جوان سازی جمعیت مورد توجه مسئولان قرار گیرد/دولت اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکرات جدا کند

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783635

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، آئین سیاسی عبادت نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعات مرتبط با موضوعات روز را به شرح زیر مطرح کردند.

مسئولان باید به فکر جوان سازی جمعیت باشند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: قانون وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده است و این افراد باید در حیطه وظایف قانونی خود فعالیت کنند و بر اجرای قانون نظارت داشته باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دست اندرکاران قوه مقننه در عزل و انتصاب مدیران دخالتی نداشته باشند و نمایندگان استان باید ظرفیت های ملی را از مرکز کشور به دستگاه های اجرایی انتقال دهند. استان و تقویت زمینه های توسعه اقتصادی».

وی با اشاره به اینکه بحث جمعیت و زاد و ولد در اولویت مسئولان منطقه و کشور است ادامه داد: موضوع جوان سازی جمعیت باید توسط مسئولان رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اگر ولادت مثل گذشته ادامه پیدا کند، جمعیت جوان جامعه کاهش می یابد که این بزرگترین آسیب برای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسئولان فرهنگی باید موضوع ولادت را در فرهنگ مطرح کنند و مسئولان اجرایی باید طرحی را تصویب و به آن عمل کنند.

وی در خصوص موضوع عدم پرداخت چند ماه حقوق سازمان همیاری شهرداری ارومیه گفت: در شرایط کنونی جامعه و شرایط سخت اقتصادی، عدم پرداخت حقوق به کارکنان ادارات و نهادها. شغل مناسبی نیست.»

وی تاکید کرد: متولیان موضوع باید درخواست پرداخت و حقوق کارکنان را در اولویت قرار دهند.

ترویج فرهنگ یادگیری و تحقیق در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید اهل مطالعه و تحقیق باشیم.

وی افزود: کشوری با سرانه عقب ماندگی پایین عقب مانده است.

حسن زاده با بیان اینکه چند ماه است که شهردار نداریم اما هیچکس نمی تواند صحبت کند، افزود: یکی از دلایل آن دانشجو نبودن است.

امام جمعه میاندوآب گفت: شورای شهر باید در این زمینه پاسخگو باشد و شجاعت و مطالبه گری باشد.

وی با تاکید بر تخصص، تعهد و تدین در انتخاب مسئولان گفت: میاندوآبی ها در شهرهای بزرگ کشور کارهای بزرگی انجام می دهند اما شهردار پیدا نمی کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه فردی که در وزارت کشور نبود می تواند روزی مدیر شود، فردی که در شهرداری نبود می تواند شهردار شود، افزود: باید مراقب باشیم و کار را به عهده بگیریم. صاحب آن.

وی افزود: دشمن در حال برنامه ریزی برای جوانان و نوجوانان ماست که باید به این موضوع توجه و مراقب باشیم.

حسن زاده همچنین به معضل بیکاری جوانان پرداخت و گفت: باید برای این موضوع فکری کرد.

دولت باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکرات جدا کند

ماکو در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته ای و خواسته های آنها گفت: تنها سلاحی که در دست آمریکایی هاست، سلاح تحریم است. آنها می خواهند با تحریم به آنچه می خواهند برسند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: اگر دولت سیزدهم بخواهد این توطئه دشمن را خنثی کند; ابتدا باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکرات جدا کند.

وی افزود: اصلاحات اقتصادی امری اجتناب ناپذیر و تضمین کننده توسعه اقتصاد کشور است.

دولت باید بر روند بهبود اقتصاد و معیشت نظارت داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی در خطبه های نماز جمعه پلدشت درباره مذاکرات هسته ای و مطالبات آنها گفت: آمریکایی ها فقط برای رسیدن به اهداف خود سلاح تحریم دارند و از این طریق برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. «در بازی امنیتی-نظامی که محور یهودی-عربی-غربی طراحی شده بود به هدف نرسیدند.

امام جمعه خوب افزود: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکرات جدا کند و با انجام اصلاحات روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند. این کارکرد اصلی تحریم ها را از نظر روانی از بین می برد.

طالبی با اشاره به تعاملات سازنده ایران با همسایه خود که این روزها در حال شکستن نمکدان است، گفت: الهام علی اف ادعا می کند که از آنجایی که بخشی از جاده ترانزیتی نوردوز از ایروان در 4 کیلومتری مرز کاپان-گوریس وارد جمهوری آذربایجان می شود، وی مدعی است. ممکن است از رانندگان کامیون هزینه دریافت کند.”

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان روستای بهلول آباد و روستاهای همجوار بیان کرد: کشاورزان بلول آباد و روستاهای همجوار به آب کشاورزی نیاز مبرم دارند، 6 سال از آبیاری بلول آباد می گذرد و پروژه نیمه تمام است و هیچکس نیست. پاسخگو است؛ آب در کوزه و تشنه ایم به نعمت بزرگ آب ارس می رسیم آب داریم اما مدیریت آب نداریم.

وی با اشاره به مشکلات محور پلدشت – مورگنلر گفت: خواهان تکمیل و رفع مشکلات محورهای مواصلاتی شهرستان به ویژه جاده مورگنلر – پلدشت هستیم که دستگاه ذیربط نسبت به آن اقدام غیرمسئولانه کرده است. نماینده و استاندار بر این سوال نظارت کنند و ما را از این مسیر مرگ نجات دهند که هر از چند گاهی جان یکی از همشهریانمان را می گیرد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم افزود: تاریخچه جبهه مقاومت نشان می دهد که حاج حسن چگونه با استقامت، صبر و استقامت فرمول های فناوری موشکی را برای متخصصان و نخبگان این جبهه بیان می کند. «حاج حسن تهرانی اول است» این آرزو را در ذهنشان بارور کرده و اکنون رژیم وحشت و نگرانی خود را از قدرت موشکی یاران حاج حسن در ایران و گستره جبهه مقاومت ابراز می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید