انعقاد تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری 5 محصول استراتژیک / به دنبال امنیت غذایی و خودکفایی در تولید بذر هستیم.


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877820

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در تلاش هستیم تا با وزارت جهاد کشاورزی بر تولید 5 محصول استراتژیک ذرت، کلزا، برنج، گندم و جو برای افزایش بهره وری به توافق برسیم. . و 21 محصول دیگر.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکسردار گلمرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز چهارشنبه در همایش دهمین سالگرد تاسیس بسیج جامعه کشاورزی گفت: برای حل یک مشکل باید شرایط مساعد و ظرفیت سازی لازم فراهم شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی کشور ما کشاورزی است و ظرفیت لازم برای حل مشکل را داریم، افزود: در کنار ظرفیتی که با نقش آفرینی محقق می شود، فرصت های حرکتی دیگری نیز وجود دارد.

وی گفت: از نظر کارشناسان می توان ایده های دانش بنیان را بر اساس ارتباط با نیازها در مسیری پایدار قرار داد. به گفته رهبر معظم انقلاب کشاورزی، دانش باید زمینه ساز باشد، زیرا نیاز مردم و جهان اسلام به این حوزه بستگی دارد.»

سلیمانی گفت: امروز موضوع و نیاز حیاتی و روشن است و دولت فعلی مردمی شرایط لازم را برای ایجاد تحول در کشاورزی و دانش بنیان آن فراهم کرده است.

وی گفت: در تلاش هستیم بسیج را تشکیل دهیم تا حرکت اجتماعی برای حل مشکلات کشاورزی ایجاد شود اما این امر نیازمند تعامل از دانشگاه تا مزرعه است. میز اتاق فکر بسیج کشاورزی می تواند عاقلانه حرکت انقلابی کل کشور را شکل دهد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تأخیر در کشاورزی دانش بنیان جایز نیست، افزود: طرح های هوشمندانه و کشاورزی دانش بنیان باید توسط مردم اجرا شود، البته اقداماتی برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان انجام شده است زیرا بذر خارجی گران است. هزینه زیادی بر کشاورزان تحمیل می کند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با وزارت جهاد کشاورزی بر روی تولید 5 محصول استراتژیک از ذرت، کلزا، برنج، گندم و جو برای افزایش بهره وری و 21 محصول دیگر به توافق برسیم.

وی گفت: کشور ما در سال های مرطوب 450 میلیارد مترمکعب بارندگی دارد و 120 میلیون مترمکعب آن رواناب است اما متاسفانه 85 درصد آب استحصالی در کشاورزی مصرف می شود.

سردار سلیمانی گفت: مهندسین بسیج کشاورزی با آفات گیاهی به صورت بیولوژیک برخورد کرده و موفق به تجاری سازی آن شده اند و این یعنی نیازی به سموم شیمیایی نیست.

وی با تاکید بر اینکه با این رویکرد می توان محصولات ارگانیک تولید کرد و هزینه واردات سوم کشاورزی را به حداقل رساند، گفت: برخی از مراکز راهبردی سپاه به تولید محصولات کشاورزی می پردازند زیرا بحث امنیت غذایی مهم است.

سردار سلیمانی در پایان با بیان اینکه امنیت غذایی موضوعی حیاتی برای کشور است، افزود: بسیج به دلیل عقب ماندگی کشاورزی وارد عرصه شد، البته بحث دامداری و سایر مسائل امنیت غذایی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید