حقوق بشر آمریکایی تبعیض نژادی است و انباشت ثروت/اصل ازدواج باید در نظر گرفته شود


ساعت: 16:12
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879968

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ما خود قربانی حقوق بشر آمریکایی هستیم، یعنی مدعی حقوق پایمال شده خود و بشریت هستیم، حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت اندوزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نیکونم نماینده فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، گفت: از رهنمودهای مردمی بهره مند هستیم. قرآن برای سفارش به تقوا است و ما از آیات 94 و 95 سوره مبارکه درس می گیریم این علم رایج است.

وی تصریح کرد: خداوند در این دو آیه شریعت و سنت خود را برای همه بشر بیان می کند و دیدگاه ما را نسبت به حوادث اصلاح می کند.

نکونام یادآور شد: انسان در دنیا با انواع حوادث مواجه می شود و گاهی در رفاه و آسایش و گاهی در سختی است. نگاه ما به این حوادث باید مطابق آیات قرآن باشد. در قرآن تأکید شده است که اتفاقات، خوبی ها و بدی ها نتیجه اعمال است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خداوند در جایی از قرآن سختی را امتحان الهی دانسته و دلیل آن را تبدیل اعمال ما به نیکی دانسته و افزود: اگر مشکلی پیش آمد و در عمل ما تأثیری نداشت، خلاف نصیحت است. قرآن، هر مصیبتی که در راه باشد، نتیجه اعمال فردی و جمعی است.

نماینده فقیه چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ حادثه ای را نباید بدون تحلیل رها کرد، تحلیل باید قرآنی و الهی باشد، اما خداوند در قرآن می فرماید گاهی سختی ها را به رفاه تبدیل می کنیم و به مردم نعمت می دهیم تا بندگان را بیازمایند، اما بندگان را به جای امتحان کردن. قدردانی طبیعی تلقی می شود.

وی با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه گفت: ماه ذی الحجه ماه بندگی و روشنگری است و از دهه اول در قرآن به عنوان ایام اطلاع رسانی یاد شده است.

امام جمعه شهرکورد خاطرنشان کرد: روز اول ذی الحجه روز ازدواج زوج بهشتی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که الگوی کامل مسلمانان است.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اصل ازدواج، گفت: ازدواج جزء سبک زندگی دینی است و امروزه از نظر ازدواج جدای از آنچه در دین خدا آمده است، اهمیت ازدواج روز به روز کمتر می شود. “

نکونام تاکید کرد: به دلیل مشکلات فراوانی که وجود دارد، ازدواج در حال کم رنگ شدن است و پیامدهای آن یعنی. گناهان و رذایل آشکار می شود. اصل ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد و جوانان مواظب باشند که از این دستور دینی خارج نشوند».

وی با اشاره به کیفیت ازدواج ادامه داد: لازم است ازدواج هر چه بیشتر آسان شود و امکانات و کمک ها برای تسهیل این فریضه الهی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زن و مرد به عنوان دو انسان باید به یکدیگر احترام بگذارند و برای زندگی ارزش قائل باشند تا حاصل آن زندگی فرزندانی سالم و صالح باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حقوق بشر در آمریکا اذعان داشت: متأسفانه عده ای که توانایی تحلیل کمتر یا درک کمتری از حقوق بشر دینی و اسلامی دارند تحت تأثیر تبلیغات استکبار جهانی قرار می گیرند و به حقوق بشر در آمریکا اهمیت می دهند و قربانی می شوند. به تقلبی که باعث می شوند

وی افزود: در اسلام در همه زمینه ها از جمله حقوق زنان، کودکان، زندانیان و… برنامه سازنده و آبرومندانه ای داریم و حقوق بشر در اسلام در رأس قرار دارد و در همه ابعاد به آن پایبند هستیم.

نیکنام گفت: ما خود قربانی حقوق بشر آمریکایی هستیم، یعنی ادعا می کنیم که حقوق و انسانیت ما پایمال شده است. بیش از 17000 ایرانی را کشتند، شهید صدوقی را از ما گرفتند و هواپیمای مسافربری ما را در 21 تیر 67 از ما دزدیدند.

امام جمعه شهرکورد گفت: در روز چهارم ذی الحجه گاوهای نقد مستکبر جهان جمعه خونین را آغاز کردند و زائران زیادی را کشتند و این نشان می دهد که حقوق بشر آمریکایی تبعیض نژادی و ثروت اندوزی است.

وی در پایان به هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام باقر(ع) اشاره کرد و ادامه داد: این روز را تسلیت می گویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید