حضور داور زن در مسابقه فوتبال مردان حاشیه ساز شد/ رئیس هیئت فوتبال قزوین: این اشتباه تکرار نمی شود

اما طبق قوانین و چارچوب کشور، حضور داوران زن در مسابقات آقایان محدود و ممنوع است.

حسین باجیوند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین ; وی در توضیح این موضوع گفت: هفته آخر لیگ برتر به دلیل بارش باران و سرما سخت بود و به همین دلیل داور یک داور زن که یکی از اعضای فدراسیون فوتبال آسیای میانه (CAFA) نیز هست را برای این بازی حساس تعیین کرد. “استفاده کنید.

وی افزود: البته با توجه به قوانین و شرایط موجود در کشور، استفاده از داور زن برای بازی های آقایان غیرممکن است، اما به دلیل حساسیت بالای مسابقه و حضور این بانو در زمین به عنوان نفر چهارم. داور، ما نمی‌توانیم از یک داور بی‌تجربه استفاده کنیم.»


373f4a34 925e 43ec 8cf7 0af042420656 خبر خاکستری

رئیس هیئت فوتبال استان قزوین با اشاره به اینکه داور زن با پوشش کاملاً مناسب در این دیدار حضور یافت. وی گفت: بدون شک این اتفاق تکرار نخواهد شد و با بضاعت خود برنامه ریزی خواهیم کرد تا از سوء استفاده دشمنان با چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

باجیوند گفت: این تصمیم برای جلوگیری از ضرر زحمات تیم ها اتخاذ شده است. وی افزود: اگر 48 ساعت قبل از بازی متوجه غیبت داوران می شدیم، مسلماً تصمیم بهتری می گرفتیم یا بازی را به زمان دیگری موکول می کردیم، اما عدم بازی می تواند منجر به خسارات مالی و باخت 3 بر صفر شود. هر تیم میزبان.”

وی افزود: برخی از تماشاگران در مسابقات رسمی یا غیررسمی به داور حمله می کنند و الفاظ بدی به زبان می آورند که این فضا برای بانوان مناسب نیست، بنابراین چارچوب تعیین شده را می پذیریم و به آن پایبند هستیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: هر چند هیات داوران با این تصمیم موافق نبودند، اما به ناچار مجبور به اجرای آن شدند و این هیات نیز برای پرهیز از حواشی به میدان آمدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید