حضور آگاهانه مردم در صحنه ها عاملی برای سرکوب شورشیان است


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920969

دوالیت گفت: حضور آگاهانه مردم در همه صحنه ها و پیروی از دستورات رهبری آنان عاملی برای سرکوب شورشیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، زمانی که شورشیان در سال 1387 برای سوزاندن مسجد، قرآن و هتک حرمت مقدسات رفتند، مردم ایران با بصیرت خود به میدان آمدند و حماسه 18 آذر را رقم زدند. و آب 9. سرما بر آتش ناآرامی افتاد.

طبیعی است که هر جا مردم در صحنه حضور داشته باشند، دشمن نمی تواند حرکتی انجام دهد و در طول تاریخ با هیاهو، هماهنگی، رفاقت و همدلی مردم، تحرکات دشمن خنثی شده است.

تصمیم گرفتیم با محمود دوالی یکی از فرماندهان سابق سپاه و فرماندار سابق تکاب گفت و گو کنیم تا دلیل شکل گیری نهم روز و راز ماندگاری آن در تاریخ انقلاب اسلامی را بیان کنیم. شرح این گفتگو است.


فتنه 88 چگونه و با چه هدفی ایجاد شد؟

انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1387 با همه دولت های همپیمان خود اعم از انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و اسرائیل، بستری برای استکبار جهانی ایجاد کرد تا نقشه کلان نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه مخالفان خارجی و داخلی را ایجاد کنند. به آنها نام یک رویارویی مهم است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و رویدادهای پیش‌رو، قبل از انتخابات برای هر جریان، احزاب و اپوزیسیون تکلیف مشخص می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که میرحسین موسوی مناسب‌ترین فرد برای نامزدی است.

تمام تلاش آنها این بود که در میدان پیروز شوند و در صورت پیروزی نظام متحول شود و انقلاب و اسلام طرد شود و کشور تحت سیطره استکبار جهانی قرار گیرد و در صورت شکست و پیروزی با برنامه تقلب در انتخابات، تظاهرات، شورش و جنگ داخلی در کشور آغاز می شود و کشور را به سمت هرج و مرج می کشاند و در نتیجه به مداخله خارجی و حضور نظامی ناتو می انجامد.

بالاخره برنده انتخابات ریاست جمهوری را مردم فهیم و انقلابی ایران انتخاب می کنند و اینجاست که طرح تقلب در انتخابات وارد عمل می شود و در نتیجه آتش ناآرامی ها و جنگ داخلی با بی احترامی و بی احترامی رفسنجانی شعله ور می شود. نامه توهین آمیز

اعتراضات، شورش ها و جنگ های خیابانی آغاز می شود و وقایع غیرقابل توضیح رخ می دهد و کشوری که در آغاز یک پیروزی قدرتمند سیاسی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود، درگیر بحران و هرج و مرج و طعم شیرین مردم شد. مردم تلخ هستند و صدمات جبران ناپذیری به ملت و کشور وارد می کنند و کشور را با شورش و خیانت خرابکارانه مواجه می کنند.


توافق گروه های سیاسی داخلی در خصوص فتنه 88 چه بود؟

همه گروه های سیاسی داخلی و اپوزیسیون همراه با گروه ها و مخالفان خارجی برای به دست آوردن کاندیدای مورد نظر (میرحسین موسوی) تلاش کردند و برای رسیدن به اهداف خود و گروه های سیاسی داخلی طرفدار نظام و انقلاب از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند. که هسته اصلی جریان های انقلابی در حزب الله را تشکیل می دهند و فعالانه با گروه های مخالف مخالفت می کنند.


8ee520ad 738f 4b1c 998b 209b588d8766 خبر خاکستری


چه گروه ها و افرادی در سال 88 مردود شدند؟

گروه ها و افراد به دو دسته تقسیم می شوند، گروهی که مهاجر بودند و در کشورهای خارجی حضور داشتند و طبیعتاً در صفوف دشمن بودند و گروه ها و افراد در داخل کشور از جمله احزاب سیاسی محلی که زیر کلاه دوم خردادی ها بودند. یا با شخص آقایان رفسنجانی و خاتمی از جمله دلالان ناطق نوری و دیگران ارتباط داشتند.


بزرگترین خیانت برخی احزاب و سیاستمداران داخلی در مسیر اغتشاشات چه بود؟

طبیعتاً کسانی که در خط فتنه بودند خیانت بزرگی کردند و برخی که با انقلاب و نظام مرتبط بودند ساکت و پست بودند، آنها هم خیانت کردند، دست به دست هم دادند تا ملکه بسازند.


نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی اغتشاشات سال 88 چه بود؟

یکی از اهداف مهم و ضروری دشمن و هجمه سنگین در این جبهه، حمله به رهبر معظم انقلاب و حمله آمریکا و همپیمانانش و جریانات خارجی و احزاب داخلی و شخصیت های مرتبط با آن ها بود. در جریان انتخابات و پس از طرح تقلب، ابطال انتخابات را مطرح کردند و پیوسته خواستار ابطال و برگزاری مجدد انتخابات شدند.

رهبری انقلاب برای پیروزی کاندیدای خود با قاطعیت و توجیه قانونی با این هجمه مواجه شدند و شورای نگهبان را برای رفع شبهات و تبیین ابعاد مختلف آن و وظایف مختلف مردم معرفی و هدایت کردند به طوری که فرمودند و وظایف سه رکن و مراجع را به روشنی بیان کرد و حتی وظایفی را برای دستگاه های امنیتی محول کرد و در خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تحلیل همه جانبه و کامل وقایع و قیام های دشمنان، سخنان مؤثر و روشنگرانه و آب سردی به دست داد. بر آتش شورش ریختند و قیام را در کل خنثی کردند.


خرد عامیانه چگونه می تواند آتش ناآرامی را خاموش کند؟

پس از سخنرانی و تنظیم نقشه راه توسط رهبر معظم انقلاب، مردم زیرکانه وظیفه خود را احساس کردند و با حضور حماسی و پیروزی بر دشمن در راهپیمایی 18 آذر، دشمن را به طور کامل شکست دادند و به ندای پاسخ گفتند. هل من نصر ینصرنی امام حسین (ع) و پایه های کاخ ظلم و ستم را به لرزه درآوردند و حرکت فرهنگ و انقلابی مقتدر در تاریخ را در برابر دشمن آغاز کردند و تجدید بیعت و عهد و پیمان و وفاداری به رهبری کردند. نظام و انقلاب راهگشای نسل های آینده و پیشرفت کشور شد.


ترکیب گروه های سیاسی داخلی پس از فرونشستن گرد و غبار چگونه تغییر کرده است؟

موضع گیری و مقاومت رهبری انقلاب و مردم به ویژه در راهپیمایی 18 آذر، بسیاری از جریان ها و گروه های سیاسی را بیدار کرد که به صفوف قدرتمند مردم بازگشتند و همگام با مردم از انقلاب و کشور حمایت کردند. اگرچه تعداد کمی از این گروه ها از سیاست منفعلانه پیروی می کنند.


نقش رسانه های بومی در روند شورش چگونه توصیف می شود؟

صدا وسیما و برخی روزنامه ها هر چند با انتقاداتی همراه بود، به خوبی ایفای نقش کردند، اما پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرعت عمل خوبی پیدا کردند و در روشنگری مردم و ارائه واقعیات به خوبی عمل کردند.


به عنوان کپی از تلاش برای ایجاد انقلاب مخملی یا رنگی به فتنه 88 اشاره شده است، انقلاب رنگی یا مخملی چیست و از چه منابعی طراحی و پشتیبانی می شود؟

انقلاب مخملی یا رنگی عنوان پروژه‌ای است که آمریکا در برخی کشورها و کشورهای متحد با قدرت‌های دیگر مانند روسیه، چین یا کشورهای مستقلی که دولت‌ها و مردم آن‌ها با آمریکا و غرب موافق نیستند، اجرا کرده است. عناصر و احزاب اپوزیسیون این کشور توده‌ها را جذب کرده و در مقابل حکومت حاکم به صحنه می‌آورند و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری فعال‌تر می‌شوند و با اعتراض‌های پی درپی به سمت سقوط این دولت و روی کار آمدن آنها تضمین می کنند که دولت توافقی با ایالات متحده است که در تمام نقاط جهان از جمله ونزوئلا و سایر کشورهای قاره آمریکا، اروپای شرقی، بالکان و آسیای مرکزی، قفقاز اجرا می شود. و ایران که در برخی کشورها مانند یوگسلاوی، گرجستان و … موفق است.


ماجرای دیدار محمد خاتمی رئیس جمهور دوره هفتم و هشتم با جورج سوروس صهیونیست (پدر انقلاب های مخملی) چه بود؟

محمد خاتمی رئیس جمهور دوره های هفتم و هشتم یکی از شاخه های اصلی جریان برانداز و فتنه 88 بود که تمام تلاش خود را در داخل و خارج از کشور به کار گرفت و با تمام جریانات گروهی داخلی و خارجی در ارتباط بود. کشور و با سران اپوزیسیون لابی های صهیونیستی ملاقاتی داشت و در این دیدارها تلاش کرد حمایت های سیاسی و مالی به دست آورد که جورج سوروس و برخی از مقامات آمریکایی و پادشاه عربستان در میان آنها بود. درخواست از سران ناتو برای مداخله نظامی پس از هرج و مرج و جنگ داخلی در ایران، او بود.


چگونه می توان از تکرار فتنه نوع 88 جلوگیری کرد؟

حضور آگاهانه مردم در صحنه ها و اطاعت از فرامین رهبری، وحدت و انسجام مردم، همسویی و جهت دهی قوا و نهادهای سه گانه منتسب به نظام جمهوری اسلامی، تقویت کشور و نظام از نظر رسیدگی به مشکلات مردم و ارائه خدمات به ویژه در حوزه معیشتی مردم، تلاش مقتدرانه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و قدرت نمایی در برابر تحرکات دشمن، بزرگان جریانات سیاسی آسیب پذیر و افراد مرتبط با دشمنان انقلاب و رصد رفتار، فعالیت فرهنگی و رسانه ای آنان به ویژه در فضای مجازی و ایجاد امنیت روانی در جامعه و خنثی سازی تلاش های رسانه ای و روانی دشمن.


رسانه های محلی چگونه وارد ماجرای شورش شدند؟

بخش بزرگی از رسانه های کشور با ورود به عرصه به شفاف سازی افکار عمومی کمک کردند و اگر رهبر معظم انقلاب به صورت مستمر خطاب به املاک و مستغلات مطرح می شدند در این راستا بود که سکوت نمی کردند و از نفوذ خود برای شفاف سازی فضا استفاده می کردند. در این لحظه رسانه‌هایی که به انقلاب نگاه می‌کردند و جریان اغتشاشات مرتبط با جریان ضد انقلاب را نمی‌پذیرفتند، وارد میدان شدند و با تلاش آن‌ها در نهایت افکار عمومی تا حدودی روشن شد که درگیر آن شد. یک توطئه خطرناک

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید