حاج قاسم خواب دشمنان را برای منطقه بر هم می زند

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794734

در میزگردی با کارشناسان و اساتید دانشگاه حاج قاسم منطقه، علت شهادت شهید سلیمانی و تبیین مکتب شهید سلیمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، دشمنان همیشگی ایران و انقلاب این بار بر وحدت و همدلی دولت و ملت متمرکز شده اند و تلاش می کنند تا خون شهدای گرانقدر وطن را سفید کنند و بستری برای ناآرامی های مردمی ایجاد کنند. اذهان و افکار عمومی اما نمی دانند که خط قرمز خون شهدا خط قرمز ملت ایران است.

ایران ایرانی هوشیار است که مردمش در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود با حوادث تلخ و شیرین بی‌شماری روبرو بوده‌اند و با وجود خرابکاری‌ها و پیش‌بینی‌های دشمن برای تضعیف اراده و شکست باورهایشان، همواره سربلند و پیروز بوده‌اند. فرصتی برای ثبت افتخار و موفقیت ایجاد کرد.

دشمنی دشمنان داخلی و خارجی با ایران داستان جدیدی نیست و از گذشته های دور و دراز تا امروز و به ویژه در دوران شکوهمند انقلاب این دشمنی ها به اشکال مختلف و از جبهه های مختلف اعمال می شد و آثار دردناک زخم هایش بر تن انسان های شریف، نجیب این آب و خاک نقش بسته است که خوشبختانه زخم هایشان به جای پاره پاره شدن ملت، ستون محکمی شده است برای قیام و استحکام. و این سریال تکراری ما و دشمنان ماست.

سریالی که این روزها با رنگ و لعاب جدید سناریویی دیگر از ایران ستیزی را در دستور کار دارد. سناریویی که نویسندگان آن دشمنان همیشگی ایران و انقلاب به رهبری آمریکا و دست نشانده های آن هستند.افکار عمومی. اما نمی دانند که خط سرخ خون شهدا خط قرمز ملت ایران است و عبور از این حدود باعث افزایش غیرت ایرانیان در هر مکان و زمان و با هر زبان و ملیت و هر طرز فکری است. . از آنجایی که ایرانیان با آزادی زاده می شوند و خون پاک شهیدان مهر تایید این آزادی است، پس دشمنان باید بدانند و بدانند که ملتی که آزادی را از مکتب امام حسین (ع) آموخته است، از ترس تسلیم ظلم نمی شود. امام همام و هرگز فریب نیرنگ های شیطانی را نخورید.

متأسفانه در سال های اخیر جریانات قابل توجه و بی شرمانه ای از معارضان کوردل به رهبری آمریکا علیه ایران اسلامی شکل گرفته و این تحرکات بویژه پس از شهادت سردار دلا به شکلی بسیار هدفمند و معطر تشدید شده است. نهضت هایی که بر پایه های اساسی حکومت اسلامی یعنی اعتماد و ایمان مردم تمرکز دارند.

به مناسبت دهه بصیرت و شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی میزگرد مجازی با حضور کارشناسان در پایگاه خبری تحلیل بیدار ایلام برگزار شد. آزاده دنیا، عامل شهادت سردار دلا و… مورد توجه قرار گرفت که در ادامه می خوانیم.

0ee165a6 86a9 436e acf0 2162e75e173b خبر خاکستری

دشمنان سعی دارند مکتب شهید سلیمانی را کوچک جلوه دهند

علی اسماعیلی مدرس دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اولین قدم دشمنان برای اعتمادسازی مردم حذف فیزیکی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود. این حرکت که علاوه بر شکست مفتضحانه توسط جمع کثیری از عزاداران سردار دلا سرکوب شد، منجر به کشف چهره های محبوب و نمایش گسترده شخصیت واقعی و پنهان حاج قاسم شد و موجی از بیداری و ضدیت را به راه انداخت. -تکبر در جامعه موجی که با بردن نام این شهید بزرگوار در هیچ جای ایران اسلامی فروکش نکرده، بغض و اشک و پشیمانی را به دنبال دارد، چیزی که آمریکا اصلاً انتظارش را نداشت و اوج ذلت او پاک کردن نام است. و آرم سردار سلیمانی. حماسه وداع با این شهید عزیز و همچنین نمایش بیداری ملت های مسلمان در عزای حاج قاسم از صفحات شبکه های مختلف در فضای مجازی حکایت از اقدامی تحقیر آمیز داشت که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پس از آنکه دشمنان قسم خورده با شهادت سرباز ولایت نتوانستند به اهداف شوم خود برسند، گام دوم را در راه ایجاد نفاق برداشتند که همان تخریب شخصیت های انقلابی به ویژه سردار سلیمانی بود.

اسماعیلی ادامه داد: در این مرحله منافقین و معاندان سعی کردند نمایندگی این بزرگوار را وارونه جلوه دهند و تمام اقدامات خالصانه و انسان دوستانه وی را تروریستی به جهانیان معرفی کنند و در تمام سخنرانی های خود با شور و شوق یک نفر را به هلاکت رساندند. در حالی که در واقع گروهی از شادمانان شهادت حاج قاسم تروریست های واقعی بودند، از جمله گروه های منتسب به داعش، اسرائیل و آمریکا و کسانی که با ترک سردار حامی بزرگی را از دست دادند، علاوه بر ملت غیور ایران. آن که فرزند صالحی را از دست داد مسلمانان مظلوم عراق و سوریه و یمن و لبنان بودند که غم و اندوه بزرگ آنان را می توان در ماتم و حیرت و نفرت و حیرت و کفر خود به خود از این مصیبت احساس کرد و این نشانه آن است که این مصیبت وارد شده است. در دنیا برای اثبات راه حاج قاسم نیازی به سخن و حدیث دیگری نیست و نشان دهنده حقانیت سردار در حفظ ارزش های دینی و اسلامی و حمایت از مظلوم و جهاد شدید با دشمنان است. دین و ایمان

تخریب حاج قاسم در فضای مجازی

اسماعیلی کارشناس سیاسی با اشاره به ترور حاج قاسم در فضای مجازی گفت: دروغ همیشه دروغ است، رسیدن دشمن به این مرحله یعنی اینکه سردار عزیز ما با شهادتش منشا خیر و برکت برای ایران بود. اسلام و مسلمین و این بار بدون استفاده از توپ و تانک و موشک دشمن را با قطرات خون خود وادار به پس دادن کرد و این مکتب بزرگ حاج قاسم است.

وی تصریح کرد: مکتبی که حاج قاسم با تکیه بر معارف ناب الهی-اسلامی و پیروی از سیره نبوی و علوی تأسیس کرد و در مسیر تعالی و صلابت خود با عنایت به اراده مطلق الهی، خون پاک خود را اهدا می کند و آن اصحاب او قطعاً زیر پرچم هستند، پروردگاری خواهد بود و هیچ ترفندی بر گسترش و جهانی شدن آن تأثیر نمی گذارد.

نقش سردار را در توسعه منطقه چگونه ارزیابی می کنید؟

اسماعیلی گفت: در این میان افرادی هستند که داغتر از آتش برای نظام و مردم شده اند و به بهانه آسایش و آسایش انسان، روابط با آمریکا را ایده آل کرده و مجسمه نجات را بی خبر ساخته اند. «چون خود این ناجی خیالی از درون مضطرب است و مانند دیواری ترک خورده همه منتظر سقوط او هستند.

وی گفت: پیشرفت کشور از دیدگاه سردار آسمانی نتیجه خوش بینی، خود اختراعی و عمل به شعارهای نه شرقی و نه غربی است. وی گفت: برخی که به دنبال ارتباط با ایالات متحده هستند، باید از ایالات متحده بیاموزند. ببینید با اینکه تحریم نیستند وضعیت آنها چگونه است؟ این افراد که متحدان آمریکا هستند امروز در فلاکت هستند. این اشتباه بزرگ چیست؟ این سفسطه چیست؟ این جان اسلام و ایران را می گیرد. «وضعیت امروز با جنگ قابل مقایسه نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این گونه اظهارات مرد باتجربه و نظامی مانند سردار سلیمانی که سال ها در جبهه های مختلف حضور داشته و به تحلیل عملکرد نیروهای مختلف در منطقه پرداخته، نشان از شناخت واقعی وی از نیروهای غربی و آمریکایی دارد.

وی یادآور شد: شناختی که منجر به این شد که آمریکا حتی با ظاهر فریبنده و شعارهای انسان دوستانه خود اصلاً معتبر نیست. بنابراین، در نتیجه برقراری روابط امروز و به ویژه با شرایط شرم آور و بی معنی آمریکا برای توافق، نه تنها آرامش و آسایش ملت را به همراه نخواهد داشت، بلکه ممکن است منجر به تفرقه و تهدید ارزش ها شود. اسلام و انقلاب شود. چیزی که هزاران شهید گمنام یا اسطوره شهادت مانند حاج قاسم در راه اعتلای او در خونشان غوطه ور شدند. پس به خود بیاییم و بدانیم چه می خواهیم و به چه قیمتی؟ شرمنده امام و شهدا نباشیم.

دشمن از انتشار سخنان حاج قاسم می ترسد

شهاب بیگی کارشناس مسائل سیاسی محله یهودی نشین به ایلام بیدار گفت: اساس مکتب حاج قاسم بصیرت است و این موضوع در دل مردم جای باز کرده است.

وی گفت: اقدام خالصانه، بیان موثر و حرکت در پرتو ولایت باعث شده تا این فرزند شیعه انقلاب اسلامی در ایران و سایر کشورها میلیون ها نفر داشته باشد و مردم هر روز ندای انتقام گیری دارند.

بیگی ادامه داد: اگر حاج قاسم و اقدامات او نبود، معلوم نبود سرنوشت ایران و منطقه چه می شد و نقشه های استکبار تا کجا پیش می رفت.

این کارشناس سیاسی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی پس از 40 سال همچنان گفتمان مسلط در منطقه است و دشمنان در تلاش هستند تا از گسترش مکتب حاج قاسم و انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: دشمن در فضای مجازی و رسانه ای با اقدامات رسانه ای به دنبال کشتن حاج قاسم بود و در این راستا اقدامات گسترده ای را تدارک دیده بود.

758bcf14 fbfa 4707 b527 07445d4ef631 خبر خاکستری

علت شهادت حاج قاسم

در همین رابطه احسان عباسی، مدرس دانشگاه و متخصص امور بین الملل به ایلام بیدار گفت: حضور حاج قاسم باعث شده است که محور مقاومت به اتحاد برای اخراج بیگانگان برسد.

وی افزود: حضور حاج قاسم در منطقه به ویژه در جنگ لبنان، نابودی داعش و… منجر به شکست همه نقشه های کشورهایی مانند آمریکا و متحدانش برای ایجاد هرج و مرج در منطقه شده است زیرا کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا از هرج و مرج پول در می آورند.

عباسی گفت: ثبات منطقه به نفع کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست و حاج قاسم ثبات منطقه را تسهیل کرد و گروه های مرتبط با کشورهای استکباری منطقه را ترک کردند. حاج قاسم نماند که دست به اقدام شیطانی زدند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: البته راه حاج قاسم ادامه دارد و امروز هم هستند کسانی که راه او را دنبال می کنند و به همین دلیل اقدامات شوم دشمنان در شهادت حاج قاسم باعث می شود که هر روز به افول نزدیک شوند.

3b908007 7c33 49da aedf 7edc9cf6bd8f خبر خاکستری

رویکرد جدید ملل در سراسر جهان

علیرضا شیخ محمدی، مدرس دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار: «کشورهایی که امروز در دام استکبار گرفتار شده اند، الگو شده اند.

وی افزود: امروز کشورهایی هستند که در دام دشمنان گرفتار شده اند و تمایلی به اداره کشور ندارند و سال هاست کشورهایی مانند آمریکا و متحدانش منابع آنها را به یغما برده اند.

شیخ محمدی افزود: حاج قاسم را امروزه نه به عنوان یک شخص، بلکه به عنوان مکتبی می شناسند که مسیرش همواره با معارف اسلام و ولایت فقیه همراه بوده است.

لزوم شرح مکتب حاج قاسم

شیخ محمدی در رابطه با تبیین مکتب حاج قاسم گفت: امروز همه ما نیاز داریم که مروج مکتب حاج قاسم در همه ابعاد باشیم و این مورد را هم در گفتار و هم در عمل نشان دهیم.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حاج قاسم مکتب ویژه ای است که در همه امور می تواند از آن پیروی کند و اگر هرکس به وظایف خود در جامعه به درستی عمل کند به مکتب حاج قاسم عمل کرده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید