حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای پیروز می شود

ترامپ در این رابطه گفت: ما پیروز شدیم! پلوسی (نانسی پلوسی، دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان) رفته است، ما کنگره را می گیریم، و اگر بتوانیم جلوی تقلب آشکار آنها را بگیریم، سنا را می گیریم. پیروزی بزرگ از آن ماست، احمق نباشید، برخیزید. از پشت بام ها فریاد بزنید!»

ترامپ پیشتر گفته بود که حزب جمهوری خواه کنترل هر دو مجلس کنگره را در دست خواهد گرفت. او شخصا از نامزدهای زیادی حمایت کرده است.

شمارش آرا برای انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ایالت های مختلف این کشور ادامه دارد. اما آخرین نتایج نشان می دهد که جمهوری خواهان همچنان در کرسی های مجلس نمایندگان و سنا پیشتاز هستند.

وب سایت شبکه تلویزیونی سی ان ان بلافاصله نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا را منتشر کرد که بر اساس آن جمهوری خواهان 211 کرسی مجلس نمایندگان و 49 کرسی در سنا را به دست آوردند. در مقابل، دموکرات ها 198 کرسی در مجلس نمایندگان و 48 کرسی در سنا به دست آوردند.

از سوی دیگر، بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا پیشتاز هستند. بر اساس اینفوگرافی منتشر شده توسط وب سایت این شبکه، جمهوری خواهان با کسب 211 کرسی در مجلس نمایندگان و 49 کرسی در سنا، دموکرات ها 192 کرسی در مجلس نمایندگان و 48 کرسی در سنا را به دست آوردند.

هر حزب برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان به ۲۱۸ کرسی نیاز دارد. بنابراین جمهوری خواهان به 7 کرسی و دموکرات ها به 22 کرسی نیاز دارند.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هر 2 سال یکبار برگزار می شود، اما زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر 4 سال یک بار برگزار می شود، همزمان نباشد.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره 2 ساله انتخاب می شوند، بنابراین همه 435 کرسی مجلس در طول انتخابات میان دوره ای با هم رقابت می کنند. علاوه بر این، یک سوم از 100 سناتور (35 کرسی) در انتخابات میان دوره ای هر 2 سال یک بار انتخاب می شوند. علاوه بر این، انتخابات برای بسیاری از فرمانداران ایالتی (36 ایالت)، و همچنین بسیاری از دفاتر سیاسی محلی در ایالت ها و شهرها برگزار می شود.

سه شنبه، 8 نوامبر (17 آبان) روز رسمی رای گیری حضوری برای انتخابات میان دوره ای کنگره بود، اما بسیاری از آمریکایی ها قبلاً از طریق پست یا با حضور در مراکز رای گیری رای خود را به صندوق انداخته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید