حدود 400 تکلیف برای شهرداری ها احصا شده است

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801327

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور:

محمدرضا صمیمی گفت: حدود 400 تعهد و فعالیت برای شهرداری ها در کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، محمدرضا صمیمی روز دوشنبه در مراسم معارفه شهردار کرمانشاه، عصاره فعالیت شوراها را تبلور در مصوبات اعلام کرد و گفت: 1401 شهر در کشور داریم که شوراها و شهرداران آنها شناسایی شده اند. که از آن 54 کرمانشاه، بالغ بر 200000 نفر جمعیت دارد.

مدیرکل خدمات شورای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور افزود: نادر نوروزی بر اساس مصوبه شورا به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد و طبق قانون مصوبات شورای شهر و روستا در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون نظارت بر کار این شوراها در کشور توسط سرویس تخصصی شوراها در وزارتخانه انجام می شود، لذا انتظار داریم این شوراها فعالتر باشند تا از مشکلات قانونی جلوگیری شود.

خود سامی در ادامه به تشریح قانون شوراها پرداخت و گفت: حدود 400 تعهد و فعالیت برای شهرداری ها در کشور وجود دارد که در ماده 80 قانون شوراها نیز در 34 بند آمده است و این نشان دهنده اهمیت دوجانبه این موضوع است.

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور گفت: بند اول ماده 80 قانون انتخاب شهرداران است که بلافاصله پس از رسمیت یافتن شوراها و شروع کار

وی گفت: پیچیدگی و رسمی بودن کار در شهرداری ها مشخص است و یک شهردار می تواند استدلال کند که کار امروز هیچ شباهتی به کار فردا ندارد.

سامی افزود: تمرکز کار شهرداری ها کم است و می توان گفت همه دستگاه ها به شهرداری متصل هستند.

این مسئول گفت: سه ویژگی پیچیدگی، تمرکز و رسمیت نشان از حساسیت کار شهرداری ها دارد که یک شهردار باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بدون شک شهردار کرمانشاه صلاحیت های فردی و راهبردی داشت که باعث شد اعضای شورا وی را به عنوان شهردار کلانشهر کرمانشاه انتخاب کنند.

سامی خاطرنشان کرد: البته صلاحیت فردی در حکمرانی شهری مهم نیست، اما وقتی صحبت از سایر صلاحیت ها می شود مهم است و این یعنی از منابع و امکاناتی که در اختیار داریم به خوبی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور افزود: علاوه بر این صلاحیت راهبردی می تواند شهروندان را در رسیدن به وضعیت مطلوب و آسایش و رفاه یاری رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید