جوانسازی چمن ورزشگاه گدیر/نگهداری و رفع نواقص مجموعه ورزشی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911629

بازگشت رنگ سبز زندگی در بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی;

چمن بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی کاشت و محوطه سازی شد، ضمن اینکه برای حفظ و رفع نواقص ورزشگاه 15 هزار نفری غدیر و جلوگیری از خشک شدن مجدد چمن، مسؤولان استان نیاز به حمایت و حمایت بیشتر دارند. نگاه ویژه به این مجموعه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، بازگشت رنگ سبز به زمین بزرگترین مجموعه ورزشی استان جلوه دیگری به این مجموعه بخشیده است، حال و هوای ورزشگاه نیز بسیار دلنشین است، گویی همه حتی امکانات بی جان واقع در یک استادیوم از این احیا لذت می برد و همه اینها امیدوار کننده است و روزهای درخشانی را برای این مجموعه رقم می زند و امیدواریم با تدابیر متولیان امر زمینه برای استفاده کامل از این مجموعه فراهم شود.

ورزشگاه بیرجند با 15000 صندلی و مساحت نزدیک به 30000 متر مربع بزرگترین مجموعه ورزشی استان است که پس از 11 سال عملیات اجرایی در فروردین ماه 1395 با حضور وزیر ورزش و جوانان و توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد. رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس این پروژه ورزشی پس از رفع نواقص ماه ها بعد به اداره ورزش و جوانان واگذار شد. در آن سال ها در کنار همه مسائل مربوط به عدم استفاده از هیئت ها و تیم های ورزشی از این مجموعه بزرگ ورزشی، همواره شایعات و احادیث زیادی در مورد نگهداری از این مجموعه مطرح می شد که در گزارش های مختلف بارها به آن اشاره می شد. و بیشتر این چالش ها به دلیل عدم چیدمان ورزشگاه به دلیل طولانی بودن مسیر، موقعیت نامناسب ورزشگاه در باد باد، نقص تجهیزات، جدا شدن و تخریب پیست تارتان و کم رنگ شدن صندلی ها پس از جابجایی مجدد و … بود.

این مشکلات اگرچه کم نبود اما چمن سبز این مجموعه بزرگ را بلعید و کمتر به چشم می آمد که با خشک شدن چمن ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند که اوایل سال گذشته اتفاق افتاد، وضعیت این ورزشگاه به وجود آمد. اسفناک شد و چمن این مجموعه بزرگ بعد از سالها سرسبزی به زمینی زرد و خاکی با چند بوته خار تبدیل شد.این اتفاق ناگوار به دلیل بی احتیاطی نگهداری از این مجموعه رخ داد.این مجموعه ورزشی بازگشته است.


در شرایط فعلی سطح چمن ورزشگاه در شرایط خوبی قرار دارد و برای حفظ استحکام آن اقداماتی انجام شده است اما همچنان کافی نیست و برای تکمیل زنجیره نگهداری و رفع نواقص این مجموعه بزرگ ورزشی همکاری از ارگان های مربوطه


نگهداری چمن در اولویت اول است

محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی درباره اقدامات انجام شده برای کاشت مجدد چمن ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند گفت: بذرها قبل از مدیریت فعلی خریداری شده و فقط کاشت چمن انجام شده است. با توجه به زمان انجام می شود.

به گفته وی زمان کاشت بهمن ماه بود و در بهبهه تغییرات در هیئت ورزشی استان آغاز شد و چون کاشت انجام شد نمی توانم بگویم فصل کاشت نیست زیرا فصل کاشت چمن مهر یا اسفند است. با این حال، چمن در شرایط خوبی است، وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه خرید و آماده سازی محصولات در دولت قبل انجام شده بود، از جزئیات آن اطلاعی ندارم اما برای نگهداری با مردی قرارداد بسته شده و در حال انجام کار است.

وی تصریح کرد: چمن به دلیل اینکه در فصل خوبی کاشته نشده است، هنوز آماده میزبانی از تیم های ورزشی نیست، نیاز به بازرسی دارد که انجام شده و امیدوارم در فروردین ماه سال آینده آماده بهره برداری شود.
به گفته خسروی، هنگام کاشت چمن دو دور طول می کشد تا ریشه بزند و قوی شود، در شرایط فعلی، چمن تازه است.

وی همچنین اعلام کرد که حاضریم در این زمان برای هر تیمی که درخواستی دارد از زمین چمن استفاده کنیم و حتی اگر تیمی در لیگ و وضعیت خوبی داشته باشیم می توانیم آن را به آنها اجاره دهیم.

به گفته وی، به دلیل استفاده از انرژی برای چمن، بسیار مراقب هستیم که دوباره چمن را تخریب نکنیم. هفته گذشته یک بار پمپ ها سوختند، نزدیک به 60 میلیون تومان برای رفع مشکل پمپ ها هزینه شد، بلافاصله وارد عمل شدیم، با ارتش هماهنگ کردیم، یک تانکر آب آوردیم و در نهایت نگذاشتیم چمن آسیب ببیند.



پشتیبانی بیشتر

رئیس ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری مجموعه حداقل 500 میلیون تومان در سال است، افزود: برای حمایت بیشتر از این مجموعه، حضور طالبی معاون استاندار را ترتیب داده ایم تا مشکلات مجتمع پس از جلساتی با مدیریت و شرکت برق و پیگیری از طریق نماینده مخابرات و راه و شهرسازی برای راه دسترسی که مشکل دارد بررسی می شود و نسبت به رفع مشکل گاز اقدام کردیم. کمک شده است.

خسروی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای بهسازی پیست تارتان مجموعه چیست، گفت: در شرایط فعلی نمی توان کاری برای پیست انجام داد زیرا از ابتدا باید با نظارت بیشتری ساخته می شد. حدود 5 تا 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه می کنیم و اگر بتوانیم برای تعمیر پیست اعتبار بگیریم، سال آینده این کار را انجام می دهیم.

به گفته وی، برای ایجاد چند تیم ورزشی و ایجاد خوابگاه ورزشی در ورزشگاه 15 هزار نفری برنامه داریم و ابتدا باید مشکل گاز و مخابرات حل شود.
وی تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در این مجموعه وجود دارد و حصارکشی مجموعه در حال انجام است و به موقع انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید