امنیت غذایی رابطه مستقیمی با استقلال و امنیت کشور دارد/ لزوم توجه ویژه به خودکفایی در تولیدات کشاورزی


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876572

حجت الاسلام مشرف با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی مساوی با امنیت نظامی یا حتی بیشتر است و این موضوع ارتباط مستقیمی با استقلال و امنیت کشورها دارد، گفت: با حاکمیتی که در حوزه ارزی شکل گرفته، جریان های تولید باید تقویت شود، بنابراین خدایا نه تنها خودکفا باشیم، بلکه دیگران را نیز تحت پوشش محصولات خود قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحجت الاسلام محسن مشرف امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند به مناسبت بیست و هفتمین خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی توسط امام خمینی (ره) و روز جهاد کشاورزی گفت: این فرمایش نشان دهنده نگاه راهبردی امام به کشاورزی است که همچنان نیازمند آن است. امروز مورد توجه متولیان قرار می گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند تداوم استقلال را در بحث غذا مهم دانست و افزود: امروز به دلیل ظلم و ستم دشمنان، مردم ما در شرایط سختی به سر می برند و دولت باید به کشاورزان برای توسعه بخش کشاورزی کمک کند.

وی گفت: ما از حضرت علی (ع) قول داریم که اگر دست نیازمندی دراز کنیم گرفتار می شویم و گرفتار می شویم، طبق این روایت اگر جامعه ای برای نان خود به کشورهای دیگر وابسته باشد از دست خواهد رفت. استقلال هم همین جمله معروف «نان بده و فرمان بده».

حجت الاسلام مشرف با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی مساوی با امنیت نظامی یا حتی بیشتر است و این موضوع ارتباط مستقیمی با استقلال و امنیت کشورها دارد، گفت: با حاکمیتی که در حوزه ارزی شکل گرفته، جریان های تولید باید تقویت شود، بنابراین خدایا نه تنها خودکفا باشیم، بلکه دیگران را نیز تحت پوشش محصولات خود قرار دهیم.

حاطب جمعه بیرجند با اشاره به اول تیرماه روز اصناف گفت: از اصناف انتظار داریم در این شرایط احترام لازم را با مردم داشته باشند و واقعاً منصف باشند.

وی به اقدامات سریع، هوشمندانه و مقتدرانه پلیس در دستگیری سارقان بانک ملی افزود: از قوه قضائیه و نیروی انتظامی تقاضا داریم هزینه جنایت و فساد را افزایش دهند تا کسی به فکر فساد، جنایت، بی قانونی نباشد. و قانون را زیر پا نگذارید.

حجت الاسلام مشرفی در ادامه به مناسبت های پیش رو از جمله سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در 29 خرداد 1360 در منطقه دهلویه اشاره کرد و گفت: معتمدین باید شخصیت شهید چمران را به جوانان ما ارائه دهند چرا که این مجاهد و یک چهره انقلابی دوران دفاع مقدس، جنگ‌های چریکی نامنظم را طراحی کرد و دشمن را آزار داد.

وی بیان می کند: شهید چمران دارای دکترای فیزیک پلاسما بود و به تعبیر امام راحل، رزمنده ای وارسته و معلمی فداکار بود که می توانست الگوی بسیاری از جوانان و نسل امروز باشد.

امام جمعه موقت بیرجند در بخشی دیگر از خطبه های این هفته، تولید عنکبوت مقدس را مایه شرمساری و شوری سازنده آن دانست و اوج استکبار جهانی را نشان داد و افزود: این نشان می دهد که مسلمانان و شیعیان باید هزینه کنند. به این ظرف توجه کنید. «آن را تمیزتر کنید.

حجت الاسلام مشرف با اشاره به دغدغه خانواده ها در زمینه تربیت فرزندان و فرزندان گفت: با توجه به توطئه های دشمنان و تمرکز بر اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان این دغدغه جدی است و خانواده ها باید فرزندان خود را تربیت کنند. با برنامه ریزی صحیح، اصول را باید به افراد آشنا و معتقد به اعتقادات دینی و سیره و سیره اهل بیت(ع) منتقل کرد تا زمینه سعادت دنیا و ماورای آن ها فراهم شود.

وی با ارزیابی سازندگان سرود «سلام فرمانده» خاطرنشان کرد: این سرود مرزهای کشور را درنوردیده است و امروز صدای آن از کشورها و نقاط مختلف دنیا شنیده می شود. علاقه مندان به مسائل فرهنگی باید ببینند چگونه می توان چنین آثار ارزشمندی تولید کرد و با چه زبان و ادبیاتی می توانیم امام زمان (عج) فرزندانمان را عرضه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید