حذف یارانه های پنهان به نفع فقرا است


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838504

علی اکبر علیزاده گفت: شفافیت یارانه ها به نفع فقرا و دست برندگان و رانت خواران را کم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با صبح زاگرس، ارز ترجیحی را میراث شوم دولت روحانی دانست و گفت: یارانه پنهان آرد کشور همچنان در جیب ماست. به سودجویان.» این امر منجر به عدم تحقق هدف پرداخت یارانه به فقرا شده است.

علی اکبر علیزاده با اشاره به اینکه با ارز 4200، دهک های مظلوم و پایین جامعه باید کمتر تحت فشار زندگی قرار گیرند، افزود: اما در واقع به دلیل فاصله شدید این ارز با قیمت آزاد آن، باعث ایجاد فشار کمتری بر زندگی مردم شد. زمینی برای اجاره.»

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل ارز ترجیحی به مایحتاج اولیه اختصاص پیدا می کرد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت با کمبود ارز ترجیحی مواجه است اما این ارز متعلق به گروه خاصی است که بالای 80 درصد آن به رانت تبدیل شده است. و گروه شدی به اهدافت نرسیدی.

علیزاده گفت: همه نامزدهای ریاست جمهوری متفق القول گفتند که ارز ترجیحی آنقدر برای اقتصاد کشور کشنده است که باید حذف یا اصلاح شود. بدون داشتن کوچکترین سهمی در پرداخت مالیات و عوارض در کشور برنده استفاده می شود.

نماینده مردم سمنان (دامگان) در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت مردمی با آرامش به بازار بازگشت و گفت: هر روز شاهد افزایش شدید و بی دلیل اجناس نخواهیم بود. ارزان‌ها در داخل کشور خریداری شد و با قاچاق این محصول به کشورهای دیگر درآمد زیادی به دست آوردند و اکنون با اقدامات جسورانه، ستودنی و حمایتی و شفاف‌سازی، یارانه آرد را مستقیماً به جامعه هدف پرداخت می‌کند.

علیزاده تاکید کرد: قطعا دشمن از اینکه دست برخی سودجویان و رانت خواران از سرمایه های مردم کوتاه شده و به دنبال تحریک و فریب جامعه هستند ناراحت است. دستشان از یارانه قطع شده است تا با برهم زدن بازار و تحت فشار قرار دادن مردم، آرامش جامعه و مردم بر هم نخورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید