راز پیروزی انقلاب حضور آگاهانه مردم بود/ مردم حماسه را دوباره آفریدند و تماشایی کردند 22 بهمن


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808125

جانباز گچسارانی گفت: 22 بهمن نماد یک رویداد بزرگ ملی است. و امسال شاهد بودیم که با وجود همه سختی ها و مشکلات معیشتی مردم صادقانه و خالصانه روی صحنه آمدند و باز هم 22 بهمن تماشایی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالحسن غلامی جانباز قطع عضو گچساران در گفتگو با صبح زاگرس; وی ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در 31 اسفند باخمن در خصوص لزوم تبیین مکتب انقلاب اسلامی در جامعه، گفت: 300 سال گذشته جامعه بشری شاهد جنگ حوادث خاص و تاثیرگذاری بوده است، همچنین این تفکر وجود داشت که اکثر آنها صهیونیست بودند.

وی افزود: بنابراین در بحبوحه این جنگ‌ها میلیون‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند، اما وقتی به نتیجه این مسائل نگاه می‌کنیم که بسیار هم تحریک‌کننده است، پیروزی عده‌ای دیگر که خود را در دنیا پیروز می‌دانند. اما این تفکر در نهایت منجر به تشکیل سازمان ملل و متأسفانه به ایجاد شورای امنیت شد که در آن چندین کشور تصمیمات را برای همه بشریت وتو می کنند.

گلمی افزود: اما در بطن این مسائل می بینیم که همان اتاق فکر صهیونیستی همچنان نقش بسزایی دارد و در نهایت خاورمیانه و سرزمین فلسطین را برای حکومت بر جهان انتخاب کرد و تاریخ نشان می دهد که بهترین مناطق جهان هستند. برای زندگی و تمدن از مصر تا ایران که معمولاً در اختیار مسلمانان بود.

جانباز گچسارانی ادامه داد: اگرچه مسلمانان همواره خواهان تعامل صحیح و سازنده با دیگران بوده اند، اما صهیونیست ها همواره به چگونگی کنترل و اداره این مناطق فکر کرده اند که با آوردن تعدادی از یهودیان به منطقه فلسطین این اقدامات ادامه خواهد یافت. نقشه های شوم است و همه می بینیم که از زمانی که صهیونیست ها پا به خاورمیانه گذاشتند لحظه ای آرامش و امنیت در منطقه وجود نداشته است زیرا رژیم صهیونیستی دائماً در حال برنامه ریزی برای شورش و توطئه علیه مسلمانان است.

وی تصریح می کند: اما در چنین شرایطی از دل سرزمین کهن ایران که در طول تاریخ همواره دارای اندیشمندان، دانشمندان و دانشمندان بزرگی بوده است، بزرگانی چون اهل بیت علیهم السلام به پا می خیزند و قیام می کنند. امام خمینی(ره) واقعا عمیق است. آنها متوجه شدند که جهان توسط عده ای استعمارگر اداره می شود و دو بلوک غرب و شرق بر جهان حکومت می کنند.

گلمی افزود: بنابراین در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در 22 بهمن 57 با حمایت مردم به پیروزی رسید. اما قبل از انقلاب، رژیم پهلوی علیرغم کشف نفت، خیانت‌ها و جنایات بسیاری را در ایران مرتکب شد.» غارتگران و استعمارگران و آنچه باقی ماند، معیشت عده‌ای خاص بود.

جانباز گچسارانی ادامه داد: رضاخان با موقعیتی که داشت و چیزی شبیه دست نشانده انگلیسی ها بود که در نهایت توسط همین انگلیسی ها از سلطنت بیرون راندند و سپس آمریکایی ها با کودتا پسرش را به قدرت رساندند، بنابراین در چنین شرایطی رنج و عذاب کشیده می شود. ظلم و ستم بر امام روح‌القدس بالا می‌رود و منجر به ظهور انقلاب اسلامی در ایران می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی واقعاً با اتحاد و یکپارچگی ملت برای مبارزه با طاغوت گرفته شد، در حالی که انقلاب اسلامی یک دستاورد بزرگ برای بشریت است و معتقدم اگر امروز در کشور ما مشکلاتی وجود دارد، به هر جایی برمی گردد. . ما از انقلاب و اهداف انقلاب استفاده کردیم، پیشرفت کردیم و هر جا از اهداف، آرمان ها و گفتمان اصلی انقلاب عدول کردیم، در نتیجه شکست خوردیم.

گلمی گفت: بنابراین انقلاب اسلامی با هوشیاری و حضور مردم در صحنه به دست آمد و ادامه راه انقلاب با حضور مردم در صحنه محقق شد و محقق خواهد شد. انقلاب اسلامی.

این جانباز گچسارانی گفت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی هرگز با هیچ دولت و ملتی دشمنی نداشته و نخواهد داشت، اما همین انقلاب در قدرت با تهاجمات دشمنان مقابله خواهد کرد. چاه ها خاک بود و همه درآمد حاصل از فروش نفت، اما شرایطی را دیدیم که روزانه 6 میلیون بشکه نفت به دوران پهلوی می رفت و این یک سوال بزرگ تاریخی است.

گلمی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ چند هزار ساله خود همواره به دنبال عزت و سربلندی بوده است. مردمی که به دستور ولایت همیشه وسط میدان هستند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی و جوانانی که در دوران دفاع مقدس این مکتب را به درستی برای ملت ها و آزادی خواهان جهان تشریح و تدوین کردند مکتب جدیدی را پایه گذاری کردند و امیدواریم بتوانیم به رهبری ایران ادامه دهیم. انقلاب حضرت روح الله برای ایفای نقش در ظهور حضرت خوجت (ع) و ایجاد تمدن نوین اسلامی تأسیس شد.

این جانباز گچسارانی با اشاره به یوم الله 22 بهمن در بلغارستان گفت: مهم این است که هرجا راه انقلاب را هموار کرده ایم توانسته ایم راه را برای فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی هموار کنیم. صادقانه روی صحنه آمدند و باز هم 22 بهمن تماشایی بود.

وی ادامه داد: همه شاهد بوده ایم که پیر و جوان، زن و مرد، پیر و جوان، چه در شهرها و روستاها و چه در مناطق عشایری دوباره مردمی با آرمان های بیست و دوم بهمن به صحنه آمده اند. امام خمینی (ره) فرمودند: «و انقلابشان تجدید میثاق کرد که امیدوارم بندگان این امت که من ایشان را از امت پیامبر (ص) برتر دانسته اند، از این بهتر بدانند. همه مسئولان برای آسایش و آرامش مردم تلاش خواهند کرد. این مردم باید زندگی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید