«حفاظت مقدس» خالق جبهه مقاومت


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899901

یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی، اعتلای روحیه میهن دوستی، غرور ملی، وحدت و انسجام مردم بود که باعث گرد آمدن صفوف مدافعان میهن از تمامی اقوام ایرانی از جمله آذری، فارسی و… مازنی، بلوچ، کرد، گیلک، عرب، لر و لک و بختیاری و… همگی در برابر دشمن متجاوز سینه بال کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; 41 سال پیش در چنین روزی صدام با اتکا به پیشرفته ترین سلاح های نظامی و ارتش آماده، تجاوز کاملی را به کشورمان رژیم بعث عراق آغاز کرد که علاوه بر تجهیزات و آموزش های کامل نظامی، تجاوزات تزلزل ناپذیری نیز دریافت کرد. حمایت آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و عربی. او با این حمله ناجوانمردانه نه تنها قصد جدایی خوزستان از ایران را داشت، بلکه با توجه به وضعیت کشورمان که تنها 20 ماه از انقلاب اسلامی می گذشت، آرزوی این را داشت که برد و کنترل تمام ایران در کمتر از دو هفته و انجام مصاحبه و آرزوی قهرمانی در تهران را در سر می پروراند، اما به لطف خدا و شجاعت فرزندان و دلیرمردان ایران زمین، صدام این آرزو را با خود به گور برد. اما می دانیم که پیروزی بر این متجاوز خونین و تصرف شهرهای اشغالی بزرگ، افتخارآمیز و در نوع خود افتخاری تاریخی است، تنها دستاورد او حفاظت مقدس نبود. در این نوشتار به اختصار به برخی از ثمرات این دفاع مقدس و پیروزی بر دشمن اشاره می شود.

1- پیدایش روحیه رشادت و ایثار در مردم که موجب استقرار نیروهای مردمی در کنار نیروهای نظامی شد و در این مسابقه دلاوری از پیر و جوان و میانسال مردانگی و غیرت را به بهترین نحو نشان داد. مسیر. و این بدون هیچ امید و دلیلی و فقط برای پاسداری از دین و میهن.

2- یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی بالا بردن روحیه میهن پرستی، غرور ملی، وحدت و انسجام مردم بود که باعث گرد آمدن صفوف مدافعان میهن از همه اقوام ایرانی، به این ترتیب آذری، فارس، مازنی، بلوچ، کرد، گیلک، عرب و لر، لک، بختیاری و… همگی در برابر متجاوز دشمن بال سینه بستند.

3- گسترش و تعمیق معنویت در بین مردم از دیگر دستاوردهای سال های دفاع مقدس بود که جلوه های بارز این معنویت در نماز و نماز شب و مناجات رزمندگان تجلی یافت، روحیه ای که نه تنها معطر می کرد. تمام جبهه ها را با عطر دعا و نیایش کرد اما این شمیم ​​را در همه شهرها و روستاهای ایران پخش کرد.

4- بدون شک مقاومت و پیروزی نهایی در برابر رژیم بعث که علاوه بر حمایت های سیاسی، تجهیزاتی، مالی و اطلاعاتی آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و منطقه ای از حضور مزدوران حدود 80 کشور جهان بهره مند می شوند. جهان، حماسی است سرزمینی که در تاریخ ایران نظیر ندارد حماسه ای است که با رشادت ها و جانفشانی های فرزندان این نظام، نه تنها باعث شد تمام شهرها و سرزمین های اشغالی کشورمان از چنگال ارتش بعث رها شود و حتی بخشی از خاک ما به تصرف دشمن درآمد. او نماند، اما در میدان عمل به شعار «ما می‌توانیم» پی برد، شعاری که پس از آن پاسداشت مقدس در رأس اقدامات مسئولان قرار گرفت. سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… امروزه کشور از نظر اقتصادی در جایگاه بسیار بهتر و بالاتری قرار داشت.

5- این پیروزی باورنکردنی که جهان و به ویژه حامیان صدام را متعجب کرد، «غرور ملی» و «عزت ملی» ایرانیان را دویست برابر کرد، غرور و افتخاری که پیش از این، به ویژه پس از دوره نادر، چندین برابر شد. طی قراردادهای ننگین «گلستان» و «ترکمانچای» و… و پهلوی ها با واگذاری مناطق استراتژیک سوک الجیشی به ترکیه و جداسازی بحرین از ایران به او آسیب رساندند.

6- استقلال کشور یکی دیگر از بزرگترین دستاوردهای آن دفاع جانانه و پیروزی صادقانه آن بر متجاوز و حامیانش بود، استقلالی که در قرن بیست و یکم حتی برخی از کشورهای آمریکایی و اروپایی هنوز حسرت آن را می‌خورند.

7- بی شک امنیت بی نظیر امروز کشور ما نیز مرهون رشادت ها، ایثارگری ها، جانبازان و دستاوردهای رزمندگان دفاع مقدس است، امنیتی که نه تنها در منطقه، بلکه در جهان نمونه است. یعنی در منطقه ای که محل جنگ افروزی، حضور بیگانگان و دخالت آنها مرکز تروریسم و ​​تربیت فکری تروریست ها و تولید کننده اصلی مواد افیونی و قاچاق مواد مخدر و غیره است.

8- تنبیه متجاوز و البته مهمتر از آن جلوگیری از اقدامات متجاوزانه هر دشمن منطقه ای و فرامنطقه ای از دیگر دستاوردهای پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی است که شاخ و شانه ما را کشیدند.

9- گسترش «ضریب نفوذ» کشورمان در منطقه و جهان که خود مستلزم بحث مفصل و طولانی گفتن و نوشتن است که نتیجه مهم دیگر آن دفاع جانانه و پیروزی غرور آفرین است.

10- آیا می توان تاثیر این دفاع مقدس را در توسعه صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی انکار کرد، در حالی که کشور ما در این سال ها تحت تحریم های سنگین و سرکوبگرانه بوده و هست، آیا می توان آن را فلج کرد. آن روزها را به یاد می آورید که حتی در تهیه سیم خاردار و خرید آن مشکل داشتیم؟ اما امروز به برکت جانفشانی ها و تلاش های جوانان کشورمان، ما نه تنها صاحب، طراح و سازنده پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی از سلاح های انفرادی گرفته تا تانک، خودروهای ترابری، زیردریایی ها، جنگنده ها و موشک های نقطه زن هستیم. و غیره n. این امر در کنار «غیرت ایرانی» کشور ما را به اوج اقتدار و اقتدار ملی و «بازدارندگی» در برابر هر دشمنی رساند.

11- و هیچ عادلی نمی تواند کشف «مسیر کربلا» و سپس برپایی بزرگ ترین و باشکوه ترین اجتماع مذهبی و اجتماع معنوی در مراسم اربعین حسینی را واجب و مرهون تاریخ آفرینی و حماسه سرنوشت ساز مردم بداند. ایثار و فداکاری فرزندان خداباور محمد اعیان، علی یاور و حسین تبار ایران عزیز را از یاد نبرید.

امید است که پاسداشت مقدس و رفع مشکلات اقتصادی و اثبات کارآمدی نظام در همه عرصه ها و تداوم و تعمیق معنویت در اجتماع اربعین حسینی زمینه ساز ظهور حضرت بقیع باشد… الاعظم روحیه ایثار. .

کورش شجاعی کارشناس مسائل فرهنگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید