حرمت قلم باید حفظ شود/ رسانه ها مطالبات و امید آفرینی را در کنار هم ببینند.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن کرامت را با کرامت پیوند داده است زیرا این عصاره کرامت است که باید با قلم در صفحه نوشته شود و خداوند متعال در سوره بقره به مردم می فرماید این چیزی است که پیامبر به شما چیزهایی می آموزد که اگر صدها تا هزاران سال وقت بگذارید به آنها فکر نمی کنید. به زندگی انسان ها اضافه کنید و در نهایت به آنها خواهید رسید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ذات همه عالم کرامت است و کرامت پل رابط همه انسان هاست و این عظمت را در سیره امیرالمومنین علی (ع) می بینیم. پیامبر اکرم (ص) و سایر معصومین و ائمه و بزرگان.

آیت الله عابدینی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید هنگام استفاده از قلم، حرمت خود را فراموش نکنید، زیرا اگر شخصی قلم خود را بفروشد یا بر اساس سلایق شخصی، جناحی، شهری، قومیتی و منطقه ای آن را تغییر دهد، اول شأن اوست و بعد قدم، عزت است. از دیگران

وی تصریح کرد: خداوند می فرماید این دنیا مدرسه است و ما همه شاگرد او هستیم و درس ما کرامت است، بنابراین هر مقاله، بند نوشته، مطالب نوشته شده باید خمیرمایه کرامت داشته باشد.


عزت، شهید سلیمانی را به این درجه رساند

نماینده فقیه استان تصریح کرد: کتاب کرامت افرادی را که حرام می خورند و یا ظالم، مشرک، آلوده و نجس هستند طرد می کند و هرگز نمی توانند به شیرینی تلاوت و جذابیت این کتاب خداوند متعال پی ببرند. .

92e1355b bf65 41ca 838a 0541582d9701 خبر خاکستری

آیت الله عابدینی اذعان می کند: کرامت شهید سلیمانی را به حدی رساند که به مدح مسیحیان، ایزدی ها، شیعیان، سنی ها و انواع مردم رسید.

وی افزود: خداوند متعال به قلم و انسان سوگند یاد کرد و کاغذ را گرامی داشت، اما اگر این سه عنصر با هم جمع شوند; گویی ناگهان بینشی ایجاد می شود و شرایط تغییر می کند و تمام دنیا کمک می کند تا افکار و اندیشه ها روی کاغذ بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: افکار و اندیشه های بشری اسیر تخیلات، خرافات، علایق و جاه طلبی هاست، اما وقتی این سه عنصر با توکل بر خدا جمع شود، گویی مواضع نورانی علمی، مصالح نورانی و عقلانی است. علم و منطق و برهان می آید و در میان این آشفتگی ها، خیالات و توهمات پراکنده می شود و منجی انسان می شود.


جناح ها فرصتی برای نظرات متضاد هستند

آیت الله عابدینی تصریح کرد: من معتقدم جناح ها فرصتی برای تعارض نظرات است، زیرا اگر جامعه ای ساکت شود و جناحی منزوی و تک جناحی شود، آن روز روز بلای ما خواهد بود. الان هم اگر کاری کنیم که صداها خاموش نشود و درگیری صداها وجود نداشته باشد، ضرر زیادی می بینیم.

وی تصریح کرد: عدالتخواهی ما نباید ناامید باشد و امید ما نباید مطالبات ما را حذف کند و بسیار مهم است که هم امیدوار و هم مطالبه گر بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: من در دفتر ریاست جمهوری و جاهای مختلف مطرح کرده ام که تلاش برای یک صدا شدن جامعه خطرناک است و باید از مشتاقان بخواهیم مطالبات خود را مطرح کنند و دستان را ببوسیم. جوانی عدالت خواه

آیت الله عابدینی افزود: ما به هر سلیقه، جریان و گرایش سیاسی احترام می گذاریم و باید بدانیم که حق برادری داریم وگرنه منافق محسوب می شویم.

وی تصریح کرد: واقعاً باید اخوت دینی بین مردم وجود داشته باشد و این اخوت در استان حفظ شود که من به تنهایی این کار را انجام نمی دهم. در صورت مشاهده تخلف در این زمینه به رسانه ها اطلاع دهید.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در چارچوب اصول و مبانی انقلاب اسلامی از یکدیگر حمایت کنیم. ما اصول امام را زیر پا نمی گذاریم و دستورات رهبری را جدی می گیریم و مخالفت با رهبر دینی را مخالفت با قرآن و دین می دانیم.




اگر جناح بندی به برادری ما لطمه بزند، ارزشی ندارد

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر جناح بندی به برادری ما لطمه بزند ارزشی ندارد و باید جناح های ما را بالاتر از نادیده گرفتن اخوت دانست.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیینی گفت: از اصحاب رسانه تقاضا دارم جهاد تبیینی را جدی بگیرند، شاید به این دلیل که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک وظیفه واجب، فوری و همگانی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اکنون دشمن تلاش می کند جنایات و جنایات شاه را کم رنگ جلوه دهد در حالی که شاهد جنایات زیادی از سوی آمریکا و شاه به عنوان دست نشانده آن بوده ایم.

وی افزود: رسالت واجب رسانه ها، مردم کلام، تریبون ها و خطبای نماز جمعه است که این موارد را برای مردم تبیین کنند. اگر سرمان را روی مسائل جناحی، مسابقه بازی ها گرم کنیم و خطبه ها و قلم هایمان را در این مسائل به کار ببریم، واقعاً چه کسی پاسخگوی این مظلومین کشته شده به دست آمریکاست.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: باید به جهاد تبیین با جدیت نگاه کنیم و ببینیم آیا در این راه کاری کرده ایم که در محضر امام زمان (عج) باشیم تبیین رهبری یک کار عاجل است؟

9fed153b a2bc 432d a8d1 a394c36c4641 خبر خاکستری

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اکنون در جنگ فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی با دشمن هستیم، دشمنی که تمام فرصت های نان و آب ما را می بندد تا اعتراض مردم را برانگیخته و امنیت ما را بر هم بزند.

وی ادامه داد: من در طرح مسائل مهم از هیچکس نمی ترسم اما اکنون در جنگ ترکیبی باید نقش خود را در این امر پیدا کنیم و اکنون زمان به خطر انداختن امنیت مردم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: به مسئولین تذکر داده ام در خطبه های نماز جمعه در حد نیاز به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.

آیت الله عابدینی گفت: فرونشست زمین، آب، ریزگردها تهدیدی جدی برای آینده ما هستند و لازم است همه رسانه ها در این راستا بسیج شوند و پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کنند تا این مشکلات با سرعت بیشتری بررسی شود و از پیشرفت جلوگیری شود. .

وی در پایان موضوع جمعیت را فوق العاده ضروری و بحرانی عنوان کرد و گفت: باید دید چقدر در این راستا تلاش کرده ایم لذا متاسفانه امروزه فرهنگ سازی به گونه ای است که اگر خانمی زایمان کند. به فرزند دوم و سومش مواخذه می شود و تحقیر می کنند و همین امر منجر به 400000 سقط در سال شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید