جهاد خودکفایی با توصیه رهبری برای تولید تجهیزات و قطعات در کشور ایجاد شد.


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901852

رئیس کابینه نظامی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جهاد خودکفایی با توصیه رهبری برای ساخت تجهیزات و قطعات در کشور ایجاد شد. رهبران خاطرنشان کردند: تجربه دوران دفاع مقدس باید بازنگری شود و با هم افزایی در این حوزه از تجربه این دوران استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس در دانشگاه هوایی شهید ستاری با بیان اینکه ارتش امروز از نعمت های الهی برخوردار است، گفت: منشأ اصلی آن برکت علمای ارتش به ویژه در دانشگاه ستاری است، وی گفت: مدیریت اهتمام ویژه ای به دانشگاه ستاری دارد که سلام گرم ایشان را به شما ابلاغ می کنم.

وی افزود: نمایشگاهی که امروز در دانشگاه ستاری دیدم با گذشته متفاوت بود. بار دیگر دیده شد که اگر با اخلاص و با انگیزه راهی را که آغاز کرده ایم ادامه دهیم دیری نمی پاید که به آرمان های والای خود نزدیک می شویم. البته تصور شرایط امروز آسان نبود. رهبری در سال 1364 اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران تا 50 سال آینده باید اول دنیا باشد.

رئیس کابینه نظامی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جهاد خودکفایی با توصیه رهبری برای ساخت تجهیزات و قطعات در کشور ایجاد شد. رهبران خاطرنشان کردند: تجربه دوران دفاع مقدس باید بازنگری شود و با هم افزایی در این حوزه از تجربه این دوران استفاده کنیم. این کنفرانس ها زمینه هم افزایی برای رسیدن به اهداف ما هستند. خارج از نیروی هوایی، دانشمندان و شرکت های دانش بنیان هستند که باید از ظرفیت آنها نیز بهره برد.

شیرازی با اشاره به توصیه های فراوان رهبری مبنی بر استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس گفت: بعدها ایشان گفتند فکر می کردند هزاران گروه ضربت در این منطقه تشکیل می شود اما امروز تقریباً کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس با تمام محدودیت ها سپری شده بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مجاهدت های زیادی صورت گرفت اما نقش نیروی هوایی ویژه بود. ما در دوران دفاع مقدس روز به روز قوی‌تر شدیم. امروزه شاهد این انگیزه در جوانان هستیم. شما علم را توضیح می دهید و دستاوردها را ارائه می دهید. امروز پس از بازدید از نمایشگاه نیروی هوایی، این باور در من تقویت شده است که به زودی نه تنها نیازهای خود را برآورده خواهیم کرد، بلکه محصولات خود را صادر خواهیم کرد. طولی نمی کشد که آنها به سراغ ما می آیند تا فناوری ما را ببرند. امروز برخی از به ظاهر ابرقدرت ها دست به دامان ایران شده اند.

شیرازی همچنین به عملیات هوانیروز در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت: تا جایی که اجازه داریم باید تلاش های نیروی هوایی در مبارزه با داعش را برای مردم تشریح کنیم. درخشش نیروی هوایی همچنان در قلب کار است و باید آن را تقویت کنیم. ارسالی نیروی هوایی به دفتر مدیریت نظامی ارسال شده و در حال آماده سازی آن برای ارائه به مدیریت هستیم. امروز وعده های خوبی شنیدیم که باعث دلگرمی است و خداوند این وعده ها را محقق کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: رهبری قبلاً فرمودند که به کارهای ناتمام بروید و نیازهای خود را برآورده کنید. تهدید را بشناسید و برای آن آماده شوید.» بنابراین باید اقدامات ابتکاری دنبال شود تا فرصت معرفی نداشته باشیم، رهبری هم فرمودند «ارتش باید تجدید شود.» باید مشخص شود ارتش چگونه تجدید می شود؟ شما نظر خود را در این مورد بیان کنید، ما تجربه خوبی با روش مهندسی معکوس پیدا کرده ایم و تجهیزات را ساخته ایم، اما باید ببینیم در چه شرایطی از این روش استفاده می شود، اکنون باید نگاه جدیدی داشته باشیم تا نیازهای خود را برطرف کنیم. دانشجویان نظامی با انگیزه باید این نگاه جدید و فناورانه را دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید