«حاج قاسم» در مکتب انقلاب و ائمه انقلاب پرورش یافت/ توسل سردار سلیمانی به حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای عبور از مشکلات

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921692

همرزمان سپهبد شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم همیشه جبهه و محور بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی یکی از همتایان انقلاب اسلامی، تربیت شده در مکتب ائمه انقلاب و حامی مستضعفین در جهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; سه سال از شهادت مظلومانه و غریب حاج قاسم سلیمانی به دست ظالم ترین مردم می گذرد اما درد این عزیز همچنان در دل عاشقان و شیفتگان این شهید باقی است. و بلوچستان به تبیین شخصیت و ویژگی های این شهید برجسته پرداختند.

حسن نوری از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از دوران جوانی توفیق خدمت در جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشتم، گفت: از ابتدا از استان ها سرباز اعزام می شدند. سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در قالب لشکر 41. طرالله فرمانده تیپ و سپس فرمانده ارتش با شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

شخصیت شهید سلیمانی، نقشه راه رزمندگان اسلام

با توجه به او؛ کلمه «حاج قاسم» گویای شخصیت این شهید والامقام است که به لحاظ درجات نظامی و افتخاراتی که برای کشور کسب کرده است، به ویژه پس از بسته شدن پرونده داعش در خاورمیانه، وی موفق به دریافت نشان بالاترین جایزه «ذوالفقار» در جمهوری اسلامی ایران بود. اعطا می شود، اما کمتر لقب و درجات این قهرمان را در خطاب به سخنرانان و مردم می بینیم، چیزی که خطاب به شهید سلیمانی می شود کلمه «حاج قاسم» است و همین از اخلاص، تواضع، مردمی بودن و در یک کلمه تمام ویژگی های نفاق ساده شهید سلیمانی.

این همرزم شهید ادامه داد: آنچه در دوران جنگ سربازان را مجذوب شهید سلیمانی می کرد، صداقت و اخلاص او بود که مهمتر از همه عشقی که به بسیج و سرباز داشت. این باعث شد که هیچ شکافی بین رزمندگان و سلسله مراتب فرماندهی در عرصه جنگ و جهاد احساس نکنیم.

وی با بیان اینکه سربازان سیستان و بلوچستان و گردان های رزمی 409 و 405 معمولاً در عملیات ها و نبردهای سخت و دشوار حضور دارند، تصریح کرد: در این عملیات ها و عملیات های سخت و دشوار نیز حضور دارند. وی گفت: مقاومتی که در عملیات کربلای 5 رخ داد یا مقاومت رزمندگان استان در انتهای شلمچه در 4 خرداد 63 تنها بخشی از آن است. آنچه رزمندگان پس از اسارت ترسیم کردند این بود که راز مقاومت علاوه بر فداکاری امام راحل، عشق و رابطه مرید مرادی با فرمانده ارتش بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم در تمام مراحل در میدان جلوی رزمندگان و نیروهای تحت امر او بود، احساس ما نسبت به حاج قاسم شاگرد مرادی است و این حس در بین رزمندگانی بود که این کار را انجام دادند، علیرغم اینکه خیلی ها این کار را انجام دادند. سال ها از پایان جنگ می گذرد، اما این عشق و پیوند عاطفی هرگز از بین نمی رود و قطع نمی شود. جلوه هایی از این عشق را دیدیم که مردم حقیقت حاج قاسم را در تشییع باشکوه و کم نظیر این شهید بزرگوار احساس کردند.

439a1582 88b3 4c9e ae14 be12ccae6ad7 خبر خاکستری

شخصیت حاج قاسم را باید در کلام رهبر انقلاب جستجو کرد

قاسم حسن زاده از دیگر یاران شهید سلیمانی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم را باید در کلام رهبر انقلاب که آن را «مکتب شهید سلیمانی» نامیدند جست و جو کرد، گفت: آنچه او پس از ولایت و اطاعت از حاکمیت مطرح شد که جان و مال خود را فدای نظام و انقلاب کردند.

ارادت سردار سلیمانی به حضرت زهرا (سلام الله علیها) از چشم هیچکس پوشیده نیست.

وی بیان کرد: ارادت سردار سلیمانی به حضرت زهرا(س) به گونه ای که در میدان نبرد به وضوح نمایان باشد از چشم هیچکس پوشیده نیست. یادم می آید در عالیات و دهه فجر به عنوان رادیو در کنار حاج قاسم بودم. در زمان استراحت بین سربازان به طور تصادفی یک گلوله آرپی جی شلیک شد و بعداً متوجه شدیم که این گلوله در زمان حاج قاسم با تمام وجودش به کمین عراقی ها اصابت کرده است. دامان حضرت زهرا سلام الله علیها، لحظه ای که سرش را از زمین بلند کرد، پیشانی اش خون آلود شد و به حضرت گفتند این رزمندگان فرزندان تو هستند، همان گونه که مادر بودی برایشان مادر باش. در سایر علوم این وجه از شهید سلیمانی او را «عابد قاسم» می کند و راهش به مدرسه پیروزی و مقاومت تبدیل می شود.

از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم بسیار متاثر شدم

نوری با بیان اینکه در زمان جنگ صحنه های تلخ زیادی را دیدیم، صحنه هایی که نزدیک ترین دوستانمان را در مقابل چشمانمان کشته شدند، گفت: در این میان تلخ ترین صحنه شنیدن خبر پذیرش قطعنامه بود چرا که آمده بودیم. پیام رهبرمان را برسانیم. سحر 22 آذرماه طبق معمول بعد از اقامه نماز صبح، تلفن همراهم را برداشتم و بررسی کردم که آیا پیامی رسیده است یا خیر. باورم نمی شد. فکر کردم اون یک جوکه. بلافاصله کانال خبر را روشن کردم و زیرنویس را دیدم. بار دیگر تلخی این حادثه تصویب قطعنامه در زندگی ماست. غم دنیا بر ماست.

وی ادامه داد: هیچ وقت فکر نمی کردیم که حاج قاسم در کشور و خاک دیگری به شهادت برسد، به خصوص وقتی شیرینی شکست داعش را شنیدیم. این یک احساس بسیار بد و یک تراژدی غم انگیز بود، شاید بسیار غم انگیزتر از از دست دادن وابستگان نزدیک و درجه یک ما به ما بود. اما چیزی که این غم را کاهش داد، سرایت آن در سراسر جهان بود، زیرا همه مردم با هر تفکر، نگرش و جریان فکری و سیاسی، همه در این مصیبت بزرگ شریک بودند، در واقع تشییع باشکوه این شهید و همرزمانش در عراق. همه مستضعفان و مجاهدان و همه جبهه های مقاومت و … ما را از عظمت این مصیبت کمتر کرد.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس؛ تشییع پیکر شهید سلیمانی پس از تشییع امام راحل به ندرت اتفاق افتاد. در این شرایط به ندرت چشمی می دیدیم که اشک آور نباشد، گلویی که آلوده به کینه توزی نباشد. همه به گونه‌ای بیان می‌کردند که این غم و اندوه و اشک از غم و اندوه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، مخصوصاً زمانی که ولی امر مسلمین در این اندوه فرو رفت. تجلی این غم را در دعای استاندار استان دیدیم، این احساسات هرگز فراموش نخواهد شد و امیدواریم دیگر چنین حس تلخ و غم انگیزی برای مردم ما تکرار نشود.

حسن زاده با بیان اینکه وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدم بسیار ناراحت شدم و ناخودآگاه دستم را روی صورتم بردم و گفت: در آن زمان به یاد عملیات والفجر دهم افتادم که بین دو نفر درگیری شد. یگان های داخلی و سیلی از حاج قاسم با تکیه دادن به بی سیم گوش هایم خورد، در هوای سرد منطقه حلبچه خوابم برد که متوجه شدم حاج قاسم محل ضربه را می بوسد و گریه می کند. در واقع هیچ وقت آن حس پدرانه را فراموش نمی کنم.

نوری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حاج قاسم انسان کاملی است که در یک بعد نمی گنجد، ادامه داد. ، دارای ایدئولوژی و ساختار است، آنچه در حوزه شخصیتی حاج قاسم وجود دارد این است که مکتب ایشان از مکتب ائمه انقلاب جدا نیست و مکتب ائمه انقلاب نیز از مکتب ائمه انقلاب جدا نیست. تشیع و اسلام، این بنیاد حاج قاسم زاییده تفکر انسان گرایانه تشیع است.

این رزمنده بیان می کند: شهید سلیمانی با حضور در کنار قیز نسبت به دشمنان، در دعای خضوع و خشوع که نمونه آن اهدای شاخه گل به فرزند شهید کلیدی ترین جمله است، از ریا به دور بود. الگوی او که برای بنده من الگو است این است که «کار را برای خدا انجام بده، هر که باید ببیند، می بیند» که ما در نحوه شهادتش مهم دیدیم.

72ecc3f0 cc0c 4464 971c 67c44da80849 خبر خاکستری


با توجه به او؛ حاج قاسم از دوربین و ذکرش دوری کرد و خواست خدا بود که در اوج ابهام عزت و شهرت پیدا کند و پس از گذشت چندین سال از شهادتش همچنان شاهد ابعاد جدیدی از شخصیت این مرد وارسته هستیم. ثروتمند در دست اسلام

حسن زاده خاطرنشان کرد: سخنی از حاج قاسم که در دل است و دشمن معطوف به آن است، قسمی است از جانب معظم له و علاقه و حمایت ایشان از نظام و ولایت قانونی که در نوع خود از همه بیشتر است. جلوه زیبای حمایت از ولایت قانونی برای همه ما.

الگوی جوانان حاج قاسم سلیمانی

نوری با بیان اینکه حاج قاسم محدود به دوران دفاع مقدس نیست، تاکید کرد: پس از آن ارتباط با رزمندگان را فراموش نمی کند، همه ساله در ماه مبارک رمضان در ضیافت رمضان جانبازان و یا مراسمات رزمندگان شرکت می کند. حرم فاطمیه به میزان لازم. یادم هست در سال 1363 بعد از حادثه تروریستی تاسوکی بنده بر اساس شرایطی که پیش آمد به تهران اعزام شدم. یک روز بعدازظهر حاج قاسم سلیمانی را در اتاق باز دیدم و بعد از سلام و احوالپرسی بر پیشانی ایشان و نیشاتی دیگری یکی از مجروحان حادثه را بوسید، این حضور سرزده و بدون اعلام قبلی یکی از شیرین ترین برخوردها در دوران نقاهت بود. هم اتاقی، نیشاتی، در دقایقی که او روی تخت ما بود، بهترین حس آرامش را داشتیم.

وی با بیان اینکه برای وصف حاج قاسم برای نسل جوان گفت: حاج قاسم روستایی بود که بر اساس منشور اخلاقی اسلام رشد و نمو کرد و تمام صفات خداوند را در خود پرورش داد، اگر مکتب و منش حاج قاسم بود. اگر درست توضیح دهیم می تواند الگویی دست یافتنی برای نسل جوان باشد.

حسن زاده گفت: اگر می خواهیم حاج قاسم شویم باید از ولی فقیه پیروی کنیم، این راهبرد مهم و رمز موفقیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید