جهاد از خراسان جنوبی تا عراق/ مدیریت جهاد با سایر مدیریت ها متفاوت است


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887398

موفی با بیان اینکه حکمرانی جهادی با سایر حکومت ها متفاوت است، گفت: فعالیت های قرارگاه جهاد انصارالله محدود به استان خراسان جنوبی نیست بلکه فرا استانی و حتی فراملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن مافی مسئول قرارگاه جهادی انصارالله خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: قرارگاه جهادی انصارالله که بر پایه گروه جهادی انصارالله است، مهرماه سال گذشته با نظارت بسیج سازندگی راه اندازی شد. ساخت و ساز در استان خراسان جنوبی.

وی با بیان اینکه محل برگزاری اردو مرکز استان بوده است، افزود: این اردوی جهادی متشکل از 24 گروه جهادی است و در اکثر شهرستان های استان فعالیت داریم.


عضویت 200 جهادگر در اردوی جهاد انصارالله

مسئول قرارگاه جهادی انصارالله گفت: تعداد اعضای قرارگاه جهادی انصارالله به حدود 200 نفر می رسد و عمده فعالیت ما در ساخت و ساز، معیشت، کمک های مذهبی، بهداشت و درمان، ساخت خانه برای مستضعفان و … است.


موفی گفت: فعالیت های این پایگاه جهادی محدود به استان خراسان جنوبی نیست بلکه فرا استانی و حتی فراملی است.

وی از برگزاری اردوی جهادی از قرارگاه انصارالله مشهد خبر داد و گفت: برگزاری اردوی جهادی در کشور عراق و شهر کازمین در ایام اربعین برای این گروه جهادی در نظر گرفته شده است.


فعالیت های اردوی جهادی انصارالله

مسئول قرارگاه جهادی انصارالله به فعالیت های این گروه جهادی اشاره کرد و افزود: توزیع بسته های غذایی، توزیع غذای گرم، اعزام پزشکان به مناطق محروم، کارهای فنی و تاسیساتی و کمک در ساخت مسکن نیازمندان به تعداد بیش از 120 واحد از دیگر فعالیت های این اردو به صورت جهادی می باشد.


موفی به فواید برگزاری اردوهای جهادی و فعالیت های جهادی برای مردم اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان و حذف بسیاری از بروکراسی های اداری در راستای کار جهادگران انجام می شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مزایای فعالیت های جهادی، انعطاف برای انجام امور به نفع مردم است.

یکی از مسئولان قرارگاه جهادی انصارالله با بیان اینکه جهادگران به صورت میدانی فعالیت کردند و پشت میز ننشستند، گفت: حضور گروه های جهادی در مناطق فقیرنشین و کمک به انجام کارهای عمرانی و غیره باعث دلگرمی و انگیزه مردم منطقه می شود. برای همکاری که بسیار ارزشمند است.



تفاوت کار جهادی با کار مدیریتی

موفی ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت های کار جهادی با سایر انواع مدیریت این است که در فعالیت های جهادی رهبر گروه جهادی رهبر است و در خط مقدم است و اعضا را وارد میدان نمی کند، در حالی که در کار جهادی این گونه نیست. سایر مشاغل مدیریتی

وی بیان کرد: جذب کمک های خیرین از دیگر اقدامات برای امور جهادی است که منتظر اعتبارات و اعتبارات دولتی نباشند و با کمک های خیرین کار را پیش ببرند.

رئیس گروه جهادی انصارالله از تمامی جوانان و علاقمندان به کمک به مستضعفان با عضویت در این اردوی جهادی دعوت کرد و افزود: قرارگاه جهادی انصارالله در ایام کرونا اقدامات زیادی از جمله اطلاع رسانی به مردم، انتشار بروشورهای آموزشی انجام داده است. ، ضد عفونی معابر و اماکن، خدمات در بیمارستان ها برای کمک به کادر درمان و سایر موارد مرتبط استفاده می شود.


پرورش کار جهادی

مافی بیان کرد: اگر کار جهادی و فعالیت های جهادی فرهنگ سازی و تشویق شود، شاهد پیشرفت های بزرگی در همه عرصه ها خواهیم بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید