حاضرم نظرات و پیشنهادات و انتقادات همه جناح ها را بشنوم/ دشمن باز هم آدرس اشتباه گرفت


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902424

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حوادث و اتفاقات روزها و هفته های گذشته گفت: خطاب به تمامی جریان ها، گروه ها، جناح های سیاسی، جناح ها و اقشار جامعه که شبهه، سوال، انتقاد و اعتراض دارند، اعلام می کنم که هستم. آماده شنیدن نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفتگو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی ادجه ای امروز دوشنبه (27 مهرماه) در سخنانی در شورای عالی قضایی ضمن تبریک و تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام). ) گفت: امیدواریم به برکت این فرزندان مسعود، دلهای مؤمنان و مسلمانان بیشتر به هم پیوند خورده و بر شکوه، عزت، اقتدار و صفوف متحد مؤمنان و مسلمانان افزوده شود تا جوامع اسلامی بهتر می توانند با مستکبرین در سراسر جهان مقابله کنند و به این ترتیب به منافع و مصالح خود دست یابند و دست مستکبران و متجاوزان طرف اسلامی را کوتاه کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اتفاقات روزها و هفته های گذشته به تشریح ابعاد مختلف یک اقدام اعتراضی و مسائل جامعه شناختی مرتبط با آن پرداخت و در این خصوص گفت: خطاب به همه جریان ها، گروه ها، جناح های سیاسی، جناح ها و افراد. از عموم مردمی که دارای شبهه، سوال، انتقاد و ایراد هستند، اعلام میدارم که آمادگی شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان را از طریق گفتگو و قطعاً در صورت وجود اشتباه و ضعف از نکات ارائه شده به آنها را اصلاح کنید. ما از آن استفاده می کنیم و از اصلاح و رفع نقاط ضعف ابایی نداریم.

رئیس قوه قضائیه مجدداً بین دو مقوله اعتراض و اغتشاش تمایز قائل شد و تصریح کرد: البته اقدام اعتراضی شامل آتش زدن قرآن و پرچم، آتش زدن اموال مردم و کشتار مردم نمی شود، اما اقدام اعتراضی خود را دارد. تعریف و چارچوب خاص خود را دارد.

وی گفت: امروز پشت صحنه اغتشاشات اخیر و عاملان و محرکان اصلی بر همگان روشن شده است و مشخص شده است که صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی در این حوادث دست داشته اند و سران خودشان نیز در این زمینه صحبت می کنند. این مسئله.

حجت الاسلام محسنی اجیعی با تبیین و تفسیر دلایل و اهداف متخاصمان برای ایجاد اغتشاش و بی نظمی در ایران اسلامی می گوید: زمانی که صهیونیست ها، آمریکایی ها و غربی ها متوجه شدند که جنگ ترکیبی و تبلیغاتی و انجام ترور و ترور اعمال تحریم های غیرانسانی برای شکست ایران اسلامی کارساز نبود. و در این جنگ همه جانبه علیه مردم و نظام ایران شکست خوردند، لذا راه حل را در تدارک ناامن ساختن ایران برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان یافتند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ناکامی های متعدد و مستمر استکبار در نقاط مختلف جهان اسلام از جمله یمن، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان گفت: سران کشورها و نظام های متخاصم جهان اسلام شکست‌های فراوان خود را در برابر ملت‌های اسلامی سرپوش می‌گذارند، مجبور می‌شوند دست به اقدام بزنند و به دروغ وانمود کنند که هزینه‌های زیاد و هنگفت آنها نتیجه داده است.

دشمن به هدف خود نرسید

وی با اشاره به برنامه ریزی موشکافانه دشمنان برای تحریک مردم ایران و گردهمایی آنها با عوامل اصلی قیام ها، گفت: دشمن به هدف خود نرسیده و بار دیگر آدرس غلط دریافت کرده است. آنها مجموع شعارها و انبوه آشوبگران را شناختند و انزجار کردند.

حجت‌السلام محسنی آژه‌ای با اشاره به ماهیت تیزبینی دشمن برای چنگ زدن به هر بهانه‌ای برای تهدید امنیت روانی مردم ایران، گفت: امروز بر همگان آشکار است که مرگ یک بانوی جوان (که ما را متاثر کرد) همه) این یک بهانه بود. وقتی یک ارگان رسمی و مسئول (پزشکی قانونی) با نهایت دقت و بررسی دقیق، علمی و تخصصی، نتایج علت مرگ متوفی را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهد، دیگر این بهانه برای همه قابل دسترس نیست. و هیچ کس که اگر بخواهد در راستای دشمن حرکت کند نمی تواند ادعای بی اطلاعی کند و چنین مردی در پیشگاه خدا و مردم و وجدان خود اختیاری ندارد.

وی از عموم مردم که در نقاط مختلف کشور با تشکیل تجمعات خودجوش، انزجار خود را از عوامل مزاحم اعلام کردند و از نیروها تجلیل کردند، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از زحمات نیروهای امنیتی مردمی به ویژه نیروهای فرج و بسیج، از تلاش مضاعف همکاران قضایی خود در ادارات مختلف بویژه سازمان زندان ها و دادسراها نیز تشکر و قدردانی کرد و آنان را بیش از پیش توصیه کرد. توطئه های عناصر شیطانی مراقب شما باشد.

حجت الاسلام محسنی آژه ای بار دیگر به مراجع قضایی سراسر کشور دستور تکمیل پرونده عناصر اصلی اغتشاشات و عوامل مرتبط با کشورهای خارجی و معارضان و ضدانقلاب و عوامل تهدید کننده امنیت مردم را از طرق مختلف صادر کرد. مانند کناره گیری، نایب السلطنه و حکومت و به شرطی که تخریب و تحریک اموال عمومی و خصوصی تسریع یابد.

مواردی که دارای عناصر اختلال هستند باید به صورت اورژانسی رسیدگی شود

قاضی همچنین به مراجع قضایی سراسر کشور دستور داد تا پرونده های ارسالی دادسرا درباره عوامل اغتشاشات به صورت فوق العاده در محاکم قضایی و در مراحل بعدی در مرجع تجدیدنظر یا حسب مورد در دیوان عالی کشور رسیدگی شود. دادگاه کشور با توجه به رسیدگی سریع و دقیق موازین قانونی باید به این موارد توجه کند.

وی همچنین به مراجع قضایی و دادگستری دستور داد تا با استناد به مواد قانونی مرتبط با عوامل اغتشاشات، با هر تعداد کیفرخواست یا حکمی که در مورد عوامل اغتشاشات صادر کرده اند، از طریق مرکز رسانه قوه قضائیه مردم را احضار کنند، زیرا مردم انتظار دارند و از آنها انتظار دارند و می خواهند از روند بررسی موارد عناصری که امنیت آنها را تهدید کرده و زندگی و تجارت آنها را مختل کرده اند آگاه باشند.

حجت‌الاسلام محسنی آژه‌ای همچنین به مراجع قضایی ذیربط دستور داد گزارش‌های خود را از روند رسیدگی به یک پرونده اغتشاش‌گران برای پیگیری‌های مقتضی به دفتر رئیس قوه قضائیه گزارش کنند.

رئیس قوه قضائیه هفته وحدت را گرامی داشت و تصریح کرد: وحدت برای جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی امری مقطعی و تاکتیکی نیست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل، برکات وحدت بین مسلمانان بر همگان آشکار و آشکار شد و مشخص شد که دشمنان جهان اسلام تا چه اندازه از این وحدت و اتحاد و صفوف متحد مسلمین بترسید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مرکز و قطب وحدت مسلمانان و پیشرو در این عرصه است، گفت: هر فردی که خواهان منافع، امنیت و مصالح مسلمانان است باید از هر چیزی که موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان می شود دوری کند و راه ها را رعایت کند. و روش های دشمنان هوشیار و مواظب اختلافات باشید که شامل ایجاد فرقه و حتی تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید