سکوت انفعالی رسانه های غربی درباره حضور مردم ایران در بیست و دوم بخمن تماشایی است/ مرد بودن در میدان و حضور در صحنه های مختلف از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی است.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809168

امینی با اشاره به سکوت انفعالی رسانه های غربی درباره حضور مردم ایران در مراسم بزرگ 22 بهمن، مرد زمینی بودن و حضور در صحنه های مختلف را یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم امینی، پژوهشگر سیاسی هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به سکوت انفعالی رسانه های غربی گفت: می توان بحث دلایل سکوت رسانه های غربی را آغاز کرد. رسانه های غربی همیشه از نظر تاکتیکی سکوت کرده اند و این سکوت دلایلی دارد.

وی افزود: مهمترین دلایل حضور مستمر مردم ایران در رسانه ها، جنگ شناختی و مختلطی است که دشمن از مدت ها قبل شروع کرده و ما هم اکنون در این جنگ هستیم که پروژه جنگ نرم نیز هست.

این پژوهشگر مسائل سیاسی هرمزگان به ویژگی های جنگ نرم نیز اشاره و تصریح کرد: تغییر نگرش، رفتار، رفتار، روش ها، تغییر فرهنگ ها، ارزش ها و باورهای یک جامعه.

امینی تاکید کرد: وقتی باورها، اعتقادات و ارزش‌های جامعه تغییر کند، دشمن می‌تواند در آن نفوذ کند و کار خود را انجام دهد. دشمن نیز به دنبال ایجاد شکاف، مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی است
باعث ایجاد مزاحمت، تخریب و فروپاشی در بین مردم و جامعه می شود و این نکته مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: با بررسی دهه های اخیر متوجه می شویم که این تاکتیک و راهبرد دشمن همواره در کار رسانه های شنیداری، دیداری و مجازی بوده است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را دست کم می گیرند. یکی از دستاوردها

این پژوهشگر سیاسی هرمزگان ادامه داد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه های سیاسی در تابستان و زمستان و حتی در شرایط سخت بیماری عروق کرونر بود. آنها به صحنه آمدند و توانستند انقلاب اسلامی را از بحران نجات دهند و از توطئه های مهم عبور کنند، مثلاً توطئه قیام بزرگ 88 اگر مردم در انقلاب اسلامی نقشی نداشتند و در میدان حضور نداشتند. اتفاق افتاد

امینی افزود: مصادیق بارز حضور مردم در میدان در دوران انقلاب را می توان به مبارزه با منافقین مردمی، جنگ تحمیلی و از همه مهمتر در جنگ اقتصادی که امروز با آن روبرو هستیم، با وجود همه این جنگ ها، پیروزی برشمرد. و جمهوری اسلامی ایران بدون حضور گسترده مردم ممکن نبود و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به هیچ وجه بر این بحران ها و مشکلات دشمنان فائق نیامد و این مایه خیر و برکت نیست. حضور مردم

وی همچنین افزود: دشمن هیچ گاه از این حضور و اینکه مردم در خط مقدم انقلاب بودند و توانستند انقلاب را به جلو ببرند خشنود نشدند. دشمن همواره در تمام مواضع خود به دنبال حضور مردم در عرصه های مختلف به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب بوده است، «بسیار پست یا ناچیز جلوه دادن اسلام یا تضعیف آن به دلایل مختلف.

این پژوهشگر مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: این در حالی است که امروز قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران همان مسئله حضور و مردم در اقتصاد، در جنگ ها و در توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

امینی گفت: تمام تلاش ملت ایران این است که از تفرقه ها و کوتاهی های بیشتر از جمله شکاف های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، قومی و قبیله ای پرهیز کنیم تا دشمنان نتوانند از این تفرقه ها و اختلافات به عنوان فرصت استفاده کنند.

وی با تاکید بر تزریق روحیه خودباوری و خودآگاهی به نسل جوان گفت: یک جامعه با اعتماد به نفس، امید و آگاهی به عنوان سه کلید مهم حل و غلبه، توسعه پیدا می کند و می تواند با موفقیت بر مشکلات خود فائق آید. این مشکلات.” دستیابی به بحران.

این پژوهشگر مسائل سیاسی به هرمزگان گفت: در حال حاضر در یک جنگ شناختی و رسانه ای قرار داریم که یکی از مهمترین حربه ها در این جنگ رسانه ای تلاش دشمن برای دست کم گرفتن دستاوردهای نظام سیاسی جمهوری اسلامی و دستاوردهای جمهوری اسلامی است. انقلاب اسلامی و سپس ایجاد خلأها و تأکید بر آن است: «ضعف‌ها، کاستی‌ها و کاستی‌ها که این اقدامی تاکتیکی برای از بین بردن اعتماد عمومی و مشروعیت نظام سیاسی در بین مردم است که مهم‌ترین عوامل و عناصر ثبات نظام سیاسی است. از این رو دشمن در جنگ رسانه ای بر این عوامل تمرکز کرده و به دنبال حذف آنهاست.

امینی با اشاره به تعهد نیروهای انقلابی در مقابل هجمه های دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اذعان داشت: اولین نکته این است که باید توجه داشته باشیم که در جنگ شناختی و جنگ مختلط هستیم و رسانه های دشمن و دشمن حمله کردند. ما در جنگ سخت مرزهای جغرافیایی مورد هجوم قرار می گیرد و همه شاخک ها تیز هستند و توجه آنها جلب می شود، در جنگ نرم هم همین طور است و باید توجه همه را به این جنگ شناختی و نرم و رسانه ای جلب کنیم و این نیازمند تبیین جهاد است. به عنوان خیلی خوب . جهادی که تبیین صحیح، صادقانه و منصفانه از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه ارائه می کند.

وی در پایان گفت: روش تحلیلی که مقام معظم رهبری فرمودند می تواند روش تحلیلی خوبی باشد و می توانیم در جهاد تبیین از آن استفاده کنیم، جامعه، دستاوردها تبیین می کنند و این باعث اعتماد و عدالت مردم در تبیین مشکل می شود. که عموم مردم می توانند به خوبی از ما بپذیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید