حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی تبدیل شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم قریب‌آبادی، معاون امور قضایی بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل گفت: و ایالات متحده آسیب می‌بیند و گزارش می‌دهد. در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی نقض حقوق بشر در نتیجه اقدامات این گونه دولت ها شده است، یک اقدام کاملا سیاسی و انحرافی است.

قریب آبادی گفت: متأسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای فشار بر کشورهای مستقل و در حال توسعه مانند ایران تبدیل شده است. در این شرایط ، قربانی خود مرد است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از سکوت مدافعان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران و علمای آن و همچنین تحریم های ظالمانه که نقض فاحش حقوق بشر محسوب می شود، خواستار ایجاد سازوکارهای حقوق بشری برای رسیدگی به این نقض ها شد. حقوق بشر. حقوق بین الملل و غربی ها و همچنین وضعیت حقوق بشر در این کشورها.

قریب آبادی در ادامه گزارش گزارشگر ویژه را گزارشی کاملا مغرضانه و با انگیزه سیاسی خواند که عمداً پیشرفت های گسترده در حوزه های مختلف حقوق بشر را نادیده گرفته و بر ادعاهای نادرست گروه های تروریستی و ضد بشری متمرکز شده است.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از وضعیت حقوق بشر در کانادا، انگلیس، آمریکا و سوئد انتقاد کرد و از تجربه آنها در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد. بشریت باید بر بهبود وضعیت حقوق بشر در کشورهای خود تمرکز کند و بر کشورهایی مانند ایران تمرکز کند.

قریب آبادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به سمت ارتقا و ارتقای حقوق بشر حرکت می کند و این ناشی از آموزه های دینی است نه الزامات بین المللی یا گزارش های سیاسی.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید