حرکت استقلالی ها مقابل پرسپولیسی ها زیبا نبود

حرکت استقلالی ها مقابل پرسپولیسی ها زیبا نبود

سیدمهدی سیدصالحی با اشاره به دربی حذفی پرسپولیس و قهرمانی گفت: این دربی بهتر، باکیفیت تر و جذاب تر از بازی چند هفته پیش آنها در لیگ بود. قانون و قانون این بود که استقلال بعد از باخت در دربی لیگ، بیاید و آبرویی بیاورد. به خصوص که رقیبش قهرمان جام لیگ شده بود. شاگردان یحیی با سیستم 4-1-4-1 یا 4-4-2 بازی کردند و تیمش را با سیستم 4-3-3 مقابل ساپینتو به میدان فرستادند. اما پرسپولیس با این سیستم توانست بازیکنان کلیدی استقلال که محیبی و قیدی بودند را از کار بیاندازد.

وی افزود: ساپینتو در انتخاب این روش مقابل پرسپولیس اشتباه کرد. هافبک های پرسپولیس زیاد بازی کردند و طرف های دونده استقلال را از هر نظر بستر فشار کردند. سیستم آبی ها اصلا مناسب این بازی نبود. آنها فقط یک آرش رضاوند در خط میانی داشتند اما حریفان سرلک، سروش، صادقی و ترابی را در اختیار داشتند. مخصوصا سوروس مدیریت عالی و موثری داشت و نبض خط هافبک را به دست گرفت. این برتری عددی در خط هافبک باعث شد تا استقلال عملا خنثی شود و کاری از پیش نبرد. پرسپولیس با تجربه تر عمل می کند و قهرمان می شود. آنها ارزش خود را نشان دادند و موفق شدند دومین جام خود را در این فصل کسب کنند.

بازیکن سابق سرخابی ها گفت: مصاحبه های قبل از بازی همیشه موثر است. گاهی اوقات به انگیزه بیشتر تبدیل می شود و گاهی نتیجه معکوس می دهد. متأسفانه ساپینتو قبل از بازی حرفی زد که خوب نبود و باعث افزایش تنش شد. در مجموع دربی چنین وضعیت خاصی نداشت. بعد از گل پرسپولیس انتظار می رفت استقلالی ها بیشتر بجنگند و برای جبران تلاش کنند. خط فوروارد استقلال خالی بود و پرسپولیس از همان نقطه به گل رسید. پرسپولیس همیشه برای ضربات ایستگاهی برنامه ریزی می کند و دیدی که با یکی از آن ضربه ها گل دوم را به ثمر رساند.

مهدی سیدصالحی گفت: نمی دانم دلیل آن چیست که بازیکنان استقلال امسال در بازی های بزرگ تمرکز نداشتند و به پرسپولیس و سپاهان باختند. اگرچه آنها ابتدا مربی را می بینند، اما به بازیکنان هم مربوط می شود. برد و باخت مال مربی است و باید سیستم بهتری را انتخاب می کرد. البته ساپینتو دستیار نداشت که به او کمک کند. این را از اول فصل گفته ام. مرکز زمین را پرسپولیس با 4 هافبک جمع کرد اما استقلالی ها نتوانستند این ضعف را پوشش دهند.

وی در خصوص حرکت بازیکنان استقلال که در ابتدای بازی حاضر به دست دادن با بازیکنان پرسپولیس نشدند، خاطرنشان کرد: حرکت آنها اصلا زیبا نبود. اتفاقا این حرکت فضا را ضد استقلال کرد. فوتبال ورزشی است که عنوان آن قهرمانی، قهرمانی و بزرگی است. ادب و احترام باید در آن باشد. حرکت آنها واقعا زشت بود و برای فوتبال ایران زیبا نبود. ما باید این فرهنگ را به هواداران بسپاریم. واقعاً خوب نیست که در مقابل یکدیگر اینطور رفتار کنیم.”

بازیکن سابق مارون در مورد اینکه آیا با ادامه کار ساپینتو در استقلال موافق است یا خیر؟ وی افزود: طرز فکر هر مربی متفاوت است. با این حال ساپینتو از همان ابتدا نتوانست هیجان خود را کنترل کند و رفتار او به استقلال ضربه زد. او برای بازی های زیادی به دلیل محرومیت از میادین دور بود. رفتار افراطی او زمانی که حضورش در حاشیه محسوس بود بارها او را غایب کرد. به نظر من اگر می خواهند مربی خارجی بیاورند بهتر است با همان ساپینتو ادامه دهند. چون باتجربه است و بهتر می تواند تصمیم بگیرد. با این حال محرومیت 4 ماهه او هم به تیم آسیب می زند. بین رحمتی و نکونام جواد را ترجیح می دهم زیرا او باتجربه تر است و توانایی فنی خود را در تیم های مختلف نشان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید