انتقادات موسوی؟ همه آزادند که صحبت کنند، بحث در مورد انتقاد 100% اشتباه است


ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891861

این صحبت را فراموش کنید، در فرصت مناسب به موضوعات پاسخ خواهم داد

رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد: هرکس به عقیده خود حرف می زند و آزاد است اما اگر این حرف ها منجر به حاشیه سازی تیم می شود بهتر است این کار انجام نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا درباره شکست ایران مقابل ژاپن و مقام دومی در این مسابقات گفت: این باخت برای قهرمانی جهان برای ما درس عبرت است. این تیم به فینال راه یافت و سهمیه جهانی را کسب کرد. با توجه به اینکه تیم جوانان ما در سال 2017 قهرمان جهان شد، مردم انتظار دارند در هر تورنمنتی که وارد می شوند، قهرمان شوند. بنابراین فشار روی بازیکنان بود. از طرفی این اولین تورنمنت رسمی این بازیکنان بود. آنها تا فینال تمام بازی های خود را بردند. آنها در فینال به یک تیم بسیار خوب ژاپنی باختند.

وی افزود: مطمئنم در جام جهانی دوباره به مصاف ژاپن خواهیم رفت. مردم نیازی به نگرانی ندارند. تیم ما ظرفیت بسیار خوبی دارد. مقداری استرس، ترس از شکست و عدم تجربه باعث شکست مقابل ژاپن شد. این برای بازیکنان و ما درسی است که شرایط بهتری را برای این تیم در جام جهانی فراهم کنیم. این بازیکنان در لیگ دسته اول ما شرکت می کنند و سپس به اردوهای ملی می آیند. پیش بینی می کنیم تجربه بهتری داشته باشند و بازی تدارکاتی را برای آینده این تیم در نظر بگیریم.

داور در پاسخ به انتقاد موسوی مبنی بر اینکه از شرایط تیم ملی راضی نیست، گفت: انتقاد موسوی را فراموش کنید. تیم ملی ما هم اکنون در مسابقات جهانی حضور دارد و در آرامش کامل به سر می برد. برخی از کلمات را نباید تکرار کنیم. الان تیم ملی ما مشکلی ندارد و دارد کار خودش را می کند. ماراتن سختی را از شنبه پیش رو داریم و بازی های سختی را پیش رو داریم. این تیم در اسلوونی تمرین می کند. در مورد موضوعاتی که در همان زمان مطرح شد صحبت خواهیم کرد.

وی درباره رفت و آمدهای موسوی در اردوی تیم ملی افزود: موسوی یکی از بازیکنان بسیار خوب ماست. کادر فنی تصمیم گرفت که دعوت شود، آمد و روز آخر بدون صحبت با کادر فنی خداحافظی کرد. بهش احترام میگذارم. من به همه فوتبالیست هایی که برای تیم ملی زحمت کشیده اند احترام می گذارم اما هرکسی آزاد است طبق نظر خودش حرف بزند اما اگر این حرف ها باعث به حاشیه رفتن تیم شد بهتر است این کار را نکنیم.

این داور در پاسخ به این سوال که آیا موسوی در صورت نیاز در آینده دعوت می شود یا انتقادات او به معنای جدایی از تیم ملی است، گفت: چنین چیزی وجود ندارد. هر بازیکنی در هر شرایطی واکنش نشان می دهد. اینها سرمایه های ملی ما هستند. موسوی از سال 1384 که نوجوان بود حدود 16، 17 سال به تیم ملی ما کمک کرده است و حالا اگر با نظراتش او را کنار بگذاریم، 100 درصد اشتباه است. باید بتوانیم نسل جدیدی را به تیم ملی تزریق کنیم.

وی ادامه داد: عملکرد این بازیکنان را در جام واگنر دیدید. بازیکنان تعویضی خوب کار می کنند. ما تعداد کمی از جوانان برای کمک به تیم ملی در صف ایستاده ایم. دلیلی وجود ندارد که همه از همه شرایط ما راضی باشند. اتفاقاتی می افتد که گاهی اوقات خوشحال نیستند و فکر می کنند که وضعیت باید بهتر شود. هیچ وقت نگفتیم که شرایط عالی و خیلی خوب است. قطعا باید تلاش کنیم تا امکانات سخت افزاری، بازی های تدارکاتی و اردوهای آماده سازی را ارتقا دهیم.

داوری درباره انتقاد بازیکنان از پاداش 18 میلیونی لیگ ملت ها گفت: مسابقات لیگ ملت ها در لیست پاداش کشور نیست. اگر تیم روی سکو برود، بحث دیگری است. KFA باید سعی کند تا حد امکان با بچه ها خوب باشد. ما بیش از هر چیز باید اصل فعالیت خود را انجام دهیم و تجربه فدراسیون قبل از المپیک پاداش و پرداخت بوده است. ما امسال برای تیم لیگ ملت ها پول زیادی خرج کردیم. اگرچه در قوانین کشور جایزه لیگ های کشوری نداریم اما فدراسیون کار خود را انجام داده است. او همچنین مبلغ قابل توجهی را پرداخت کرد، نه آنچه ذکر شد.

وی در پاسخ به اظهارات میلاد آبادی پور مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی والیبال به بازیکنان ایران پاداش پرداخت کرده است، گفت: چند سالی است که یک دلار از فدراسیون جهانی دریافت نکرده ایم. سال گذشته برای لیگ جهانی نزدیک به 5 میلیارد به بازیکنان پرداختیم. درست است که برخی در فدراسیون جهانی گفتند ما با فدراسیون ایران تسویه حساب کردیم اما پولی ندادند. چون صدا وسیما باید بابت حق پخش مسابقات به فدراسیون جهانی پول بدهد اما چون نمی توانند فدراسیون جهانی پولی را از حساب ما نگه می دارد یعنی الان به فدراسیون جهانی بدهکار هستیم. از طرفی وقتی هفت تیم ملی در مسابقات مختلف شرکت می کنند باید 90 درصد بودجه را خودمان تامین کنیم. طبیعی است که وضعیت موجود با وضعیت مطلوب فاصله دارد، بنابراین باید تلاش کنیم این فاصله را کاهش دهیم. تلاش فدراسیون این است که این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص انتخاب کمیته ملی المپیک و ثبت آن در سمت هیئت اجرایی کمیته گفت: جایگاه کمیته المپیک بسیار مهم است. شورای اجرایی یکی از مراکز تصمیم گیری برای ورزش قهرمانی به ویژه رشته های المپیک در کشور است. امیدوارم دوستانی که در شورای اجرایی انتخاب می شوند بتوانند در سیاست گذاری و پیگیری ورزش کشور موفق باشند. به هر حال این حوزه بین المللی ماست. خیلی ها می توانند نقش داشته باشند و کارهای خوبی برای حمایت از فدراسیون ها انجام دهند. با آرزوی موفقیت برای دوستانی که انتخاب شدند. در حالی که انتخابات برگزار می شود و دوستان در حال رای دادن هستند، یک هفته دیگر فرصت داریم تا ببینیم چه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید