سیل تبعیض نژادی و بدرفتاری با مهاجران در مرزهای اوکراین


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814608

جنگ در اوکراین فشار بر سیاه پوستان و اقلیت ها را افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندین روز از آغاز جنگ در اوکراین می گذرد و در این مدت داستان های زیادی در مورد اینکه چگونه با اقلیت های نژادپرست این کشور به عنوان نژادپرستانه و تبعیض آمیز رفتار شده است، شنیده شده است.

به گزارش NBC، تولوپ اوشو، یک شهروند آفریقایی 31 ساله، یک روز پس از شروع جنگ در اوکراین وارد لهستان شد. او از سرزمین های جنگ زده در امان بود، اما تصمیم گرفت برگردد.

اوشو، نیجریه ای، به ترنوپیل در غرب اوکراین بازگشت. او به مردم در پناهگاه های زیرزمینی کمک کرد، آنها را به مرزها برد و با جمع آوری کمک مالی به آنها کمک کرد. در مجموع او و یکی از دوستانش به حدود 200 نفر کمک کردند.

اوکراین قبلاً انتخابی برای دانشجویان آفریقایی بود و اکنون حدود یک چهارم از 76000 دانشجوی خارجی اوکراین را تشکیل می دهد.

رویترز با استناد به داده‌های وزارت آموزش گزارش داد که اگرچه تعداد رسمی آفریقایی‌ها و سیاه‌پوستان در اوکراین در 20 سال گذشته به‌روزرسانی نشده است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌هایی که به استناد داده‌های دولت اوکراین، حدود 20000 دانشجوی هندی در اوکراین زندگی می‌کنند که در روزهای اخیر هنگام فرار از اوکراین، تبعیض و خصومت را گزارش کرده‌اند.

شهروندان آفریقایی ساکن اوکراین از تبعیض نژادپرستانه و آزار و اذیت در مرز گزارش می دهند که ممکن است شامل ضرب و شتم، ممنوعیت قطار یا سرگردانی در شهرهای مرزی باشد.

پاتریشیا دالی، شهروند آفریقایی، به NBC گفت: «یک شکاف در دسترسی سیاه پوستان و رنگین پوستان وجود دارد. “هیچ کس خانه های خود را به سیاه پوستان عرضه نکرد، هیچ کس پیشنهاد تامین سیاه پوستان را نداد.”

این شهروند آفریقایی گفت: “هیچ کس خانه های خود را به سیاه پوستان پیشنهاد نکرد، هیچ کس پیشنهاد گرفتن سیاه پوستان را نداد. افراد زیادی کمک و حمایت کرده اند، اما من فکر می کنم این کمک به شهروندان اوکراینی محدود شده است و ما می دانیم که این به چه معناست. گروهی از افراد را مستثنی می کند؛ نیاز به حمایت از سیاه پوستان وجود داشت زیرا آنها هیچ حمایت یا دسترسی نداشتند. شکاف بزرگی در آن وجود داشت».

نمایندگان چندین دولت آفریقایی از جمله نیجریه، غنا، کنیا و گابن این رفتار را محکوم کردند و اتحادیه آفریقا نیز این خبر را ناراحت کننده خواند.

فیلیپو گرانده، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در یک کنفرانس مطبوعاتی به تبعیض علیه برخی غیر اوکراینی ها در مرز اوکراین اذعان کرد و آن را ناعادلانه خواند.

منبع: نرخ گذاری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید