزه های دینی برشمرد و گفت: اسلام مخالف حضور زن در عرصه های اجتماعی نیست، اما در این میان زن باید یکی از وظایف اصلی آنها باشد که ازدواج و ازدواج است. بچه ها را بزرگ کند نادان نباش

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه حفظ وحدت، ایجاد صمیمیت و مهربانی در خانواده از دیگر وظایف بانوان است، گفت: بانوان نباید از وظایف اولیه خود کوتاهی کنند و همواره به وظایف دینی خود عمل کنند.

جایگاه مادر باید در جامعه حفظ شود

امام جمعه چهاربرج در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان نقش اصلی مادر در خانه و خانواده، گفت: باید جایگاه مادر را در جامعه حفظ کنیم تا نسلی موثر ایجاد کنیم.

حجت الاسلام عسگر جلالی افزود: امروز دشمن در جنگ فرهنگی و نرم به جایگاه مادر و خانواده روی آورده است.

وی گفت: در کنار استراتژی تغییر الگوها و نظام آموزشی، دشمن در بعد خانواده به این راهبرد رسیده است که همین بس که خانواده را از بین ببرد و مادر را بشکند.

نگاه کالایی و ابزاری غربی به زن

یکی از کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: زن نقش اساسی و اساسی در جامعه دارد و اسلام نیز نگاهی متعالی، متعالی و اجتماعی به زن دارد.

علی خیری افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی است و هفته زن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی در بین این قشر است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی با بیان اینکه اسلام نگاهی متعالی و معنوی به زن دارد و این نگاه در هیچ دینی دیده نمی شود، گفت: نگاه به زن در غرب با نگاه اسلام به زن متفاوت است، در نگاه اسلام به زن. جایگاهی مشابه مردان دارد، اما در نگاه غربی به زن به عنوان یک کالا و یک ابزار نگریسته می شود که در سینما و …

این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه مادران در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند، گفت: امروز دشمنان می خواهند با شبکه های اجتماعی و ماهواره ها جایگاه و ارزشی را که زن در اسلام و کشور ما دارد به دست آورند، گام های جدیدی برای رسیدن به اهداف شماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید