حقوق بشر آمریکایی؛ همین قانون و حیات وحش روتوش شده است


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879870

فاطمه ملکی گفت: در مورد حملات تروریستی به نمازگزاران مسلمان، تحلیل‌های مختلفی از نژادپرستی، مشکلات روحی و روانی گرفته تا تأثیر بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است، اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، وحشیگری و خشونت تاریخی نهفته در فرهنگ است. غربی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه ملکی، فعال رسانه ای در یادداشتی به تهران پرس نوشت: درباره حملات تروریستی به نمازگزاران مسلمان، تحلیل های مختلفی از نژادپرستی، مشکلات روحی و روانی گرفته تا آثار بازی های رایانه ای… اما موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پرداخته شده است و ریشه در فرهنگ غربی دارد.

خشونت در غرب سابقه ای طولانی دارد که نمونه هایی از آن عبارتند از: قتل عام یک و نیم میلیون الجزایری از طریق شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی، نسل کشی 800000 رواندا از فرانسه، کشتار میلیون ها نفر در مراکز شکنجه، تبعید، اردوگاه های کار اجباری در هند، عراق، آفریقا، یمن، ایرلند. .. در طول 400 سال استعمار انگلیس، قتل عام نزدیک به صد میلیون هندی توسط قدرت های استعماری اروپایی به ویژه اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره های زباله سوز، تله های انسانی، اعدام های دسته جمعی، سر بریدن، مثله کردن، کشتن نوزادان، ایجاد بیماری های کشنده. ، عقیم سازی … برای تصرف سرزمین هایشان، کشتن 100 میلیون نفر در سراسر جهان در دو جنگ جهانی که توسط همین اروپایی ها ایجاد شد، کشتن 4 میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی ها، قاتلان در استرالیا، مهاجران انگلیسی، جنایتکاران رهبری و جنایتکاران قدیمی اروپایی. آنجا با کشتی هایی که صدها هزار نفر از مردم بومی را کشتند و آنها را با سیاست نابودی کشتند.

اینها فقط نمونه هایی از وحشی گری و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بود، اما رسانه ها آن را به عنوان یک هدیه پیچیدند و تصویری از کت و شلوار ادکلنی پوشیده با عقلانیت، منطق، قانون و مثلاً حقوق بشر خلق کردند. از آبراهام لینکلن به عنوان قهرمان قاتل پایان نژادپرستی و برده داری یاد می شود، فرانسه با سابقه جنایت بیش از هر کشور دیگری در جهان، مهد حقوق بشر و منطق … و میکروبی در ایالات متحده است. کشورها و اروپا در حالی که خاورمیانه به دروغ به عنوان بستری برای رشد ناامنی معرفی می شود.


غرب در این مدت بارها قوانین، کنوانسیون‌ها و حقوق بشر خارق‌العاده‌ای را زیر پا گذاشته تا به اهداف زیاده‌روی خود در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی، آمریکای جنوبی دست یابد، اما در ذهن علاقه‌مندان غربی این تناقض‌ها همیشه وجود دارد. نادیده گرفته شده یا توجیه شده است.

وقتی چیزی شبیه به قتل های امروزی حاشیه را از بین برد، رسانه ها وارد عمل شدند و دوباره سعی کردند تصویر تحریف شده را روتوش کنند و قاتل را یک روانی و یاغی توصیف کردند. بی بی سی از استفاده از عنوان تروریست برای آنها خودداری کرد تا این عنوان منحصرا برای مسلمانان باقی بماند!

اما در کشتار حجاج نیوزلندی، قاتل با نوشتن نام سران نظامی اروپا علیه مسلمانان که در واقع اسلاف او بودند، به خشونت تاریخی فرهنگ غرب اشاره کرد.

زمان آن فرا رسیده است که حقیقت فرهنگی را که در غرب ایجاد خشونت می کند به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخچه این کشتارها در کتب درسی تاریخ، آموزشی که اثری ندارد. حداقل به فرزندانمان بگوییم تا نسل آینده در شیفتگی غرب روتوش شده غرق نشود تا آگاهی از تاریخ بد فرهنگ غرب و باور به بیهودگی غرب جایگزین این شیفتگی شود. غربی ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید