جوانان نظام اسلامی یاغی نیستند/هدف دشمن فقط تضعیف ایران قدرتمند است


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901718

آیت الله مدرسی امام جمعه مرکز یزد گفت: دشمن در این سال ها و در همه حوادث یک هدف اصلی و قابل توجه را دنبال می کرد و آن حجاب و معیشت نیست، بلکه به دنبال تضعیف ایران قدرتمند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از بارزترین مشکلات زندگی انسان به ویژه در دوران غیبت امام عصر(عج) وجود قیام های مختلف است، اظهار داشت: : هر فرد در جامعه و دین اسلام وظایفی دارد که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کند. یکی از این مسئولیت ها مربوط به شورش هایی است که در طول عمر هر جامعه ای رخ می دهد.

وی بیان کرد: با نگاهی به حوادث و بلاتکلیفی اخیر، این حوادث هر از چند گاهی اتفاق می افتد و به همین دلیل باید چشمانمان را باز کنیم و توجه، شناخت و بصیرت مناسبی داشته باشیم.

مدرسی بیان کرد: اگر در مسیر این جریانات، بندگی و اطاعت خود را با تقوا همراه کنیم، این اغتشاشات نه تنها تهدیدی برای ما نیست، بلکه به دلیل انجام وظایف، برای ما افتخار و برکت است.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: اولین مشکلی که در چنین شرایطی باید دنبال کنیم و به عنوان یک واجب به آن توجه کنیم این است که پرچم و نشان گم نشود زیرا عده ای می خواهند با فضاسازی زمینه ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که پرچم رهبری از چشم مردم حذف می شود.

وی افزود: پرچم دینی در زمان حضور ائمه معصومین (ع) متعلق به خودشان است و در زمان غیبت ولی فقیه هستند و مردم باید در هر منطقه زیر این پرچم پرواز کنند و به آن و آن نگاه نکنند. آنها می روند، مسیر آنها را بگیرید، اما باید فقط به پرچم توجه کنید.

مدرسی بیان کرد: در این بلاتکلیفی های اخیر دشمنان به ولایت فقیه به عنوان پرچمدار اسلام، تشیع و انقلاب هجوم بردند و حتی در مورد سلامت آن سؤالات زیادی را مطرح کردند. همه اینها به این دلیل است که مردم از اقتدار مشروع دور هستند و در نتیجه به اهداف شوم خود می رسند.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: موضوع بسیار مهم دیگر این است که در چنین حوادثی چشم باز داشته باشیم و در مقابل این حوادث دچار گمراهی، غفلت و فریب نشویم.

وی به اتفاقات دشمن در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: اگر نگاهی اجمالی به این اتفاقات داشته باشیم به خوبی متوجه می شویم که دشمن در قیام های خود به دنبال چه بوده و چه هدفی را دنبال می کرده است.

مدرسی تصریح کرد: دشمن در این سال‌ها و در همه حوادث یک هدف بزرگ و مهم را دنبال می‌کرد و آن حجاب و معیشت نیست، بلکه به دنبال تضعیف ایران قدرتمند و فقدان این نظام قدرتمند هستند. “

وی بیان کرد: در این نبرد اخیر افرادی که عدالت کمی داشتند بلافاصله از فتنه کناره گیری کردند و سپس اعلام کردند که هدف دشمن خونخواهی مردن نیست بلکه به دنبال براندازی نظام و تجزیه کشور بودند.

امام جمعه بخش مرکزی یاز تاکید کرد: امروز تمامی شبکه های ماهواره ای، گروه ها و شبکه های مجازی با حمایت گروه های ویژه و خارجی، خبرگزاری های فارسی زبان دنیا که در سال های اخیر اهداف خاصی را دنبال کرده اند، به دنبال آن هستند. به دلیل این تقسیم بندی جستجو را ارائه دهید.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف همه ما در مواجهه با این حوادث این است که در مقابل همه این حوادث تقوا پیشه کنیم و سایر افرادی که در نزدیکی خود هستند و با آنها در ارتباط هستیم را به رعایت تقوا دعوت کنیم.

مدرسی تصریح می کند: باید از کسانی که ریشه و قیام های این حرکت ها و قیام ها هستند، توجیه بجوییم و مراقب دوستان انقلاب و یاران انقلاب باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ایام هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس در چند هفته اخیر که این حوادث رخ داد واقعا سرکوب شده و بیش از 1800 نفر در این حوادث مجروح شدند و حتی تعدادی نیز مجروح شدند. نیروی انتظامی و بسیج شهیدان مقتول بودند.

مدرسی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که با پلیس به عنوان نیروی ارزشی انتظامی مبارزه می کنند قانون را زیر پا می گذارند و کسانی که با این نیرو در جنگ هستند و نکات تهاجمی را بیان می کنند در واقع از چاقوکشی و وحشیگری حمایت می کنند. ; اینجا باید وظیفه شناس باشیم.

وی تصریح کرد: همه مردمی که امروز معترض هستند همگی معترض نیستند و اکثراً جوانان پاکی هستند که اگرچه سخنانشان آرمان گرایانه است اما حرکات احساسی هم دارند و نباید اجازه دهیم دشمن از احساسات جوانان گرانقدر سوء استفاده کند. کشور ما به نفع اهداف شماست. از خودتان بهره برداری کنید.

مدرسی تاکید کرد: ما این جوانان را جوانان با ارزش و علاقه مند به نظام و کشور می دانیم، این جوانان به هیچ وجه معاند و ضد نظام نیستند، برعکس از هر هزار نفر دو تا پنج نفر در چنین مجالسی هستند. ممکن است مشکل داشته باشند، باید با آنها برخورد کنند، باید طبق قانون با آنها برخورد شود و نمی توان آنها را نوازش کرد، اما بقیه این جوانان جوانانی هستند که به فکر این نظام و کشور هستند و ما نباید اجازه دهیم دشمن از آنها سوء استفاده کند.

وی افزود: دشمن می خواهد کشور ما هیچ گونه امنیت روانی و آسایش مردم نداشته باشد و از این طریق از جنگ های حزبی، شورش، سوء استفاده از احساسات جوانان و فریب دشمنان و نخبگان استفاده می کند، بنابراین باید چنین عرصه ای را در اختیار داشته باشیم. نقاط ضعف خود را تقویت کنید.» ما خوب می دانیم، زیرا یکی از کارهای زیبای این جریان ها شناخت نقاط ضعف کشور است که باید برای اصلاح آن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب دستگاه های مختلفی پاسخگو هستند اما متاسفانه نیروی انتظامی سرکوب خاصی داشت و بسیاری از دستگاه هایی که مسئولیت داشتند نه تنها کاری نکردند حتی مسئولیتی هم بر عهده نگرفتند.

مدرسی ادامه داد: آموزش و پرورش و فرهنگ ما که تا دولت قبل مسئول اجرای سند 2030 می دانستیم و امروز هم میراث دار این جریان هستیم، اما مسئولان این دوران باید برای رفع ضعف ها تلاش کنند. اقدامات نادرست گذشته با تمام تلاش و همگرایی برای رسیدن به نتیجه.تلاش موثر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید