حداقل کمک ها در طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟ / مردم؛ چشم در راه پناهگاه


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821231

تعدادی از متقاضیان طرح مساعدت مسکن در سیستان و بلوچستان از اجرای این طرح ها گلایه کردند و گفتند: علیرغم گذشت دو سال از ودیعه، هنوز خبری نیست؛ در حالی که این طرح ها در حال انجام است. علاوه بر این، نحوه بازپرداخت کمک های دائمی در حال تغییر به تسهیلات منجر به سردرگمی آنها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ با گذشت بیش از 2 سال از اجرای طرح مساعدت مسکن، متقاضیان با وجود ودیعه همچنان آزاد هستند. این طرح با هدف بی‌خانمان‌کردن بی‌خانمان‌ها در نظر گرفته شده است، اما وضعیت اجرای آن، میزان سپرده‌ها یا مشارکت‌های مردم، نحوه پرداخت وجوه آن هنوز مشخص نیست و به گفته متقاضیان، کندی اجرا و بلاتکلیفی این طرح موجب نارضایتی آنها شده است.

به گفته شاکیان، آنها تا کنون بیش از 150 میلیون دلار واریز کرده اند، اما هنوز نمی دانند این پروژه چگونه اجرا می شود.


با این حال، برای آن دسته از متقاضیانی که هنوز امیدی به پناهندگی دارند، خبر نحوه پرداخت وجوه آنها آنها را ناامید می کند زیرا توانایی پرداخت آن را ندارند.

طی روزهای اخیر خبری از سوی علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در گفت و گوی ویژه خبری منتشر شد که بر اساس آن کمک های تسهیلات نهضت ملی مسکن در مدت بازپرداخت بین 10 تا 15 میلیون تومان اعلام شد. 5 سال نگرانی مردم مضاعف; چگونه و با چه حقوق و منبع درآمدی باید چنین تسهیلاتی دریافت کرد؟

هرچند چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده بود که «پرداخت کمک های مالی به این پروژه در بلندمدت سه تا چهار میلیون تن در ماه برای بازه زمانی 10 تا 20 ساله است. “این که صحت این اطلاعات مردم را سردرگم کرده است.

سه میلیارد و 500 میلیون ریال؛ تسهیلات بانکی واحدهای مسکونی مرکز استان

ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از معرفی طرح ملی ترافیک مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل، بیشتر بیش از 3200 میلیارد تن گردش مالی گفت: در حال حاضر 5251 واحد از طرح ملی مسکن با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در حال ساخت است.

وی افزود: یکی از اهداف بزرگ دولت ساخت مسکن برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبودها است.

این مسئول اضافه کرد: ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید به خانه دار شدن در بین اقشار کم درآمد و فعال سازی بخش های مختلف صنعت، اشتغال بیش از سه هزار نفر را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به ثبت نام 87 هزار و 575 نفر در طرح پرش مسکن گفت: این تعداد در 20 شهرستان استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل برای برخورداری از این طرح ثبت نام شده است.

مهدیار ادامه داد: تسهیلات بانکی واحدهای مسکونی در مرکز استان 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و سایر شهرها نیز 3 میلیارد ریال تعیین شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت حوزه مسکن در استان، می توان با تغییر هدف زمین و واگذاری زمین های مازاد به دستگاه های اجرایی، چشم انداز قابل توجهی را برای تولید مسکن در یک دوره معین در استان محقق کرد. “

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هرچه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان، این اداره کل زمینی را برای اولین بار در اختیار این اداره کل قرار داده است. دو سال.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید