حذف شرط سقف و سابقه واردات از سال 1401 / ارز باید مقطوع باشد.

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780492

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرط سقف و سابقه واردات از ابتدای سال 1401 حذف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ، علیرضا پیمان پاک در جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: ایران: دولت سیزدهم در شرایط عادی، اعمال سقف و شرط ورود برای واردات کالا از سوی این گروه از صادرکنندگان، رویه نادرستی است. اما با توجه به شرایط موجود این شرط اعمال شده است و تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که از سال آینده سقف و شرط ثبت رکورد واردات به طور کامل حذف شود.

وی افزود: در شرایط کنونی که دولت مجبور به اعمال سقف و رکورد برای واردات کالا است، هر صادرکننده ای که نسبت به سال گذشته صادرات بیشتری داشته باشد، طبق مقررات مربوطه از شرط سقف و ثبت معاف می شود. آیین نامه و دستورالعمل «این موضوع در حال تهیه است و به زودی اعلام می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر این اساس شرط سقف و رکورد واردات برای هر صادرکننده به میزانی که نسبت به سال گذشته افزایش صادرات داشته باشند از ابتدای سال 1401 برداشته می شود. به عنوان مشوق می توانند هر کالایی را بدون سقف صادر کنند. «و وارد تاریخ شوید.

باید یک نرخ ارز وجود داشته باشد

پیمان پک در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن ارز باید انجام شود، خاطرنشان کرد: این موضوع مشکلات عدیده ای را که در حال حاضر تجارت خارجی کشور با آن مواجه است حل می کند. در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف ارز ترجیحی اصرار دارد، دولت همچنان در حال ارزیابی مجموعه شرایط است و برخی معتقدند لغو کامل ارز چند ماه طول می کشد تا همه سازوکارها برطرف شود. هماهنگ شده است.

وی در خصوص اعزام مشاوران بازرگانی به کشورهای هدف صادراتی نیز گفت: با توجه به محدودیت منابع موجود در این بخش در خصوص اعزام مشاوران بازرگانی، باید تلاش کنیم تا این فعالیت با منابع محدود البته همراه با نقشه راه ادامه یابد. مراکز خرید با همکاری سازمان ها و بخش خصوصی که سازوکارهای آنها را طراحی می کنیم نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت گفت: این رقم در گذشته دو میلیارد یورو بود که به دلیل عدم استفاده از آنها به یک میلیارد یورو کاهش یافت، اما این فرصت بسیار خوبی برای صادرکنندگان است که بتوانند این کار را انجام دهند. از تسهیلات 2.5 درصدی خریدار استفاده کنید.

وی تامین مالی بخش صادرات را موضوع بسیار مهمی دانست و خاطرنشان کرد: تامین مالی صادرات در برنامه جدی سازمان توسعه تجارت ایران است اما اگر بتوانیم کنسرسیوم های صادراتی قوی ایجاد کنیم از منابع بانک ها استفاده خواهیم کرد. ایران. بخش شریک، یعنی به جای بازپرداخت وام به صادرکننده، بانکی با آن شریک شده و صادرات را تحریک می کند که بانک قبلاً اعلام کرده و شروع به تحقق بخشیده است.

پیمان پک گفت: ایران با وجود ظرفیت عظیم صادراتی، کمتر از یک درصد صادرات جهانی را به خود اختصاص داده و حتی در برخی از بازارهای محدودی که در آن حضور داریم، با پدیده رقابت منفی مواجه هستیم که باید به آن توجه شود. سازماندهی شده است. “

وی افزود: بر همین اساس کریدورهای تجاری را تعریف کرده ایم و قصد داریم بتوانیم همکاری کامل اتاق های مشترک بازرگانی و صادرکنندگان را تضمین کنیم و زیرساخت های لازم را برای تجارت منسجم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان در رفع موانع ارزی، خاطرنشان کرد: هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط و بانک مرکزی برای اجرای بهتر قوانین ارزی ضروری است. مسئولیت؛ در عین حال موضوع واردات موقت نیز در حال بررسی است که موضوع بسیار مهمی است، بنابراین کارگروهی در دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و گمرک ایران برای رفع مشکلات تشکیل می شود. این عدد نقطه به نقطه

وی افزود: همچنین در نظر داریم مشکلات پیش روی قراردادهای تعرفه ترجیحی را برطرف کرده و از فرصتی که برای تجارت با سایر کشورها در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم، البته باید توجه داشت که در این گونه قراردادها تجارت دو طرفه، خیابانی و باید باشد. نباشد.” به بهانه حمایت از تولید داخلی کالاهای محدود، تجارت بالقوه با یک کشور را از بین می برد.

پیمان پک با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی آمادگی کامل برای رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش روی تفاهم نامه های تجاری و تفاهم نامه های تجاری ترجیحی را دارد، گفت: همچنین با توجه به قیمت پایه صادراتی به نظر می رسد نباید به قیمت های ثابت روی آورد. . «بلکه فرمول قیمت گذاری باید در حوزه مبانی صادراتی مشخص شود.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در زمینه صدور ضمانت نامه های مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی تمام تلاش ما بر این است که این ضمانت نامه در شرایطی بسیار بهتر از گذشته به دست صادرکنندگان برسد تا از این حوزه به بهترین نحو استفاده شود. . راه در تجارت خارجی.استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید