حق سوریان 11 مدال طلا بود / 7 مدال یزدانی می توانست طلا باشد


ساعت: 15:28
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885648

رئیس فدراسیون کشتی گفت: حق حمید سوریان به جای 7 مدال 11 طلا بود و رنگ 7 مدال حسن یزدانی می توانست طلایی باشد به شرط اینکه خوب کار کنیم و فرصت را از دست ندهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر سرپرست فدراسیون در ابتدای این وبینار گفت: با توجه به قولی که داده بودم مستقیما با تمامی مربیان کشور صحبت خواهم کرد. یک نکته ای که در ابتدا باید بگویم این است که برخی از افرادی که در کشتی سمتی ندارند، می گفتند که ما در استان ها حضور داریم و فنون را آموزش می دهیم، اما این درست نیست. ما روش‌ها را آموزش می‌دهیم و به کارمندان خود در جایی که نمی‌دانم آموزش بدهیم خدمت می‌کنیم و این کار بزرگ شایستگی می‌خواهد.

وی درباره روسای هیئت کشتی گفت: متأسفانه برخی از روسای هیئت های کشتی به دنبال لابی گری و استفاده از دوستان خود هستند که قطعا با آن برخورد خواهد شد و به نظر من فردی شایسته ریاست هیئت کشتی است که از نظر فکری، مادی و ارتباطی آورده است. برای کشتی استانش و بدون هیچ چشمداشتی فقط به کشتی کشور خدمت کند.

منشی با ارزیابی عملکرد مربیان سازنده گفت: به عنوان مثال روح اله میکائیلی به همراه چند تن از همکاران خود در قم مشغول کار سازنده هستند و از او و سایر مربیانی که به عنوان مربی سازنده در باشگاه فعالیت می کنند قدردانی می کنم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه قطعاً کار مربیگری با قهرمانی متفاوت است، گفت: قهرمانان جهان و المپیک برای ما عزیز هستند اما نباید انتظار داشته باشند که بدون هیچ کاری از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی استفاده کنیم. تجربه و فعالیت داشته باشد و یا در مسابقات شرکت کند. ارسال به خارج از کشور. من خودم را مثال می زنم تا کسی را ناراحت نکنم اگر می توانستم مربیگری می کردم اما با اینکه مدال المپیک و جهانی گرفتم مربی نیستم و این از زمین تا آسمان فرق می کند.

دبیر ادامه داد: البته افرادی مانند منصور برزگر و اکبر فلاح که در باشگاه هایی با مدال های المپیک و جهانی تمرین می کنند برای کشتی بسیار ارزشمند هستند و من همیشه قدردان این افراد بوده ام.

و افزود: مربیانی که برای من خط قرمز می‌کشند در فدراسیون کشتی هستند و روی سر من جای دارند، زیرا اگر قهرمانان المپیک و جهان باید به تیم‌های ملی تحویل داده شوند، باید این کار را انجام دهند. به همین دلیل بحث ارتقای دانش فنی و نوسازی آنها برای فدراسیون کشتی بسیار مهم است.

دبیر تصریح کرد: معتقدم مربیان نباید به موسسه کشتی و دوره های آموزشی آن بسنده کنند، بلکه باید با دیدن فیلم، جستجو در اینترنت و مطالعه کتاب های آموزشی خود را به روز کنند و این روشی را که آقای یوسفی افشار هم آورده است آموزش می دهیم. استانی فکر می کنم بسیار موثر است و از مربیان می خواهم که تحلیل تکنیک ها را به شاگردان خود بسپارند و بعد خودشان مشکلات را حل کنند.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص جایگاه والای مربیان ساختمان در کشور گفت: معتقدم اگر کشتی گیران رده سنی اصلی تمرینات درست و اصولی ببینند کار ما در تیم های ملی راحت تر می شود و روش مورد استفاده در دوره یکسان سازی مربیگری در استان ها آموزش برای مدت زمان مشخص داده می شود. همانطور که باید برای قانون گذاری وقت بگذاریم و برای اجرای آن سریع حرکت کنیم، باید برای مطالعه این روش هم وقت بگذاریم و به سرعت برای اجرای آن حرکت کنیم تا نتایج آن را در آینده نزدیک ببینیم.

وی ادامه داد: حق حمید سوریان به جای 7 مدال طلا 11 مدال طلا بود و رنگ 7 مدال حسن یزدانی می توانست طلایی باشد به شرط اینکه خوب کار کنیم و فرصت را از دست ندهیم.

دبيرخانه تاكيد كرد: كشتي ايران بهترين ورزش ايران است چرا كه بيش از 82 درصد مدال هاي المپيك و جهان متعلق به اين كشتي است اما من به شما قول مي دهم كه مي توانستيم بهتر از اين باشيم چرا كه بسياري از قهرمانان ما مانند منصور برزگر، عليرضا هستند. سلیمانی، عباس جدیدی، حسن رنگرز، امیررضا خادم و … می توانستند مدال طلای المپیک را کسب کنند یا به تعداد مدال های خود اضافه کنند اما به دلیل اشتباهات فدراسیون، مربیان، خودشان و شرایط تمرینی نتوانستند به این مهم برسند و امیدوارم. ما با کمک شما به این هدف خواهیم رسید.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: البته بالاتر از همه این سوالات رعایت اخلاق و منش کشتی مطرح است. مربی باید الگو باشد تا شاگردش با اخلاق و با تقوا شود و اگر در کشتی دنبال درآمد نباشید و از راه دیگری به دست آورید قطعا زحمات شما برکت خواهد داشت و موفق خواهید شد.

دبیر بیان کرد: معتقدم باید تفکر کشتی در کشور تغییر کند و از شما تقاضا دارم به دنبال آن باشید. کسب مدال جهانی در رده های سنی اصلی و حتی بزرگسالان برای کشتی گیر خوب است اما هدف اصلی باید کسب مدال طلای المپیک باشد. و کشتی گیران شما باید برای این منظور تمرین کنند. اگر بتوانیم این تفکر را با تفکرات دیگری در مبارزه کشور جایگزین کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشوری مانند فنلاند که جمعیتش از ایران کمتر است، در المپیک بیشتر از ورزش ما مدال طلا گرفته است و معتقدم حق ما برای حضور در المپیک 11 مدال طلا نبود، اما توانستیم. حتی اگر 3 بجنگیم مدال طلا داشته باشیم و قهرمانان ما نباید در 26 سالگی به دلیل مصدومیت دست از مبارزه بردارند، اما فرصت ها از دست می رود و باید به فکر آینده باشیم.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید