جهاد و شهادت یکی از رسالت های روحانیت است


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840012

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به برگزاری 711 یادواره شهدای روحانی در شهرستان ها، گفت: رسالت جهاد و شهادت از آن دست رسالت هایی است که روحانیت نه تنها مدعی آن است، بلکه رهبری عملی نیز دارد. رهبری.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی به همراه جمعی از اعضای کنگره شهدای روحانی امروز با حضور در دفتر این مرجع تقلید با آیت الله حسین نوری همدانی دیدار کرد و گفت: روحانیت رسالت خود را در همه عرصه ها به خوبی انجام داده اند. : رسالت جهاد و شهادت یکی از آن مأموریت هایی است که روحانیت نه تنها مدعی آن هستند بلکه از هدایت و رهبری عملی نیز برخوردارند و نتیجه آن این است که تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان از همه طبقات بالاتر است.
وی ادامه داد: تعداد شهدای روحانی بسیار بیشتر از این چهار هزار نفر است چرا که بسیاری از حاضران در جبهه طلبه بودند اما در حوزه هیچ موردی نداشتند اما حوزه مطالبات این چهار هزار نفر را تایید کرد و بنیانگذار شهید نیز شهادت آنها را تایید کرد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدای روحانی منحصر به پاسداشت مقدس نیستند، گفت: برای برگزاری کنگره شهدای روحانی 711 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی که 35 کنگره در سال های گذشته و 20 کنگره در سال جاری برگزار شده است. سال
وی افزود: در این راستا 34 جلد کتاب تهیه شده و هر روحانی را در سه صفحه ارائه کرده ایم و در این بین شهدا را تفکیک نکرده ایم.
حجت الاسلام حاج صادقی گفت: 10 جلد کتاب صوتی و 117 کتاب دیگر توسط کنگره ها و یادواره های استانی تهیه شده و آثار بسیار دیگری نیز دریافت شده است که به موازات کنگره شهدا به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: کنگره شهدای روحانی 13 خردادماه با حضور و سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه در مصلی قدس قم برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه نهادها و وزارتخانه ها در برگزاری این کنگره کمک کرده اند، گفت: سطح تحصیلی و جایگاه 3 هزار و 890 نفر از 4 هزار شهید روحانی در حوزه علمیه مشخص شده است.
وی ادامه داد: از 4 هزار نفر، 149 نفر از روحانیون اهل سنت و مابقی شیعه هستند که 57 نفر شهدای دوران مشروطه و بیش از 3600 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس هستند.
حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به اینکه عضویت 3 هزار و 314 شهید روحانی بسیجی است، گفت: سپاه 381 نفر، ارتش 27 نفر نیروی انتظامی 16 نفر، جهاد سازندگی 33 نفر، قوه قضائیه 21 نفر، 22 نفر مجلس و ایما 6 نفر از اعضای صدا و سیما.
وی ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 259 نفر دارای تحصیلات ابتدایی، 937 نفر پایه اول، 251 نفر پایه دوم، 88 نفر پایه سه، 181 نفر دارای تحصیلات چهارم. سطح تحصیلات و 30 نفر تحصیلات اجتهادی دارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اکثر شهدا در عملیات کربلای 5 از روحانیون بودند، گفت: روحانیون بیشتر در عرصه های تبلیغاتی رزمی، فرماندهی و پشتیبانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید