حرکات خطرناک حمل و نقل تخت جمشید; تصمیم عجیب در مورد یحیی

حرکات خطرناک حمل و نقل تخت جمشید;  تصمیم عجیب در مورد یحیی

به نظر می رسد قهرمان نشدن در لیگ برتر ضربه بدی به پرسپولیس زد و آنها خیلی زود حرکت های نقل و انتقالاتی خود را آغاز کردند. وسط پول فروش 10 درصد از سهام باشگاه نیز در حساب است و قرمزها خستگی ناپذیر برای جذب و گسترش بازیکنان مورد نظر تلاش می کنند. در حال حاضر تمدید قرارداد مهدی ترابی رسمی شده و علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی را نیز باید پرسپولیسی دانست. گمانه زنی ها حاکی از آن است که سجاد شهبازاده نیز با قرمزها به توافق نهایی رسیده و سروش رفیعی ممکن است برای سومین بار به این تیم بپیوندد. طبیعتا این خبر باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شد که از بی ستاره بودن این تیم گلایه داشتند اما سایه تردید بزرگ همچنان بر این مجموعه سنگینی می کند. اینکه در تیم یحیی جایی برای جوانان نیست.

مجموعه بیش از 30 سال
میانگین سنی پرسپولیس در بسیاری از بازی های فصل گذشته بالای 29 سال بود. عددی بزرگ و قابل توجه که می تواند بخشی از مصدومیت های متعدد و خستگی و فرسودگی تیم را توجیه کند. با این حال، تا کنون، خریدهای جدید کمکی به حل این مشکل نکرده است. علیرضا بیرانوند که دروازه بان است و شاید سن او چندان مهم نباشد اما دروازه بان جدید تیم ملی سرخ ها 30 ساله است. مرتضی پورعلی گنجی نیز خرید مهمی برای قرمزها در خط دفاعی است. بازیکنی که اگر برای جوانی آماده باشد برای تیم بد می شود. در هر صورت مرتضی به زودی 31 ساله می شود، هر چند بزرگترین نگرانی برای او قطع رابطه متقابلش است. هنوز مشخص نیست این بازیکن پس از بازگشت از این مصدومیت چه کیفیتی خواهد داشت. سجاد شهبازاده و سروش رفیعی که حداقل در فضای مجازی و غیر رسمی گزینه های نزدیک به پرسپولیس محسوب می شوند، 32 ساله هستند. به این ترتیب این بازیکنان به جمع نفراتی چون امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، رامین رضایان و … اضافه خواهند شد. با توجه به نامشخص بودن شرایط برای ادامه همکاری با مهدی عبدی، به نظر می رسد اولین جوان پرسپولیس را باید مهدی ترابی 27 ساله دانست!

یک نگاه کوتاه
شاید پرسپولیس حالا جوانان گمنامی را جذب می کند که فردا بدرخشند و همه را شگفت زده کنند. طبیعی است که الان آنها را نمی شناسیم. مثلا وقتی استقلال امیرحسین حسین زاده را جذب کرد، هیچکس تصور نمی کرد که او به مهمترین پدیده لیگ تبدیل شود. با وجود این تجربه، سه فصل اخیر نشان می دهد که گل محمدی چشم انداز کوتاه مدتی در پرسپولیس دارد. غیرممکن است که این همه وقت برای مربیگری صرف کند و حتی نماینده یک مرد جوان در تیمش نباشد. اما در سه فصل اخیر، یحیی در بازی برای جوانان بسیار مقاوم بوده و بعید است که این طرز فکر به سرعت تغییر کند. به خصوص پس از از دست دادن قهرمانی امسال و در لیگ بیست و دوم بیشتر از همیشه “نتیجه گرا” خواهد بود.

عدم قطعیت شهرت
قاعدتاً بدون نام بردن از جلال حسینی نمی توان چیزی از دوران پرسپولیس گفت. کاپیتان 41 ساله قرمزها که تکلیفش مشخص نیست. قرارداد جلال در پایان فصل به پایان می رسد و ظاهراً برخلاف سایرین که شرایط مشابهی دارند، برای مذاکره یا تمدید قرارداد دعوت نشده است. شاید جذب پورعلی گنجی هم نشانه پایان کار آقای شماره 4 پرسپولیس باشد. مطمئناً در چند روز آینده اخبار بیشتری منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید