حضرت امالبینین (س) از بانوان فاضل و عارف اهل بیت (ع) بود/ مادران شهدا حماسه های جاودانه آفریدند.

ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800898

هوشمند گفت: حضرت آمل بینین (س) از زنان فاضل و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود و به فرزندان حضرت زهرای مرضیه (س) محبت خالصانه داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه هوشمند بانوی فرهیخته هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن تکریم و دفاع از مادران و همسران شهدا و تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) گفت: حضرت ام البنین(ع) همسر مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب (ع) دارای چهار فرزند به نام‌های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان بود که همگی در صحرای کربلا به شهادت رسیدند.
وی افزود: حضرت ام البنین (س) از بانوان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و به فرزندان حضرت زهرای مرضیه محبت خالصانه داشت.
علاقه زیاد حضرت ام البنین علیها السلام به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها
این بانوی فرهیخته هرمزگانی به میزان محبت و محبت حضرت ام البن (سلام الله علیها) به فرزندان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره و تصریح کرد: آنقدر به فرزندان حضرت علاقه داشت. فاطمه زهرا (س) که وقتی حضرت علی (علیه السلام) به نام اصلی خود که فاطمه نامیده می شد، برای اینکه فرزندان حضرت فاطمه (س) را به خاطر این نام به یاد نیاورند و ناراحت شوند، از امام خواستند. علی (ع) او را به نام دیگر و معلم پارسا صدا کند. او را ام البن (س) می نامیدند.
وی افزود: حضرت ام البنین (س) از بانوان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و به فرزندان حضرت زهرای مرضیه محبت خالصانه داشت.
این بانوی فرهیخته هرمزگانی گفت: ام البنین (سلام الله علیها) تا آخرین روزهای عمر خود برای شهدای کربلا به مرثیه سرایی پرداخت و مزارش در مدینه منوره و بقیه قبرستان است.
وی با اشاره به فلسفه نامگذاری سالروز وفات ام البنین (س) به عنوان روز ادای احترام به همسران و مادران شهدا، گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است زیرا شهدا بر همه ارزش ها و ارزش ها می درخشند. اوج هستند، اما نباید غفلت کرد که مرکز و منبع نور کجاست و آن نور به مادرانی بستگی دارد که در دامان عاشورا شهدا را پرورش دادند و با مکتب حسینی و اسلام تربیت کردند و از حریم الهی دفاع کردند. امام و ولایت، جبهه ها جنگ حق علیه باطل را به راه انداختند.
هوشمند افزود: مادران شهدا با برپایی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در این راه صبورانه ایستادند و هنوز در دهه چهل بعد از انقلاب اسلامی صبور و مقاومت می کنید و در مصیبت ها خم نشوید.
وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری; «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» پس زنده نگه داشتن و یاد همسران و مادران شهدا کمتر از شهادت نیست. همچنین ثواب شهادت نمی تواند کمتر از ثواب شهادت باشد.
مادران شهدا حماسه های جاودانه می آفرینند
این بانوی فرهیخته عرصه دین در استان هرمزگان ادامه داد: مادران شهدا در این سال ها حماسه های جاودانه آفریدند و تاریخی را رقم زدند که تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. مادرانی که به ملت مسلمان ایران راهبرد واقعی (بخشیدن عزیزترین افراد زندگی به خاطر عقاید، وطن، کشور و سرزمینشان) نشان دادند.
هوشمند تاکید کرد: اگر صبر و استقامت مادران شهدا نبود حقیقت فرهنگ جهاد ادامه پیدا نمی کرد و شور و شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل اسلام نمی جوشید. مردان ایرانی
وی با بیان اینکه نقش مادران در تربیت نسل و آماده سازی آنان برای ورود به عرصه زندگی و رویارویی با چالش های آن بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: زنان قهرمان در جامعه امروزی می دانند که نسلی مجاهد باید و مبارز تربیت کنند. که پرچم مقاومت و جهاد را در برابر دشمنانی برافراشته اند که می خواهند ما را از سرزمین هایمان بیرون کنند یا آنها را تصرف کنند.
این بانوی متدین استان هرمزگان گفت: برای اینکه زنان جامعه به این سطح از رشد و آگاهی دست یابند و فرزندانی رزمنده و مجاهد تربیت کنند، ابتدا باید به مسئولیت مهم مادری واقف شوند تا بتوانند در سایه بودن به افراد مذهبی تربیت چنین فرزندانی را آموزش دهید.
هوشمند در پایان افزود: از دیگر وظایف مادران این است که بتوانند راهبرد درست و صحیح زندگی در جامعه با مردان در عرصه های مختلف زندگی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید