حداکثرسازی توان نظارتی بانک مرکزی با تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894641

جعفر قدری گفت: با تصویب طرح بانکی جمهوری اسلامی در تلاش هستیم از ظرفیت نظارتی بانک مرکزی حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره طرح بانکی جمهوری اسلامی گفت: در مجلس طرح اصلاح قانون بانک مرکزی تصویب شد که البته برخی از مواد آن بازنگری باقی مانده و ضروری است. بررسی سایر مواد قانونی در زمان باقی مانده

وی افزود: تلاش می کنیم با اجرای مواد قانونی باقی مانده از طرح اصلاح قانون بانک مرکزی بانک ها و موسسات اعتباری را ساماندهی کنیم.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور به حداکثر رساندن توان نظارتی بانک مرکزی در تلاش هستیم تا ابزارهای لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار دهیم.

قادری گفت: طرح دیگری تحت عنوان اصلاح قانون نظام بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است که به بانکداری بدون ربا می پردازد.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف بانکداری مشکلاتی وجود دارد گفت: منابع در اختیار نظام بانکی بیشتر در بخش های غیرمولد استفاده می شود.

کادری تصریح کرد: علاوه بر این، عملیات خلق پول توسط سیستم بانکی منجر به افزایش نقدینگی می شود.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی شهر گفت: واحدهای تولیدی به دلیل همکاری نکردن بانک ها و یا عدم استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف با مشکلات و مسائلی مواجه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید