حسن روشن سرمربی استقلال با خاک یکسان شد

حسن روشن سرمربی استقلال با خاک یکسان شد

پیشکسوت فوتبال بومی حسن روشن درباره ارزیابی خود از انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: مربیانی که بازنشسته شدند درستتر بودند. فکر می کنم در بازی های آسیایی هم با مربیان خارجی و هم با مربیان داخلی مشکل داریم. الان مربی خارجی خوبی در دسترس نیست و مربیانی مثل استراماهونی و ویلموتس که در 10 سال اخیر به ایران آمدند بیکار بودند.

وی ادامه داد: آن طور که می گویند مرغ کنار غاز است و فدراسیون فوتبال به دنبال آوردن مربیان خارجی است و به مربیان داخلی ضربه می زند. فرکی، گیل نویی و دای تجربه خوبی دارند اما نکونام تجربه مدیریتی ندارد. تیم ملی فوتبال برای مدیریت و هماهنگی بازیکنان به مربی مانند خارج نشینان نیاز دارد. 90 درصد تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند و اگر آنها بازی خود را انجام دهند، تیم ملی موفق می شود.

با باقری و هاشمیان به مرحله بعدی جام جهانی می رفتیم

روشن تصریح کرد: کی روش پول زیادی گرفت و رفت و تیم ملی مرداد از جام جهانی کنار رفت. به نظر من تیم ملی فوتبال می تواند با مربیان هاشمیان و باقری به مرحله بعدی جام جهانی برود. آنها باید به جای اخراج مربی داخلی در صورت عدم ارائه در جام ملت های آسیا، مربیان داخلی را به عنوان خارجی امضا کنند. فوتبال ما خاکستر می شود و به خارجی هایی مثل کی پول می دهند و در نهایت نتیجه نمی گیریم.

تاج برای انتخاب سرمربی تیم ملی چه کاری دارد؟

این پیشکسوت فوتبال درباره تلاش تاج برای استخدام مربی خارجی با کمک دولت گفت: تاج چه می کند که می خواهد مربی انتخاب کند؟ رئیس فدراسیون فوتبال وظیفه دارد کمیته های مختلفی را تشکیل دهد تا اعضای آن بهترین تصمیم را در زمینه های انضباطی، اخلاقی و فنی بگیرند. کمیته فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. مصطفوی و دادکان روسای سابق فدراسیون فوتبال با اینکه خود فوتبالیست بودند اما در کار تیم ملی دخالتی نداشتند و کمیسیون فنی در این خصوص تصمیم گیری کرد. بدبختی فوتبال از آنجا شروع شد که افرادی مانند تاج و کفاسیان به اتحادیه فوتبال انگلیس آمدند و کی روش را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند.

وی افزود: بهترین کاری که تاج می تواند انجام دهد این است که از نظر حکمرانی و انتخاب بهترین ها برای کمیته ها تا بتوانند در زمینه های انضباطی، اخلاقی و فنی تصمیم گیری کنند. کی روش 10 سال اینجا بود و خورد. پول خزانه اما کاری نکرد.

دلارها را تقسیم کردند

روشن در خصوص اینکه در فدراسیون فوتبال کمیته فنی وجود ندارد، گفت: پسرعموها و دوستان خود را به عنوان عضو کمیته فنی انتخاب می کنند تا دلارها را بین خود تقسیم کنند. قاسم پور تنها عضو فنی بود که گلایه داشت که تاج نمی داند کمیته فنی چه کار می کند؟

مربیان خوب خارجی در دنیا بیکار نیستند

این فوتبالیست پیشکسوت تصریح کرد: مربیان خوب خارجی در دنیا بیکار نیستند و همگی شغل دارند و برخی خارجی ها دلالی را هدایت می کنند و در نهایت طلبکار می شوند و به فدراسیون فوتبال شکایت می کنند. به نظر من ابتدا باید یک کمیته فنی درست کنند و از گزینه های مدنظرشان برنامه بخواهند تا یکی از بهترین گزینه های تیم ملی را انتخاب کنند و به این مربی فرصت انجام کار بدهند. حالا انتخاب اعضای کمیته فنی مهمتر از انتخاب سرمربی است.

وی افزود: تاج آنقدر پولدار است که از جیب خودش هزینه مربی خارجی را بدهد و او را به ایران بیاورد. اگر با پول بیت المال مربی خارجی بیاورد پشیمان نمی شود که خرج کرده است.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال گفت: من مسابقات استقلال را نمی بینم و دلقکی به نام ساپینتو را به عنوان سرمربی آوردند که به مربیان و فوتبال ما توهین می کند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید جواب این مربی توهین به ایرانی ها را بدهند.

روشن در خصوص بدهی میلیاردی استقلال به استراماکونی گفت: دلال ها با ارباب ها شریک هستند و اگر راست می گویند باید از مردی که این همه بدهی ایجاد کرده شکایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید