هرمزگان با توجه به وضعیت اقتصادی نیازمند توجه ویژه است

مهدی دوسینه در دیدار با دکتر خاندوزی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، در خصوص توضیح اهداف ، برنامه ها و مأموریت های پیش روی وزارت اقتصاد با دستگاه های مرتبط ، اظهار داشت: استان هرمزگان در بیشتر زمینه های اقتصادی پیشرو است وضعیت اقتصادی ویژه استان هرمزگان نیز نگاه ویژه ای می طلبد.

سخنگوی وزیر اقتصاد در هرمزگان با بیان مشکلات استان گفت: قوانین و مقررات اقتصادی در مناطق آزاد تجاری باید با کمک قاره همخوان باشد و افزود هرمزگان از نظر استان یکی از شش استان برتر است درآمد استان و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور رتبه سوم ، رتبه اول درآمد گمرک ، رتبه اول تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور ، رتبه اول فروش املاک و گردش مالی بالای بانک ها و بیمه در روستاها به موقعیت ویژه هرمزگان در اقتصاد اشاره می کند.

دسین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت ها و انبارهای املاک و مستغلات در استان گفت: شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در آن استان باید طبق قانون مالیات خود را در همان استان پرداخت کنند.

وی افزود: گاهی مشاهده می شود که قرارداد بیمه شرکت های بزرگ مستقر در استان هرمزگان در استان های دیگر منعقد می شود و منابع بانک های مستقر در مناطق آزاد قابل استفاده در استان نیست و استان از حقوق گمرکی بهره مند نمی شود. منابع استانی “آنها همچنین فراخوان و خواستار تدوین و تجدید قوانین گمرکی در مورد واردات دریانوردان و دریانوردان شدند.

در پایان نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان افزود: ما با همه این مشکلات به آینده امیدوار هستیم و برای رسیدن به اهداف ، برنامه ها و ماموریت های جدید پیش رو از تلاش دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید