حذف ارز 4200 تومانی باعث افزایش تورم می شود

ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799696

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با حذف ارز ترجیحی، تورم افزایش چشمگیری پیدا می کند و قدرت خرید مردم ضعیف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید غنی نظری در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز درباره لغو ارز 4200 تومانی اظهار داشت: مجلس با حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرد و من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس با حذف ارز ترجیحی مخالفت کردم. دولت با نهاد نظارتی بزرگ و طولانی خود باید تصمیماتی برای نظارت بر توزیع ارز ترجیحی داشته باشد.

وی گفت: دولت است که نباید اجازه دهد اقلام غیرضروری با ارز 4200 گوجه فرنگی وارد کشور شود تا ذهن آرام نشود از توزیع 4200 گوجه فرنگی کاملاً جلوگیری کند. این راه مدیریت نیست. انتظار می رود دولت سیزدهم اصلاحات و نظارت را ساده کند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف ارز ترجیحی تورم افزایش چشمگیری پیدا می کند و قدرت خرید مردم پایین می آید.

نظری با بیان اینکه حمایت از دهک های پایین جامعه وظیفه دولت است، گفت: دولت باید برای کاهش هزینه های تولید و توزیع کالاهای اساسی و نه با حذف ارز ترجیحی اقدام کند. وقتی ارز ترجیحی حذف شود و منابع ارزی در اختیار ارز قرار نگیرد، مشخص است که هزینه تولید گوشت مصرفی انسان افزایش می یابد.

وی در خصوص صحبت های یکی از کارمندان دولت مبنی بر اینکه با حذف ارز ترجیحی با وفور کالا مواجه خواهیم شد، گفت: نمی دانم این وفور چگونه محقق می شود یا مثلاً با حذف چه معجزه ای رخ می دهد. ارز ترجیحی «اگر ضعف نظارت برطرف شود با وجود ارز ترجیحی کالاهای فراوانی خواهیم داشت، اینها بهانه هایی است که قابل قبول نیست.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش یارانه ها در ازای حذف ارز ترجیحی تأثیر مثبتی بر زندگی مردم نخواهد داشت. زیرا دولت هر چقدر یارانه ها را افزایش دهد، مردم همچنان از تورم عقب می مانند زیرا نظارت دقیق کافی وجود ندارد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید