حج ایرانیان کی تمام می شود؟

حج ایرانیان کی تمام می شود؟

استقبال از زائران ایرانی در سال 1402

معاون سازمان حج و زیارت ایران از شرایط حضور ایرانیان در عربستان و برنامه بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی پس از از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان پس از حدود هفت سال و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور، درباره تاثیر این شرایط جدید بر حج ایرانیان، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی شرایط و خدمات آبرومندانه اجرایی حج و در زائران پذیرای بوده و پروازهای زائران ایرانی به جده و مدینه منوره آغاز شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره شرایط عمومی زائران گفت: همه زائران در سلامت کامل هستند و طبق برنامه ریزی انجام شده با طرف های متعاهد سعودی، طرح های اجرایی در حال اجراست و شاهد وضعیت معنوی خوبی هستیم. حال و هوای زائران

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره پروازهای حج گفت: پروازهای زیارتی فرودگاه مدینه منوره از 12 خرداد آغاز شد، پروازهای فرودگاه جده از صبح 23 خرداد آغاز شد و زائران مدینه نیز وارد سرزمین مدینه شدند. مکاشفه .

رضایی با یادآوری اینکه امسال 87 هزار و 550 زائر از کشورمان از 21 ایستگاه پروازی وارد سرزمین وحی می شوند، گفت: مقصد زائران «مدینه قبل» فرودگاه مدینه و زائران «مدینه بعد» در فرودگاه جده هستند. پس از تحویل گرفتن از هواپیما، با خودروهای آماده به جفه منتقل می شوند و پس از محرم شدن وارد شهر مکه می شوند.

به گفته نایب رئیس سازمان حج و زیارت، حجاج ایرانی در حج امسال به مدت پنج شب در مدینه منوره حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: تمامی پروازهای خروجی حجاج تا اول تیرماه برنامه ریزی شده و پروازهای رفت و برگشت نیز از 22 تیرماه انجام می شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از آغاز پروازهای حجاج ایرانی به مدینه منوره روزانه 10 پرواز با ظرفیت حدود 2000 تا 2500 نفر وارد عربستان شده است، گفت: با آغاز به کار پروازهای جده 7 پرواز زائران ایرانی در روز اول وارد شده است که در صورت قبولی شاهد حضور بیشتر زائران خواهیم بود.

رضایی همچنین گفت: عملیات بازگشت زائران به مدت 23 روز ادامه خواهد داشت و حوالی روز چهارم محرم (31 تیرماه) تمامی زائران عزیز به ایران بازگشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید