ادامه بدرفتاری با سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا

پلیس ایالات متحده عصر دوشنبه گفت که رندی کاکس، 36 ساله، در 19 ژوئن به دلیل داشتن سلاح غیرقانونی دستگیر شد و در حال انتقال به ایستگاه پلیس نیوهیون با یک خودرو بود که ظاهراً راننده خودرو برای جلوگیری از تصادف جاده ای، ترمزهای خود را کوبید. که باعث پرت شدن او به سمت جلو و برخورد سرش به بدنه خودرو شد.

پس از این حادثه، زمانی که کاکس از پلیس درخواست کمک کرد و گفت که نمی تواند حرکت کند، آنها او را مسخره کردند و گفتند که او به دلیل مستی مجروح شده است. سپس پاهای او را گرفتند و از ماشین بیرون کشیدند و قبل از انتقال نهایی به بیمارستان در یک سلول حبس کردند.

پنج افسر پلیس نیوهون که در ون بودند به خطر بی‌احتیاطی درجه دوم و ظلم به افراد متهم شدند و همگی از تابستان گذشته در مرخصی اداری به سر می‌برند.

کارل جاکوبسون، رئیس پلیس نیوهیون، روز دوشنبه به اهمیت شفافیت و پاسخگویی پلیس با شهردار شهر اشاره کرد. شما نمی توانید با مردم همانطور رفتار کنید که با کاکس رفتار شد.

این افسران روز دوشنبه خود را به پادگان پلیس ایالتی تسلیم کردند. سخنگوی پلیس ایالتی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه هر یک از این افسران تحت بازجویی قرار دارند، گفت: برای هر یک از آنها وثیقه 25 هزار دلاری تعیین شده است و قرار است در 8 دسامبر (17 دسامبر) در دادگاه حاضر شوند.

این پرونده، همراه با مورد مشابهی که فردی گری در بالتیمور را درگیر کرد، خشم حامیان حقوق مدنی مانند انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) را برانگیخت. گری، که او نیز سیاه پوست است، در سال 2015 پس از آسیب دیدگی ستون فقرات در حالی که در یک ون پلیس شهر بسته شده بود، درگذشت.

بن کرامپ، وکیل خانواده کاکس، تاکید کرد که افسران پلیس نیوهیون باید پاسخگو باشند: “وقتی این ویدئو را از نحوه رفتار آنها با رندی کاکس و اقدامات و سهل انگاری آنها که منجر به فلج شدن او شد، می بینید، مهم است که این کارمندان قانونی در نظر گرفته شود.

کاکس در 19 ژوئن (29 ژوئن) سال جاری در یک مهمانی به اتهام حمل غیرقانونی سلاح توسط پلیس دستگیر شد، اتهامی که بعداً از آن تبرئه شد.

خانواده کاکس در ماه سپتامبر یک شکایت فدرال علیه اداره پلیس نیوهون و پنج افسر آن تنظیم کردند. این شکایت به سهل انگاری، تخطی از سرعت مجاز و نبود مهار مناسب در وانت پلیس اشاره دارد.

هفته گذشته، این چهار افسر با این استدلال که اقدامات آنها در این پرونده هیچ استاندارد قانونی “به وضوح تثبیت شده” را نقض نمی کند، درخواست مصونیت واجد شرایط از دعوا کردند.

مقامات نیوهیون در تابستان امسال از یک سری اصلاحات پلیسی ناشی از این پرونده، از جمله حذف استفاده از ون پلیس و استفاده از خودروهای پلیس علامت گذاری شده برای اکثر مواردی که نیاز به حمل و نقل زندانیان دارند، خبر دادند. آنها همچنین از پلیس می خواهند که در صورت درخواست متهم یا مشاهده شواهدی مبنی بر نیاز به مراقبت پزشکی، فوراً با آمبولانس تماس بگیرند تا وضعیت او را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید