جهاد حکمرانی به سود شهر است/ تحول شهری مستلزم مشاوره موثر است

ساعت: 23:05
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1727794

اگر شورایی موثر باشد، وضعیت شهر خوب می شود، اما اگر آن شورا بی اثر باشد و بخصوص سیاسی و سیاسی باشد، نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تهران پرس در خصوص ویژگی های کار جهادی گفت: با ویژگی های خوب و با هزینه کمتر می توان این کار را انجام داد.

کار جهادی؛ اینجا قلب است نه دفتر

چمران در ادامه تاکید کرد: نیروی انسانی در جهاد و برنامه جهاد بسیار مهم است. در برنامه جهاد ذوق و ابتکار و خلاقیت هست و کار دل است نه دفتر. وقتی کار با دل و صفا و ایمان واقعی انجام شود با کار اداری کاملا متفاوت است.

رئیس سابق شورای شهر تهران به وظایف مسئولان شهری اشاره کرد و گفت: کار شهرداری و شورای شهر شبانه روزی است و با همه مردم و هرکسی که از بدو تولد تا آخرین لحظه دنیا را ترک می کند سر و کار دارد. لحظه ای که باید از خدمات استفاده کنید. “شهر داشته باشید.

رهبری جهادی شهرستان به دنبال جلب رضایت شهروندان است

چمران با اشاره به نفوذ حاکمیت جهادی در مدیریت شهری گفت: اگر خدمات شهری اداری باشد باعث نارضایتی مردم می شود اما اگر جهادی باشد به نفع شهر است یعنی. با هزینه کمتر، خدمات بیشتر و افراد با کیفیت بهتر. به همین دلیل یکی از جلوه های زیبای حاکمیت جهادی در شهرداری هاست که به راحتی قابل مشاهده و احساس و با یک کار اداری است.

وی افزود: برخی شوراها و شهرداری ها عموماً دوست ندارند خود را به آب و آتش بزنند و پروژه ها و برنامه های دقیق را اجرا کنند و با این انگ و روزمرگی خدمات حداقلی را به مردم و شهر ارائه می کنند. این حکومت جهادی نیست.

مشاوره موثر وضعیت شهر را بهبود می بخشد

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه سکوت برای شهر مساوی با مرگ است، تاکید کرد: شهر یک موجود زنده است، اگر امروز به آن رسیدگی نشود و فعال نباشد و این حالت عادی را طی کند، کم کم احساس بازگشت خواهد کرد. بنابراین شهر باید همزمان با افرادی که کار می کنند توسعه پیدا کند و حرکت کند و هر روز یک قدم به جلو حرکت کند.

چمران با تاکید بر اینکه شورای شهر نیز برای انجام فعالیت های شهری باید فعال باشد، خاطرنشان کرد: شورا پایه های شهر و شهرداری و شهرداری آن را اجرا می کند، بنابراین اگر یک شورا موثر باشد، وضعیت شهر بهتر می شود. خوب باشد، اما اگر این توصیه ناکارآمد و به ویژه سیاسی و سیاسی باشد، نتیجه خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید